Gå til innhold

Android betaling Market i Norge?


Anbefalte innlegg

 

Bor i Spania. Litt samme erfaring her.

 

En ting som er et "pluss" er at jeg kan betale f.eks en dollar og slippe reklame i de programmene som har det. Det synes jeg er greit. Synes det er for få reviews av mange av betal-programmene. Virker ikke som om så mange laster dem ned. Lasta ned Co-Pilot jeg også.

 

Super-Nintendo-emulatoren er en kjekk betal-app btw :p

 

Er vel bare et SIM-kort fra et land som støtter betal-apps som må til. Så om noen f.eks reiser på ferie til Spania, så er det bare å kjøpe et kontantkort fra Movistar eller Vodafone. Koster ingenting. Du kan typisk få telefon+SIM-kort for 19 euro, og da har du 12 euro på kontantkortet. Eneste som kreves er et pass.

 

Spansk pass da eller? Eller kan man kjøpe spansk sim selv om man er nordmann?

 

Og hva skjer om du så setter i det norske igjen? Mister man tilgang til paid-apps? Eller hvordan funker det? Må jeg liksom sette i spansk sim -> kjøp og installer -> skru av -> sett i norsk sim -> rock on, for hver gang jeg vil ha en ny paid-app?

 

Aller først: Brukt SIM-kort flyter over på Ebay - kjøpte mitt AT&T kort for 3$ + frakt. Putt det inn - kjøp - sett inn det gamle.

 

Personlig ikke så interessert i kjøpemarkedet p.t. Regner med at det blir mye mer spennende om norske aktører får tumle seg.

 

Men, det må sies; Google står ikke med vitende og vilje ser på at denne gullgruven innen viral branding blir stående åpen. Så at dette er et ledd i en langsiktig planlegging som de er fullstendig avslappet til er imo helt absurd.

Endret av Desire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bor i Spania. Litt samme erfaring her.

 

En ting som er et "pluss" er at jeg kan betale f.eks en dollar og slippe reklame i de programmene som har det. Det synes jeg er greit. Synes det er for få reviews av mange av betal-programmene. Virker ikke som om så mange laster dem ned. Lasta ned Co-Pilot jeg også.

 

Super-Nintendo-emulatoren er en kjekk betal-app btw :p

 

Er vel bare et SIM-kort fra et land som støtter betal-apps som må til. Så om noen f.eks reiser på ferie til Spania, så er det bare å kjøpe et kontantkort fra Movistar eller Vodafone. Koster ingenting. Du kan typisk få telefon+SIM-kort for 19 euro, og da har du 12 euro på kontantkortet. Eneste som kreves er et pass.

 

Spansk pass da eller? Eller kan man kjøpe spansk sim selv om man er nordmann?

 

Og hva skjer om du så setter i det norske igjen? Mister man tilgang til paid-apps? Eller hvordan funker det? Må jeg liksom sette i spansk sim -> kjøp og installer -> skru av -> sett i norsk sim -> rock on, for hver gang jeg vil ha en ny paid-app?

Jeg fikk mitt AT & T kort i går. Kjøpt på Ebay. Ikke prøvd det ennå. Men tror at du bare kan sette i kortet > gå på marked via wifi > that's it...(forutsetter at du har ordna deg konto på Google checkout).....og ja du må nok sette inn utendlands-simkortet hver gang du skal handle paid apps

 

Rett meg hvis jeg har feil....er ikke hjemme så jeg får ikke testa før i morgen kveld.

 

oppdatering: har testa det nå og det funker fint. Ingen problem. Eneste jeg reagerte på er at appen jeg hadde kjøpt ikke vises i marked på samme måte som de gratis etter at jeg skifta tilbake til norsk sim. Men det er jo ikke noen stor greie.

Ellers må jeg vel si at etter å ha gått igjennom en god del betalapplikasjoner så er det ikke så velig mye å trakte etter. Mange av applikasjonene er jo også mulig å kjøpe rett fra utvikler

Endret av osmano
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...