Gå til innhold

Internet explorer kommer opp automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg installerte W7 idag senest. og 5 minutt etter at jeg kom inn i OS kommer internet explorer opp med f.eks komplett.no og vg.no og forskjellige sider, etterfulgt med at "D.exe har sluttet å virke "

 

Any ideas?

 

aah, hadde det spywaret jeg også :)

 

Start -> search etter "d.exe" -> finn ut hvilken mappe den ligger i -> start -> kjør "cmd" -> finn mappen ved å bruke "cd" kommandoen -> skriv "del d.exe" når du har lokalisert den gjeldende mappen :)

 

Det skulle gjøre susen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg installerte W7 idag senest. og 5 minutt etter at jeg kom inn i OS kommer internet explorer opp med f.eks komplett.no og vg.no og forskjellige sider, etterfulgt med at "D.exe har sluttet å virke "

 

Any ideas?

 

aah, hadde det spywaret jeg også :)

 

Start -> search etter "d.exe" -> finn ut hvilken mappe den ligger i -> start -> kjør "cmd" -> finn mappen ved å bruke "cd" kommandoen -> skriv "del d.exe" når du har lokalisert den gjeldende mappen :)

 

Det skulle gjøre susen! :thumbup:

 

Skjønte ikke den! jeg søkte etter d.exe og fikk noe adobe greier. åsså skjønte jeg ikke resten. hva mener du med cd kommandoen?

Lenke til kommentar
Jeg installerte W7 idag senest. og 5 minutt etter at jeg kom inn i OS kommer internet explorer opp med f.eks komplett.no og vg.no og forskjellige sider, etterfulgt med at "D.exe har sluttet å virke "

 

Any ideas?

 

aah, hadde det spywaret jeg også :)

 

Start -> search etter "d.exe" -> finn ut hvilken mappe den ligger i -> start -> kjør "cmd" -> finn mappen ved å bruke "cd" kommandoen -> skriv "del d.exe" når du har lokalisert den gjeldende mappen :)

 

Det skulle gjøre susen! :thumbup:

Skjønte ikke den! jeg søkte etter d.exe og fikk noe adobe greier. åsså skjønte jeg ikke resten. hva mener du med cd kommandoen?

 

Hvis du ikke finner filen når du søker på den, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg videre heller.. :/

Lenke til kommentar

Rart at du har fått spyware så raskt etter en installasjon da....har du installert piratutgaven av Windows 7, eller noe annet program som ikke er lovlig?

 

Det skal jo være umulig å få spyware 5 minutter etter en ny installasjon av Windows 7 som er kjøpt lovlig i butikken, om man ikke har gått inn på noen mer suspekte sider rett etter på, eller om man har lagt inn et program/spill/crack etc som ikke er kjøpt, men lastet ned.

Lenke til kommentar
Jeg installerte W7 idag senest. og 5 minutt etter at jeg kom inn i OS kommer internet explorer opp med f.eks komplett.no og vg.no og forskjellige sider, etterfulgt med at "D.exe har sluttet å virke "

 

Any ideas?

 

dette lukter " pirate "

sjansen for å få opp vg eller komplett etter en frisk installsjon er kanskje

1 til 10000000000

 

men men

Lenke til kommentar
Rart at du har fått spyware så raskt etter en installasjon da....har du installert piratutgaven av Windows 7, eller noe annet program som ikke er lovlig?

 

Det skal jo være umulig å få spyware 5 minutter etter en ny installasjon av Windows 7 som er kjøpt lovlig i butikken, om man ikke har gått inn på noen mer suspekte sider rett etter på, eller om man har lagt inn et program/spill/crack etc som ikke er kjøpt, men lastet ned.

jeg har brukt en lovlig cd key... men jeg har pirate Photoshop.. og da jeg søkte på d.exe kom jeg til noe photoshop filer... men det var ikke sånn på Vista.

 

det kommer spesifikt når jeg gamer, der at spillet lukker seg automatisk....

Lenke til kommentar
jeg har brukt en lovlig cd key... men jeg har pirate Photoshop.. og da jeg søkte på d.exe kom jeg til noe photoshop filer... men det var ikke sånn på Vista.

 

det kommer spesifikt når jeg gamer, der at spillet lukker seg automatisk....

 

Hjelper jo ikke om du har lovlig CD key, om du har lastet ned piratkopi av selve Windows eller andre programmer.

Sier du at du har installert en lovlig Windows 7 versjon, kjøpt i butikken og du bruker original Windows platen?

 

Uansett er dette garantert et resultat av at du bruker piratkopi av noe (og du sier du har piratkopi av Photoshop). Kanskje har du noen piratkopier av spill også?

 

Men du får skylde deg selv her, og dette er IKKE et Windows 7 problem, dette er et problem som skyldes at du ikke bruker helt lovlig programvare.

Lenke til kommentar
jeg har brukt en lovlig cd key... men jeg har pirate Photoshop.. og da jeg søkte på d.exe kom jeg til noe photoshop filer... men det var ikke sånn på Vista.

 

det kommer spesifikt når jeg gamer, der at spillet lukker seg automatisk....

 

Hjelper jo ikke om du har lovlig CD key, om du har lastet ned piratkopi av selve Windows eller andre programmer.

Sier du at du har installert en lovlig Windows 7 versjon, kjøpt i butikken og du bruker original Windows platen?

 

Uansett er dette garantert et resultat av at du bruker piratkopi av noe (og du sier du har piratkopi av Photoshop). Kanskje har du noen piratkopier av spill også?

 

Men du får skylde deg selv her, og dette er IKKE et Windows 7 problem, dette er et problem som skyldes at du ikke bruker helt lovlig programvare.

 

hærre min gud! jeg sier jo at windows 7 en er helt lovlig å kjøpt i butikk!

jeg vil bare vite hvordan jeg FJERNER det, ikke hvorfor jeg har det

Lenke til kommentar
hærre min gud! jeg sier jo at windows 7 en er helt lovlig å kjøpt i butikk!

jeg vil bare vite hvordan jeg FJERNER det, ikke hvorfor jeg har det

 

Du sa du hadde en lovlig CD key ja, det er ikke det samme som om man har en lovlig windows plate.

 

Hvordan fjerne spyware/adware/virus etc finnes det et eget forum for:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

 

Anbefaler deg å poste der, siden det ikke er et Windows 7 problem du har.

Og du vil jo ikke få fjernet det, så lenge du bruker piratkopierte programmer.

 

Det beste er jo å formatere pcen din, legge inn Windows 7 på nytt, og KUN legge inn LOVLIGE programmer og spill...det er den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...