Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC kobler ikke til TV via Hdmi korrekt!

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd min første PC. Det er ett byggesett fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

Skjermkortet er ett PowerColor Radeon HD 4670. Tv-en jeg har er en Samsung LE40-656 med 1920x1080 oppløsning. Jeg har lastet ned de nyeste driverne til skjermkortet som kom 17.12.09.

Operativsystemet er windows 7 Ultimate 64bits.

Det som skjer når jeg kobler til Tv-en via hdmi er at jeg får opp bare logoen til Windows 7 uansett hvilken side jeg har oppe på Pc-en. Ved en restart av Pc-en har jeg opplevd å se riktig bilde på Tv-en, men dette har da bare vært der en liten stund akkurat under restartingen. Når denne er ferdig har jeg igjen bare Windows 7 logoen. jeg har ATI catalyst control center innstallert, og denne registrerer Samsungen men det gir meg ikke riktig bilde på Tv-en for det.

Er det noen som har en ide om hva som er feil? Jeg kan nevne at jeg har prøvd to forskjellige Hdmi kabler, og disse har begge fungert med en bærbar PC jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei timb svaret lå i catalyst centeret. Her måtte jeg aktivere skjerm to også, dvs. Tv-en. Fra jeg registrerte meg på dette forumet til jeg fikk svar på spørsmålet gikk det fem minutter. Det må jeg si er fantastisk. Tusen takk timb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...