humm Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei. Lurer på desse to telefonene... Lyst på android, men har like lyst på specs og skjerm til HD2. Er det så mye mer til android enn wm? Noe som gjør at hero blir værdt "tapet" av skjerm?? Lenke til kommentar
einaur Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Først burde du kanskje vite hvorfor du vil ha Android. Det er ikke "så mye mer2 til Andoird enn til WM. Det er mange programmer til WM der ute. WM på HD2 er ganske tildekket av HTC Sense. Derfor merker du ikke så mye til de kjente små og avanserte menyene. Og skjermen er såpass stor at menyene langt inne ikke blir for små. Endret 2. januar 2010 av einaur Lenke til kommentar
arande Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei.Lurer på desse to telefonene... Lyst på android, men har like lyst på specs og skjerm til HD2. Er det så mye mer til android enn wm? Noe som gjør at hero blir værdt "tapet" av skjerm?? Vet ikke om det er "mer" til Android enn til WM, men en ting er sikkert....android har vind i seilene, og windows mobile ligger litt nede nå. Men når det er sagt...selv om det finnes bøttevis med applikasjoner til android, så er jo likevel det aller meste søppel her også, slik det også er på appstore til iPhone. HD2 er en langt kraftigere telefon enn hva Hero er, men det spiller liten rolle når VM krever mer kraft. Det som til syvende og siste drar ned for min del her er prisforskjellene...det i seg selv er nok til at Hero er bedre kjøp når man tenker på "value for money". Lenke til kommentar
einaur Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Der er jeg veldig uenig med deg. WM krever ikke så ufattelig mye mer. Og jeg synes WM er et mer "ferdig" OS, og har mange skikkelig gode proff-funksjoner inne, uten at noe føles uferdig. Hvis det er slik at farten er det samme, som du skriver, så er det jo ikke bare prisforskjellen som kan telle. Du glemmer enda en vesentlig ting, nemlig skjermstørrelsen. TS sier "Noe som gjør at hero blir værdt "tapet" av skjerm??". Det kommer helt ann på budsjettet ditt, og ikke minst hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar
arande Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Joda, er det stor skjerm som teller mest av alt, så finnes det jo ingen større en den på HD2....og det vil neppe komme noen større heller. Men jeg snakker ut fra mitt ståsted her, og da oppveier enkelheten, tilgangen på apps og grensesnittet på Hero størrelsen på HD2. Men det er jo min mening, jeg synes jo HD2 er for stor...men det gjør jo ikke trådstarter her. Han må nesten finne ut av dette selv da. Jeg har testet begge og tatt mitt valg. Har også erfaring med WM fra tidligere Htc modeller, og det var triste greier. Jeg vet det er bedre nå...men jeg får fortsatt litt dårlige vibber av Windows baserte greier. Jeg ønsker likevel lykke til med valget. Lenke til kommentar
humm Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Kjøpte en HD2 jeg, ser knall ut Men har hatt WM før, så ble ikke største WOW opplevelsen for min del.. Lenke til kommentar
Dankert01 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei! Begge telefonene er svært bra på hver sin måte. WM har mye programvare man kan installere, men Android har vanvittig mye mer! :-) HD2 er nok litt mer rettet mot "business" bruk enn Hero, men det er ikke lett å skille allikevel. HD2: Stor god skjerm til bl.a surfing, filmer etc. Meget rask, men må "pleies" ved å avslutte programmer etter hvert. Meget god på E-post, kalender, oppgaver... Hero: Vanvittig mye programvare (både nyttige og unyttige: Metalldetektor, strekkodeleser, Google Sky Map!!! ;-) ) Goggle integrasjon! F.eks oversetter SMS/e-post til og fra alle andre språk på direkten :-) Rask med siste ROM (også på norsk) Lykke til med enten HD2 eller Hero, begge er fantastiske telefoner ;-) Dankert Lenke til kommentar
einaur Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Når du svarer på et forum må du nesten sette deg inn i TS sin situasjon. Og hvis du mener at din situasjon er aktuell, så må du skrive at det er i din situasjon. Hvis ikke så kan ikke TS vite om det er for deg eller TS "den og den" telefonen er best for deg eller han. Og det er ikke bare større skjerm som er bedre på HD2. Kameraet er en god del bedre, og men kan redigere forskjellige MS-dokumenter rett ut av boksen. Og skal du se på film så er jo HD2 bedre. Det tror jeg den er for de aller fleste. Og den er i alle fall ikke noe dårligere enn Hero på noe særlig av multimedia. De er gode på hver sin måte. Rett og slett. Edit: Dankert01: Hvordan vet du at det er så vanvittig mye mer programmer til Android? Og hvorfor må programmene avsluttes så mye mer på HD2 enn Hero? Begge burde restertes etter noen dager. Før du teller opp alle progammer til Hero der ute på nettet så ser jeg på det som litt useriøst. Endret 2. januar 2010 av einaur Lenke til kommentar
arande Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Når du svarer på et forum må du nesten sette deg inn i TS sin situasjon. Vel, jeg forsøkte og greide det ikke helt...men som du sier, jeg greide det "nesten". Han kjøpte HD2...og får vel bare gratulere med den. Lenke til kommentar
einaur Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det har du rett i. Gratulerer med HD2! Lenke til kommentar
Dankert01 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Edit: Dankert01: Hvordan vet du at det er så vanvittig mye mer programmer til Android? Og hvorfor må programmene avsluttes så mye mer på HD2 enn Hero? Begge burde restertes etter noen dager. Før du teller opp alle progammer til Hero der ute på nettet så ser jeg på det som litt useriøst. Grunnen til at jeg mener det er vanvittig mye mer programvare til Android telefoner er at dette er Open Source telefoner med dertil flere "programmerere". Ja, MYE av programmene er søppel, men mye er faktisk også nyttig. Har hatt WM telefon i flere år og vet at det her også finnes mye, men kreativitet og nyvinninger på softwaresiden til WM kan nok ikke sammenliknes med Android! Tilgang til programvare på Hero er også mye enklere. Begge telefonen har "Marketplace" for nedlastning av SW. På HD2 finner (pr dags dato) du 15 programmer.... på Hero klarer du ikke telle og det dukker opp nyheter hele tiden. Ja, man kan laste dette ned fra andre steder, men jeg synes dette er tungvint (På WM må man ofte laste ned til PC først for så å installere via ActiveSync el.) Når det gjelder restart av HD2 og Hero har du helt rett. Begge bør restartes regelmessig. Er og har vært "gadget freak" lenge, og har dermed endt opp med begge telefonene :-) Er veldig fornøyd med begge... Dankert Lenke til kommentar
program Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er ikke SÅ tungvint å søke opp programmer på nettet. Men du kan selvfølgelig mene det. Du sier at Android har en framtid. Ja, men hvorfor skal ikke MS sin marketplace vokse? Den kommer til å vokse. Til WM er også veldig mange av programmene "skikkelig ferige". På Android er det fremdeles en del som er halvferdig. Begge har fordeler og ulemper. Så hver enkelt person må finne den som passer best til seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå