bosannes Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Trenger jeg hardware surround-dekoder i pc-en for å få 5.1 i DVD-filmer med en Pioneer 120S? evt, må jeg bruke digital lydkabel fra dvd til lydkort? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 noen må da vite dette??? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ja, du trenger et lydkort med surround dekoder. F.eks SBLive 5.1 eller nyere. Samtidig må programmet du benytter for avspilling støtte surround. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Både PowerDVD og WinDVD har software-dekoder som gjør jobben. Spørsmålet blir vel hva slags lydkort du har, og hva slags kobling du bruker mellom lydkort og høytalere eller annet anlegg. Lyden går svjv via IDE-kabelen ved dvd-avspilling. Med WinXP går alt av lyd gjennom IDE-kabelen. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 jeg har audigy player og Logitech Z-560 (2 analoge stereo-kabler) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 ... for å få 5.1 i DVD-filmer... Mener egentlig Quadrophonic (4 høytalere) Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Audigy har 5.1 dekoder. Det du trenger da er f.eks en vanlig surround forsterker med 5.1 inngang eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl for 5.1 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl for 4.1 Det går selvfølgelig ann og benytte flere vanlige stereo forsterkere også Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Trenger jeg hardware surround-dekoder i pc-en for å få 5.1 i DVD-filmer med en Pioneer 120S? evt, må jeg bruke digital lydkabel fra dvd til lydkort? Nei og nei. Og ja, du kan mikse om til 4.1. Men du kunne godt ventet lengre enn 50 minutter før du bumpet tråden. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Nei og nei. Og ja, du kan mikse om til 4.1. Men du kunne godt ventet lengre enn 50 minutter før du bumpet tråden. Kan du fortelle meg hvordan du skal få ut lyden i flere enn 2 kanaler og til flere høytalere uten at lydkortet støtter dette?!? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Kan du fortelle meg hvordan du skal få ut lyden i flere enn 2 kanaler og til flere høytalere uten at lydkortet støtter dette?!? Det er ikke spørsmålet her. Og det er heller ikke relevant, siden bosannes har Audigy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå