PyrionZ Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har seg slik at faren til kameraten min er elektriker, og har blitt ganske streng i det siste. Så nå har han på en eller annen måte fått stilt inn så kontakten som modemet sitter i mister strømmen kl 3 på natta. og går på igjen på morningen. Men, åssen har han fått det til? hvordan får kameraten min slått det av? Har sett etter tidsur og lignende, men finner ingen. Alle andre kontakter i huset funker, bare denne som kutter kl 03.00. Så, noen som kan hjelpe min venn? På forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
Sv3tt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Skift kontakt kl. 03:00 det enkleste er ofte det beste.. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med å ta hintet og faktisk legge seg? Regner med faren hans har gjort det for en grunn. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Og ja, nå er jeg ganske hyklersk som svarer på dette halv fire på natta! Men det forklares ut i fra at i romjula har jeg ikke behov for å stå opp tidlig og har dermed hatt en døgnrytme der jeg står opp midt på dagen, om ikke seinere. På hverdagen så har jeg en døgnrytme, og der burde kameraten din legge seg opp til en døgnrytme som er fornuftig i forhold til hvordan hverdagen er. Skal du på skole klokka 8-9 om morgenene så er det fornuftig å legge seg lenge før klokka 3, og dermed er det faren hans som er fornuftig ved å kutte internettilgangen hvis det holder han våken. Endret 2. januar 2010 av Crash Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Må jo være en form for tidsur der da, har du prøvd å skru opp kontakten for å se? Enkleste er vel bare å dra inn en skjøteledning hvis han absolutt skal sitte oppe om natta uansett, faren merker det jo tilslutt hvis han tukler med stikkontakten. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Han har desverre ingen skjøtekabel. Men, nå som det er ferie føler både jeg og han at han må få styre litt selv. Men, er jo delte meninger om dette! Men, da sitter det antakeligvis tidsur inne i kontakta? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med å ta hintet og faktisk legge seg? Regner med faren hans har gjort det for en grunn. støttes. kl. 3 på hverdager er ganske sjenerøst fra faren sin side, men jeg ser at det kan være litt kinkig i helgene Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Han er sjeldent oppe til lenger enn kl 12 i ukedagene da han går på skole. Men i ferier skeier jo alle ut. Det vi synes er dumt, er at når han har fri, så får han ikke full tilgang på nettet. Edit: case solved. han har antakeligvis tidsur i kontakta, for han tok kontaken fra frysern, og da virka det. Så da er neste spørsmål, hvor lenge holder fryseren uten å ha den i gang? :!: Endret 2. januar 2010 av -pyrion- Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Han er sjeldent oppe til lenger enn kl 12 i ukedagene da han går på skole. Men i ferier skeier jo alle ut. Det vi synes er dumt, er at når han har fri, så får han ikke full tilgang på nettet. I ferier så synes jeg han skal kunne ha frie tøyler til å være oppe på den tida av døgnet, men jeg tror de aller fleste klarer å legge seg før tre om det nødvendig - selv i ferien, så jeg tror ikke han trenger å bekymre seg for abstinens med det første. Nå er jo undertegnede igjen et ganske dårlig eksempel. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er det fryseboks holder den lenge, men om det er skap derimot.. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Edit:leif Endret 2. januar 2010 av -pyrion- Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Så da er neste spørsmål, hvor lenge holder fryseren uten å ha den i gang? :!: Når laksen svømmer ut av fryseren har det gått for lang tid Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det varer i 3-4 dager hvis dere ikke lukker opp lokket. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Det var ment som en spøk, han skjøta bare kontakten fra fryseren: p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå