nikmag Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei! Alle på skolen har PC'er som tilhører skolen disse PC'ene er veldig trege og jeg har bestemt meg for å ta med min egen bærbare PC på skolen for å bruke den. Så her kommer problemet: På PC'ene er passordet til nettet lagt inn automatisk, så jeg vet ikke passordet til det. Det jeg da lurer på er om det finnes en måte å få tak i dette passordet, enten ved hjelp av en programvare av noe slag eller noe i det hele tatt. NEI, jeg bryr meg ikke om konsekvensene av dette, så ikke begyn å mas om det MvH Nikko Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er da enkelt å få tak i passordet til nettet, regner med at det er trådløst. Bare å spørre IT-ansvarlig det. Ikke aktuelt hører jeg!! Er nettet satt opp på en skikkelig måte med passord, kryptering og MAC-adresser og eventuell domenekontroll har du ikke sjangs. Ja, det er mulig, men tviler på at du klarer det. Om det ikke er satt opp så grundig er det ikke så vanskelig. Men uansett hva du tenker om konsekvenser, annet råd en å spørre IT-ansvarlig får du ikke av meg. Lenke til kommentar
madder Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hvis du har vista eller 7 på en skolepc du har tilgang på, kan du kopiere ut infoen på en minnepinne; Klikk deg frem til oversikten over tilgjengelige trådløse nett, høyreklikk, egenskaper, let etter en blå tekst på en av sidene der det står noe sånt som: Kopier innstillinger til usb minnepenn... Tror det skal være den enkleste måten... hvis det ikke er bedre satt opp enn de enkleste former for hjemmenettverk da selvsagt. ...dersom du ikke bryr deg om at du da utsetter skolenettet for evt. risiko... Endret 2. januar 2010 av madder Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) de fleste skolenettverk får ikke du tilgang til bare med en nøkkel, men pcn må være lagt til i AD + ha sertfikat til nettverket før du får kontakt. madder sin måte funker om skolenettverket består av d-link routere kjøpe på elkjøp, ellers så heller dårlig. er vel sett på som fyfy hjelpe til sånt her på forumet også. så du sa du ikke bryr deg om konsekvensene, men nedsatt orden/utvisning etc er noe som er mindre koselig i ettertid om busted i noen fylker får du bruke privatpc spør du IT mens det hovedsakelig blir nei om ikke noen spesiel grunn til behovet. Endret 2. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Du spør om passordet.. Så får du det.. Har aldri hatt problemer med dette på min egen skole Ser det kan være andre problemer, men det eneste steget du egentlig må ta er å gå til nettverksansvarlig/IT-avdelingen på skolen og spørre hvordan du skal gjøre det. Meget simpelt i mine øyne.. eller? Endret 2. januar 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg merker denne tråden som LØST på grunn av klager på trådens mening Jeg beklager på det sterkeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå