capy Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 her er noe du kan forsøke (gjetter litt i blinde): høyreklikk på skrivebordet->egenskaper (egenskaper for skjerm)-> instillinger->avansert->kort->vis alle modi se om du finner noen "16:9" formater her inne. da skal jo filmen tilpasses 16:9 skjermen din. (sett opp tv-ut først så du vet at det virker. om det ikke virker, så vil skjermen være svart en liten stund før den kommer på igjen) det som det virker som at skjer i en vanlig oppløsning (4:3), er at signalet blir sendt til tv'en i 4:3 format. så lager den filmen om til 16:9 format på 4:3 skjermer, men om du har 16:9 skjerm, så får du dobbel 16:9 format. men om du greier å sette skjermen til en 16:9 ut fra pc'en, så skal det bli brae saker. hadde dette problemet da jeg skulle se nyeste james bond for en stund siden. husker ikke om jeg fikk det skikkelig til, men det er i alle fall vært forsøket. klovnete skrevet, men dere forstår vel hva jeg mener:) Lenke til kommentar
handbook Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 her er noe du kan forsøke (gjetter litt i blinde): høyreklikk på skrivebordet->egenskaper (egenskaper for skjerm)-> instillinger->avansert->kort->vis alle modi se om du finner noen "16:9" formater her inne. da skal jo filmen tilpasses 16:9 skjermen din. (sett opp tv-ut først så du vet at det virker. om det ikke virker, så vil skjermen være svart en liten stund før den kommer på igjen) det som det virker som at skjer i en vanlig oppløsning (4:3), er at signalet blir sendt til tv'en i 4:3 format. så lager den filmen om til 16:9 format på 4:3 skjermer, men om du har 16:9 skjerm, så får du dobbel 16:9 format. men om du greier å sette skjermen til en 16:9 ut fra pc'en, så skal det bli brae saker. hadde dette problemet da jeg skulle se nyeste james bond for en stund siden. husker ikke om jeg fikk det skikkelig til, men det er i alle fall vært forsøket. klovnete skrevet, men dere forstår vel hva jeg mener:) prøvde det, men fant ikke noen 16:9 greier der.. Vet ikke helt hvor relevant dette var da though ;P Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 ikke jeg heller:) da er det eneste jeg kan tenke på er "strekking" av bildet. men hviken oppløsning kjører du da? 800X600? Lenke til kommentar
handbook Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 ikke jeg heller:) da er det eneste jeg kan tenke på er "strekking" av bildet. men hviken oppløsning kjører du da? 800X600? 800x600 på tv'n ja.. funker som sagt mye bedre (nesten perfekt) om jeg setter den til hovedskjerm. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Vel, 800x600 er for høyt for en vanlig tv. Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Vel, 800x600 er for høyt for en vanlig tv. mener jeg kjører 1024*X på min panasonic 32" 100hz. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Og så? Det er fremdeles for høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå