Gå til innhold

[Løst]Stillegående 2 TB harddisk til mediebox

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe en Syvio X9 (mediebox ala WD TV), og trenger en stillegående harddisk på 1,5 eller 2 TB.

Syvio X9 er jo viftefri og helt stille, så ville vært ille om en harddisk hadde ødelagt stillheten. :)

Noen som har en å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste eksterne 3,5" disker er stillegående når de sover, noe de gjør ganske raskt etter at du ikke leser/skriver til dem.

Om de bråker litt mens du bruker dem, skal ikke være noe problem. Du har da på lyden på det du skal se på?

Har gode erfaringer med western sine mybook, bruker forholdsvis stillegående disker, og spinner ned fort...

Lenke til kommentar
De fleste eksterne 3,5" disker er stillegående når de sover, noe de gjør ganske raskt etter at du ikke leser/skriver til dem.

Om de bråker litt mens du bruker dem, skal ikke være noe problem. Du har da på lyden på det du skal se på?

Har gode erfaringer med western sine mybook, bruker forholdsvis stillegående disker, og spinner ned fort...

Tja.. ikke alltid vi har lyden på særlig høyt, småunger i huset, så når det er aktuelt å glane film/serier så har de lagt seg. ;) Så fordel om harddisken er stilltest mulig ja...

My Book ja, men det er vel en ekstern harddisk... jeg skal ha en 3,5" intern (som settes rett inn i Syvio X9). ;)

Lenke til kommentar
Hehe, mente ikke at man må sette volumet til 11, bare at litt lav lyd er nok til å distrahere øret til å blokke ut lav bakgrunnslyd.

Sjekka ut tomshardware, der er det Seagate Barracuda LP som kommer best ut i lydnivå samt en del andre tester. Jeg kommer nok til å gå for 1,5 tb utgaven i mediapcen min, så snart budsjettet mitt tillater det

https://prisguiden.no/produkt/110740

Se der ja, takk for tips! ;)

Lenke til kommentar

Spørs om det må bli en 1,5 TB isteden... var jo veeesentlig billigere enn 2 TB gitt.. spare en tusing på 500 GB. Må sikkert ha 2 disker uansett for å få plass til hele samlinga av dvd'er som jeg skal rippe.. får swappe disk - en for serier og en for filmer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...