Gå til innhold

Bli biff på 6 måneder (med et budsjett)

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg og et par kompiser har laget et lite "om å gjøre å bli deiligst på 6 måneder"-veddemål, og det går da hovedsaklig på å trene seg opp en superb sommerkropp. Jeg skriver ikke her for å få et treningsprogram eller for å vite at jeg må spise mye kalorier, men jeg lurer litt på om det å bygge kropp er gjennomførbart med et budsjett.

Greia er at jeg er student, betaler 4000,- i måneden i husleie og en del i strøm, busskort og mobil, så sitter ikke igjen med så altfor mye penger å bruke på mat, som er det viktigste for å se resultater. I tillegg er jeg ofte på byen, flere ganger i uka, men jeg tenker som så at å kutte dette ned til én gang i uka der jeg ikke drikker meg shitings, så bør ikke det har noen stor innvirkning.

Problemet her er da: Nesten alle treningsprogrammene jeg leser er lagt opp med kanskje 3 store måltider midt på dagen, der flere av dem inneholder kyllingfilet, stor salat, biff etc, relativt dyre ting. Er dette noe man er helt avhengig av, eller går det ann å se resultater på dårligere kosthold?

Som oftest spiser jeg veldig sunt, aldri godteri eller brus, frokost er som oftest egg, og jeg synes en pakke tunfisk med grovt brød er en deilig lunch. Problemet ligger i middagen, som helst skal koste rundt 25 spenn. Ofte blir dette til en halv kjøttdeigpakke med pasta og tomatsaus, noe jeg ikke kan tenke meg er spesielt næringsinnholdig? Tips til bra middager?

Vet ikke helt hva jeg ser etter i et svar her, men hvis du har en kommentar til noe så er det bare å legge inn. Ser egentlig bare etter noen ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du blir vel ikke biff på 6 måneder akkurat, men du kan forbedre deg en del.

Kjør baseøvelsene og dra på rema 1000 og kjøp følgende mat:

Tunfisk

Egg

Eldorado Extra-virgin olivenolje

Havregryn

Melk

Mandler(kjøp nå i juletiden, ca.50 kr kg noen steder)

evt. kylling

Brokkoli

Ris