Amento Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Leter etter et program som enkelt og raskt lar meg markere forskjellige deler av et bilde og deretter lagre hver av disse markeringene som separate bildefiler. Vet ikke om et slik program eksisterer engang, men om noen hadde visst av noe liknende så hadde det vært supert. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vet ikke om dette er akkurat hva du ser etter men winrar deler opp fil/bilde opp i flerer biter... Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 I Windows 7 er det noe som heter "Utklippsverktøy", det er på startmenyen under tilbehør, det lar deg merke en del av skrivebordet, også lagre det som et bilde. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har du photoshop? Tror funksjonen heter slices. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) http://posterazor.sourceforge.net/ – kan iallfall lagre som PDF, usikker på om det kan lage biletfiler. Det er eigentleg eit program for å dele opp store bilete i mindre deler, so ein kan skrive ut kvar del på eit A4-ark og henge opp. Eit anna gratisalternativ er Gimp. Dra ned guider (hjelpelinjer) frå linjalane, og velg Filter --> Nettsider --> Slices. Muligens ikkje akkurat det du er ute etter, du er begrensa til rektangelformer, men det kan kanskje vere til hjelp. Red.: Fiksa eit ord som var feil. Endret 2. januar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Vet noe liknende lar seg gjøre i Photoshop, men det jeg leter etter er en enklere måte å lagre delene til filer, og så er det viktig å påpeke at det ikke er snakk om å dele opp bildet i et grid eller liknende, men heller forskjellige deler av det, tilfeldig plassert egentlig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om du har PS, og det er godt nok med rektangelformer, bruk slice-verktøyet. Med det kan du dele opp biletet akkurat slik du vil, ikkje nødvendigvis etter eit regulært rutenett, og ved å bruke File --> Save for web får du lagra kvar «slice» som eit eige bilete. (Det same skjer med det nemnte filteret i Gimp, der vil kvart enkelt område avgrensa av hjelpelinjene verte lagra som eit eige bilete.) Det kan godt vere det finst program som gjer dette på ein enklare måte, til og med med tilfeldig forma markeringar, eg nemner berre dei mogelegheitane eg kjenner til. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Den slicemetoden fungerer veldig fint faktisk, tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå