xchrisx Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg tenkte jeg skulle ta eksamener i noen fag til sommeren da jeg er 17 år, vil gjøre dette for å bli ferdig med noen fag og satse mer på andre, har jeg lov til dette? Vil jeg få generell studiekompetanse? Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg tenkte jeg skulle ta eksamener i noen fag til sommeren da jeg er 17 år, vil gjøre dette for å bli ferdig med noen fag og satse mer på andre, har jeg lov til dette? Vil jeg få generell studiekompetanse? Ja, det kan du. Vet at f.eks. Sonans tilbyr folk å ta videregående på 2 år ved å gi de privatisteksamener. For å få studiekompetanse så trenger du bare å ha fagene som kreves, og karakter i disse fagene. Hvordan du får nok fag/karakter i faget skal ikke ha noe å si Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Kan jeg ikke bare ta noen fag som jeg skal ha på 2vgs og slippe å være i timene feks? Tenkte jeg skulle bli ferdig med Norsk, Engelsk og Tysk, men ha de andre fagene på skolen. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Engelsk blir du jo ferdig med i 1. klasse uansett. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Er 16år, men blir 17 nå iår, og vil derfor bli privatist som 17åring. Skal jeg ikke lengre ha Engelsk videre da? Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er 16år, men blir 17 nå iår, og vil derfor bli privatist som 17åring. Skal jeg ikke lengre ha Engelsk videre da? Det spørs om du går på allmen (kommer litt ann på hva du velger også) eller yrkesfaglig Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Er 16år, men blir 17 nå iår, og vil derfor bli privatist som 17åring. Skal jeg ikke lengre ha Engelsk videre da? Det spørs om du går på allmen (kommer litt ann på hva du velger også) eller yrkesfaglig Jeg går på allmenn 1vgs Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Da har du kun 1 år med engelsk, men du kan få engelsk i 2 året og 3 året også vist du velger det som valgfag eller hva det nå heter. Endret 3. januar 2010 av Sippe Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, men vis jeg velger å ta tysk og norsk eksamen ? Kan jeg forsette på skolen i de andre fagene? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 så klart... ingen ting som skal hindre deg i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå