Vektarm Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) hei igjen. jeg vil så gjerne være med på vandring i amazonas og samtidig lære mye om naturen der.. hva som kan spises, hvilke dyr som er farlige og så videre.. slik at jeg kan lære å overleve der selv etterhvert. har funnet et par firmaer som tilbyr utflukter, men de skal ha så mye betalt for det. hva bør jeg gjøre? bare reise dit selv og leie en guide eller noe? Endret 2. januar 2010 av Vektarm Lenke til kommentar
IngvarM Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er mye som er farlig å spise i Amazonas og jeg tror du skal være varsom med å spise noe med mindre du er 100% sikker. Det betyr at du bør lete etter en operatør som vet hva de driver med, og da blir det straks dyrere enn om du finner en lokal guide som du ikke vet om du kan stole på. Colombiareiser arrangerer turer til Amazonas, dog er ikke innføring i Amazonas spiskammer en del av opplegget: http://www.colombiareiser.no/steder/amacayacu.html. Vennlig hilsen Ingvar Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Kilroy har òg gunstige turer til Amazonas. Eventuelt kan du pakke med deg boken: "SAS: Survival Handbook", et par Panama-støvler og myggspray, og finne frem på egenhånd. Lenke til kommentar
IngvarM Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Myggspray er vel juks, finnes planeter som har samme effekt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Manaus er vel den flyplassen som er nærmest/mest lokal i forhold til utflukter i Amazonas-jungelen. Lykke til! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Fikk meg en aha-opplevelse med regnskog og det var at det faktisk regnet i ett sett og alt ble raskt gjennomvått uansett hva man gjorde. Men en stor opplevelse kan det uansett bli. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ta med anti-kannibal spray i sekken også isåfall. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Og hjelm om du skal fiske om kvelden.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) For ikke å glemme de små parasittfiskene som svømmer inn i rompa/urinåpningen di og legger egg så du blir dødssyk. Eller alle kannibalfilmene fra slutten av 70-tallet som foregår i amazonas-jungelen (The Green Hell), der "slemme" hvite ungdommer kommer borti og mishandler eldgamle stammer som hevner seg ved å jakte på dem og spise dem. Endret 7. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå