Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer "alfahann"?

Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Men nå er hele poenget å faktisk få det intrigrert i personligheten slik at egenskapene blir genuine.

Som det ble sagt tidligere her... det er ikke noe man blir, men noe man allerede er.

Ok, så det eksisterer ingen mennesker som er alfahann og som tidligere i sitt liv ikke var det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt det over tid. Barneskolen var preget av en del usikkerhet. Ungdomsskolen var mye bedre, og nå på videregående er det null stress. Nå er det en helt annen historie. Blitt mye mer selvsikker, og virker veldig avslappet og bryr meg ikke mye. Før så vandret blikket mye, visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av blikket og meg selv. Vanskelig å lære bort, men det kommer mye av selvsikkerhet ;) Den selvsikkerheten kommer etterhvert som man får et bedre syn på seg selv og aksepterer seg selv. Et hjelpemiddel kan være trening, og fikse prdentlig klær, godlukt, klippe negler ofte, fikse håret osv. Halvparten av utseendet til en person er fra det personen gjør med seg selv. Trenger ikke være guddommelig digg for å komme langt, spesielt ikke hvis du er gutt.

Lenke til kommentar
Men nå er hele poenget å faktisk få det intrigrert i personligheten slik at egenskapene blir genuine.

Som det ble sagt tidligere her... det er ikke noe man blir, men noe man allerede er.

Ok, så det eksisterer ingen mennesker som er alfahann og som tidligere i sitt liv ikke var det?

Ikke vær en tåpe, du forstår vel utmerket at mennesker utvikler seg over tid. Den utviklingen som skjer med dem er basert utelukket på hva naturen tillater dem. En kan selvfølgelig jukse seg til både det ene og det andre (f.eks. anabole steroider), og man kan gavne kunnskaper fra å lese bøker, men man kan aldri omarrangere den man virkelig er.

Der ser man hvor miljøskadet dere har blitt, jeg er 50 nå og skjønte tegninga tidlig i tenårene. :p

Jeg er ikke flere mennesker, jeg er bare ett, så du skal få lov å titulere meg som "deg" istedenfor "dere", om du vil.

Og gratulerer for at du tidlig skjønte tegninga. Det må gjøre deg veldig spesiell og det er nok ikke noen i hele verden som har det like bra som deg.

Lenke til kommentar
Vi kan ikke hjelpe for den tiden vi lever i, men det å klistre på seg en masse "machotendenser" som ikke engang er ekte, men høres veldig flott ut det også (les: også her en stor jævla fasade) - er... vel... ikke noe annet enn ynkelig.

TS har ikke sagt noe om å late som man er en alfahann. Han ville bli en. Er ingen fasade inne i bildet.

Lenke til kommentar
Vi kan ikke hjelpe for den tiden vi lever i, men det å klistre på seg en masse "machotendenser" som ikke engang er ekte, men høres veldig flott ut det også (les: også her en stor jævla fasade) - er... vel... ikke noe annet enn ynkelig.

TS har ikke sagt noe om å late som man er en alfahann. Han ville bli en. Er ingen fasade inne i bildet.

TS blir aldri en Alpha Male om han skal følge "Alvorligs" råd, sørgelig men sant.

Lenke til kommentar

TS blir aldri en Alpha Male om han skal følge "Alvorligs" råd, sørgelig men sant.

Nei, men ingen har påstått at jeg kan få noen til å bli noe de ikke er heller. Det trådstarter derimot kan lære er å filtrere vekk svada og vissvass av selvutnevnte eksperter. ;)

man kan gavne kunnskaper fra å lese bøker, men man kan aldri omarrangere den man virkelig er.

Man trenger ikke å forandre på hvem man er. Det holder lenge å forandre på hvordan man er.

Nå begynner vi å nærme oss noe jeg kan være enig i. Slett ikke dumt sagt. Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg startet å lese tråden fra dette innlegget ditt, Ogrheimen.

Lenke til kommentar

Man kan kanskje ikke forandre seg totalt, men man kan bruke det man har, bygge på det og få et rimelig bra resultat. Man kan bli sett på som Alpha male, selv om man fra naturens side ikke alltid har vært det. Tror det egentlig er ytterst få personer som ikke har nubsjans til å bli Alpha.

Endret av ToYBoi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den utviklingen som skjer med dem er basert utelukket på hva naturen tillater dem.

Så du er i bunn og grunn født som en Alfahann? Hvor har du dette pisset fra?

Haha! :D Du og dine hjernevaska disipler, altså...

