raathass Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei. Har spilt innebandy på kompisnivå i mange år og tenkte at tiden var moden for å få noen tips til kølle som passer min spillestil. Jeg er 176cm, relativt tung og foretrekker dragskudd fremfor slagskudd. Jeg har under middels ballkontroll, og tror derfor jeg trives best med et blad som hjelper meg å holde på ballen :-). Kjøper på nettet eller i butikk i Stor-Oslo. /r Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan jo kjøpe en kølle på en sportsforretning som du kan bøye bladet på hved hjelp av en varmluftspistol... Lenke til kommentar
Binary Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Kjøp hos Norsk Bandysport (ligger på Kampen). Der får du tips av folk som spiller innebandy selv. 95-99cm lang kølle passer vel høyden din avhengig av spillestil. Siden du kaller deg selv tung, så bør du nok ikke kjøpe kølle med høyere flex enn 30mm, men hvis du ikke skyter så mye slagskudd, så har det litt mindre å si. Jeg synes 24mm flex blir altfor stivt, men så er ikke jeg så tung heller. 27mm blir da en stivhet som passer de fleste. Så er det valg av blad, noen er mer rette enn andre, mens noen har blad med tupp som kan formes for å lettere holde ballen i bladet. Mykere blad gir deg bedre ballfølelse, mens hardere blad gir mindre etter når du skyter etc. Merker som har bra køller i forskjellige prisklasser: Exel, Unihoc, Canadien, Fat pipe. Endret 22. januar 2010 av Binary Lenke til kommentar
raathass Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Takk for tilbakemeldinger, folkens. Det ligger nok an til å kjøpe en kølle med 27mm flex og blad med stor bøy s åjeg slipper å miste ballen så ofte. /r Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Beklager om jeg låner tråden lite, men har litt av samme "problemene" som trådstarter. Er også på utkik etter en OK kølle, trenger ikke noe fancy, men liker å kjøpe en grei når jeg likevel kjøper. Har en på 95 cm nå, og lurer på om jeg kanskje burde ha en litt lenger? Er 185 cm og må vel kvalifiseres som "nybegynner", men har begynt å spille ganske mye i det siste. Fant en nettbutikk som virket OK, som hadde noen tilbud om dagen, noen av disse som er OK? http://www.innebandybutikken.no/index.php?cPath=29 Vurderer å ta turen innom denne butikken på Kampen ja. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Beklager om jeg låner tråden lite, men har litt av samme "problemene" som trådstarter. Er også på utkik etter en OK kølle, trenger ikke noe fancy, men liker å kjøpe en grei når jeg likevel kjøper. Har en på 95 cm nå, og lurer på om jeg kanskje burde ha en litt lenger? Er 185 cm og må vel kvalifiseres som "nybegynner", men har begynt å spille ganske mye i det siste. Fant en nettbutikk som virket OK, som hadde noen tilbud om dagen, noen av disse som er OK? http://www.innebandybutikken.no/index.php?cPath=29 Vurderer å ta turen innom denne butikken på Kampen ja. I forrige uke hadde XXL 40% på innebandykøller og jeg la et laken på bordet og kjøpte en "Excel Chill 2.5 oval" (http://www.xxl.no/ballsport-spill/innebandy/koeller/chill-2-5-oval-101-mb-innebandykoelle-1057146). Brukt den to ganger og er særs fornøyd med oppgraderingen. Skuddene blir hardere og mer kontrollert (selv om det er litt mange høye skudd som følge av den økte stivheten :-) ). Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Desverre har de ikke det nå... Var innom XXL idag, og da var det full pris. Da blir det nok desverre litt dyrt.. Andre tips? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Holdt på hele helgen, men ikke funnet noe fornuftig. Ikke lett det her, når man tross alt skal bruke oppimot en 1000-lapp på dette bør jeg jo være ganske sikker Edit: Hva med en slik en? http://www.esport.no/product_info.php?products_id=1404&osCsid=60dnfr54tlb4rpg2vr2j5mcek4 Endret 28. februar 2010 av ZyberZone Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Beklager om jeg låner tråden lite, men har litt av samme "problemene" som trådstarter. Er også på utkik etter en OK kølle, trenger ikke noe fancy, men liker å kjøpe en grei når jeg likevel kjøper. Har en på 95 cm nå, og lurer på om jeg kanskje burde ha en litt lenger? Er 185 cm og må vel kvalifiseres som "nybegynner", men har begynt å spille ganske mye i det siste. Fant en nettbutikk som virket OK, som hadde noen tilbud om dagen, noen av disse som er OK? http://www.innebandybutikken.no/index.php?cPath=29 Vurderer å ta turen innom denne butikken på Kampen ja. I forrige uke hadde XXL 40% på innebandykøller og jeg la et laken på bordet og kjøpte en "Excel Chill 2.5 oval" (http://www.xxl.no/ballsport-spill/innebandy/koeller/chill-2-5-oval-101-mb-innebandykoelle-1057146). Brukt den to ganger og er særs fornøyd med oppgraderingen. Skuddene blir hardere og mer kontrollert (selv om det er litt mange høye skudd som følge av den økte stivheten :-) ). Hehe reklame Jobber selv på XXL I ski, hvor vi selger noen av toppkøllene (spiller også aktivt innebandy i Ski) Vil anbefale deg Canadien ICS Rifle, eller den nye røde Double Curven til exel ! Canadien ICS Rifle får du på XXL Begge køllene har