Gå til innhold

Phidgets, noen som programmerer til det?

Anbefalte innlegg

Phidgets

Jeg fikk en pakke til bursdagen min. Og det var med:

- Phidget Interface Kit Package #1

- PhidgetTextLCD 20X2 : Blue : Integrated PhidgetInterfaceKit 8/8/8

Selv så har jeg allerede programmert 6 små-programmer (3 til hver).

Jeg bruker C med å programmere.

Til LCD'n har jeg programmert et program som viser verdiene til 2 sensorer på displayet. Jeg har også lagd en timer, hvor man da bestemmer tiden utfra verdien til en rotasjons sensor. Den tar også med minutter. Og når man trykker hardt nok på en force sensor, så starter timeren å tellle nedover, og viser "BOOOOM!" på displayet når den er ferdig nedtelt. Det siste programmet til LCD'n er bare et selv kompilert sample program.

Til PhidgetInterfaceKit'et har jeg programmert et program hvor to dioder blinker i forhold til verdien til en sensor, jeg har programmert den sånn at den venter x antall millisekunder, før den skrur seg på og vice versa. Millisekundene blir bestemt av verdien på sensoren, den lagde jeg basert på en av sample kodene. Jeg har også lagd et program med nøyaktig samme funksjon, men bare helt fra scratch (blank dokument). Jeg holder også på med å lage et simpelt "trafikk"-lys, bestående av 2 dioder, et grønt og et rødt. Pluss en force sensor, som jeg legger f.eks under et teppe, når noen tråkker på den lyser det grønt og når ikke lyser det rødt.

Hvis noen vil se noen av kodene mine så er det bare å spørre. Men jeg er nybegynner i C, så kodene kan være litt rotete.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...