Nok en gang:

Hvem i all verden er det som har fått deg til å tro at jeg mener jeg er "alfa" selv?

Enig med ToYBoi her.

Lenke til kommentar
Og hva mener du, Kakofoni, er forskjellen?

Alt dette eksterne rundt oss er illusjoner.

Det eneste ekte er din egen persepsjon, din egen bevissthet, og hva du selv velger å stole på av hva som er inni deg og søker utover.

Hvordan du oppfører deg og hvordan du er er to forskjellige ting

Lenke til kommentar
Og hva mener du, Kakofoni, er forskjellen?

Alt dette eksterne rundt oss er illusjoner.

Det eneste ekte er din egen persepsjon, din egen bevissthet, og hva du selv velger å stole på av hva som er inni deg og søker utover.

Hvordan du oppfører deg og hvordan du er er to forskjellige ting

Hvilket beviser mitt poeng ytterligere;

dere som har drevet med dette for lenge, bare distanserer dere enda mer ifra hvem dere egentlig er... ved å oppføre dere unaturlig, med et anstrengt og iherdig fokus på å være "best" hele tiden.

Slapp av og vær deg selv, er det eneste rådet jeg kan gi i denne tråden i det hele tatt. For det er ikke vits å kaste bort livet sitt på å være et speilbilde av en slags fiktiv superhelt man danner seg et ønskebilde av at man er, når man heller kan leve fullt ut seg selv og den man er og oppføre seg helt i tråd med sine egentlige og oppriktige ønsker og behov, og istedenfor å trashe andre mennesker eller manipulere både seg selv og dem, så kan man heller helt ærlig bry seg og vise dem omsorg.

Det blir puling av slikt også.

Lenke til kommentar

Ikke vær en tåpe, du forstår vel utmerket at mennesker utvikler seg over tid. Den utviklingen som skjer med dem er basert utelukket på hva naturen tillater dem. En kan selvfølgelig jukse seg til både det ene og det andre (f.eks. anabole steroider), og man kan gavne kunnskaper fra å lese bøker, men man kan aldri omarrangere den man virkelig er.

Man trenger ikke å omarrangere seg for å bli alfahann, det er nok at samfunnet omarrangerer seg/tenker annerledes om deg.

Noen er alfaer i enkelte omgivelser, men ikke i andre omgivelser. Strengt tatt avhenger hvorvidt du er alfa -bare- på dine omgivelser, da det er hvordan de oppfatter deg som avgjør hvordan du står i en gruppe. Med mindre du direkte fraskyver deg alt ansvar og respekt.

Dette resulterer i at det aldri kan være en sosial gruppe med bare alfaer. En kan være ordfører i sin hjemby, men en knøtt i nasjonal sammenheng.

Med dette i tankene kan du ikke påstå at en må være født til å være alfa, en alfa må f eks være sosial og omgjengelig for de andre i gruppa, dette er ting en i aller høyeste grad kan trene seg på.

Lenke til kommentar

Noen gang hørt på deg selv?

Det høres ut som om dere snakker om smurfer som eksisterer i et slags smurfeland... det er temmelig rart å høre på...

Alfa, alfa, alfa...

Det finnes to typer mennesker:

1) De som er seg selv.

2) De som forsøker å være en annen.

Punktum finale.

Lenke til kommentar
Noen gang hørt på deg selv?

Det høres ut som om dere snakker om smurfer som eksisterer i et slags smurfeland... det er temmelig rart å høre på...

Alfa, alfa, alfa...

Det finnes to typer mennesker:

1) De som er seg selv.

2) De som forsøker å være en annen.

Punktum finale.

Hva er poenget ditt? En alfa er som regel seg selv, en alfa har masser av selvtillit og tro på seg selv, da trenger en ikke å forsøke å være noe annet.

Men først må en bli den personen en har lyst til å bli, det være en person mennesker liker å snakke med, en initiativtaker i vennekretsen eller en som drar damer.

Jeg er forøvrig helt enig med deg i at alfa er noe man er. Men du kan forandre deg selv og din stilling i det sosiale livet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Mye godt her nå ja :) Men at man ikke kan utvikle seg til å bli mer alfa er bare piss. Alle kan bli mer alfa, og alle kan få mer selvtillit om de jobber nok med seg selv. Det er ikke snakk om å bli noen andre enn seg selv heller, men heller å utvikle seg til et nivå der du er deg selv fullt ut.

Men igjen, noen som har noen tips for å takle douce-alfaer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...