blad som gir økt kraft på skuddet, pluss holder bra på ballen! - Double Curve - Canadien ICS Rifle 27(25) Men en ting som er godt å vite, om du spiller i bedriften, kompisgjeng eller old boys nivå er det ikke alltid man bør ha en dyr kølle som er lagd for å være lett (karbon) fordi disse knekker mye lettere! Men er man forsiktig mener jeg disse køllene er de aller beste uansett! Mvh: Daniel Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Når skal dere ha 40% neste gang da? Likte faktisk butikken på Ski veldig godt, var der rett før jul og shoppet julegaver Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 40% neste gang er vel neste ryddesjau regner jeg med, men assa, prisene vi har er priser man kan leve med! - Daniel Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Tja, gidder liksom ikke betale 16-1700 når jeg kan få den for 1000-lapp. Da kan jeg like greit gå andre steder Har funnet meg et bra tilbud nå, må bare vente på lønnen. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Beklager om jeg låner tråden lite, men har litt av samme "problemene" som trådstarter. Er også på utkik etter en OK kølle, trenger ikke noe fancy, men liker å kjøpe en grei når jeg likevel kjøper. Har en på 95 cm nå, og lurer på om jeg kanskje burde ha en litt lenger? Er 185 cm og må vel kvalifiseres som "nybegynner", men har begynt å spille ganske mye i det siste. Fant en nettbutikk som virket OK, som hadde noen tilbud om dagen, noen av disse som er OK? http://www.innebandybutikken.no/index.php?cPath=29 Vurderer å ta turen innom denne butikken på Kampen ja. I forrige uke hadde XXL 40% på innebandykøller og jeg la et laken på bordet og kjøpte en "Excel Chill 2.5 oval" (http://www.xxl.no/ballsport-spill/innebandy/koeller/chill-2-5-oval-101-mb-innebandykoelle-1057146). Brukt den to ganger og er særs fornøyd med oppgraderingen. Skuddene blir hardere og mer kontrollert (selv om det er litt mange høye skudd som følge av den økte stivheten :-) ). Hehe reklame Jobber selv på XXL I ski, hvor vi selger noen av toppkøllene (spiller også aktivt innebandy i Ski) Vil anbefale deg Canadien ICS Rifle, eller den nye røde Double Curven til exel ! Canadien ICS Rifle får du på XXL Begge køllene har blad som gir økt kraft på skuddet, pluss holder bra på ballen! - Double Curve - Canadien ICS Rifle 27(25) Men en ting som er godt å vite, om du spiller i bedriften, kompisgjeng eller old boys nivå er det ikke alltid man bør ha en dyr kølle som er lagd for å være lett (karbon) fordi disse knekker mye lettere! Men er man forsiktig mener jeg disse køllene er de aller beste uansett! Mvh: Daniel vell, jeg synes dubble curve fra exel er veldig uvanlig og spille passninger med, og derfor ikke noe god.. for en som liker dragskudd bedre enn slagskudd, og vil ha en kølle som hjelper og holde på ballen, så er vell exel chill det absolutt beste valget Endret 1. april 2010 av murdoc Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Beklager om jeg låner tråden lite, men har litt av samme "problemene" som trådstarter. Er også på utkik etter en OK kølle, trenger ikke noe fancy, men liker å kjøpe en grei når jeg likevel kjøper. Har en på 95 cm nå, og lurer på om jeg kanskje burde ha en litt lenger? Er 185 cm og må vel kvalifiseres som "nybegynner", men har begynt å spille ganske mye i det siste. Fant en nettbutikk som virket OK, som hadde noen tilbud om dagen, noen av disse som er OK? http://www.innebandybutikken.no/index.php?cPath=29 Vurderer å ta turen innom denne butikken på Kampen ja. I forrige uke hadde XXL 40% på innebandykøller og jeg la et laken på bordet og kjøpte en "Excel Chill 2.5 oval" (http://www.xxl.no/ballsport-spill/innebandy/koeller/chill-2-5-oval-101-mb-innebandykoelle-1057146). Brukt den to ganger og er særs fornøyd med oppgraderingen. Skuddene blir hardere og mer kontrollert (selv om det er litt mange høye skudd som følge av den økte stivheten :-) ). Hehe reklame Jobber selv på XXL I ski, hvor vi selger noen av toppkøllene (spiller også aktivt innebandy i Ski) Vil anbefale deg Canadien ICS Rifle, eller den nye røde Double Curven til exel ! Canadien ICS Rifle får du på XXL Begge køllene har blad som gir økt kraft på skuddet, pluss holder bra på ballen! - Double Curve - Canadien ICS Rifle 27(25) Men en ting som er godt å vite, om du spiller i bedriften, kompisgjeng eller old boys nivå er det ikke alltid man bør ha en dyr kølle som er lagd for å være lett (karbon) fordi disse knekker mye lettere! Men er man forsiktig mener jeg disse køllene er de aller beste uansett! Mvh: Daniel vell, jeg synes dubble curve fra exel er veldig uvanlig og spille passninger med, og derfor ikke noe god.. for en som liker dragskudd bedre enn slagskudd, og vil ha en kølle som hjelper og holde på ballen, så er vell exel chill det absolutt beste valget Først lære å spille Innebandy, så si at noen toppkøller er dårlige Det er en vanesak, men double curven er god, bare du vender deg til den... Er ikke lett å gå fra en Canadien med "lite" blad til en Exel Chill med "stort" blad heller - Daniel Endret 4. april 2010 av Stubba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå