TheFighter94 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har trent med vekter nå i 2måneder hver dag, og etter trening har jeg tatt 60 gram whey protein. Burde jeg dele det opp utover dagen eller funker det og bare ta alt på en gang? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Fikk ikke du svar om at det holdt med 35 - 40 g etter trening i den andre tråden? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Fikk ikke du svar om at det holdt med 35 - 40 g etter trening i den andre tråden? Vil bare høre hva andre folk mener, er veldig mange forskjellige meninger rundt det Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) det har seg slik at når du trener hver dag, har kosthold og drikke mye å si. Om du følger deg svimmel til tider, eller kanskje sliten e.l kan det være et tegn på at du overtrene, som kan gjøre at fremgangen stagnerer. Når det er sagt, så vil det lønne seg å dele de 60 grammene proteinpulver på to porsjoner, en før trening og en etter. Vil nok også anbefale å ta inn en del karbohydrater rett etter trening for å restituere fortere. Kanskje da gjennom bananer e.l. Beklager langt svar, svaret du ønsket er inni der et sted Lykke til med treningen! Edit: Regner med at du går på Whey 80 eller noe lignende? Om du har annet pulver, som ikke er mysebasert, burde det tas andre tider. Endret 2. januar 2010 av solaN - Lenke til kommentar
Knife Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har trent med vekter nå i 2måneder hver dag, og etter trening har jeg tatt 60 gram whey protein. Burde jeg dele det opp utover dagen eller funker det og bare ta alt på en gang? 60g funker etter trening, men ville ha tatt 30-40g for å fylle opp musklene så for å ta de 20g litt seinere på dagen/eller før. Jeg er ikke akkurat så god på proteinpulver, men er ikke whey hurtigvirkende proteiner? Det må vel bety at etter du har fylt opp musklene så vil resten gå til energi (glukose). Jeg veti kke hvilket program du kjører nå, men hver dag med vektrening for en nybegynner er ikke bra uansett om det er en 7 dagers splitt. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 det har seg slik at når du trener hver dag, har kosthold og drikke mye å si. Om du følger deg svimmel til tider, eller kanskje sliten e.l kan det være et tegn på at du overtrene, som kan gjøre at fremgangen stagnerer. Når det er sagt, så vil det lønne seg å dele de 60 grammene proteinpulver på to porsjoner, en før trening og en etter. Vil nok også anbefale å ta inn en del karbohydrater rett etter trening for å restituere fortere. Kanskje da gjennom bananer e.l. Beklager langt svar, svaret du ønsket er inni der et sted Lykke til med treningen! Edit: Regner med at du går på Whey 80 eller noe lignende? Om du har annet pulver, som ikke er mysebasert, burde det tas andre tider. Jeg går på 100% whey protein, og tusen takk for svar. Det hjalp mye Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jo, stemmer. Whey er hurtigvirkende, derfor vil det lønne seg å ta før trening også, for at kroppen kan ta av proteinet når du trenger det under treningen. Kroppen bygges jo såklart også etter trenig, derfor tar man pulveret rett etter trening også. Om du skal ta tre doser(90-100g) pr dag, ville det lønt seg å ta rett før, rett etter og 1 time etter. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hurtivirkene protein bør egenlitg taes om morgen, og etter trening. Om kvelden kan du ta kassein. Men arrh, lucky me. Jeg har ikke det problemmet, får i meg alle proteine fra mat (rundt 200-300g bare fra mat), så spiser 6 egg om morgen og tar noen par skåler med cottage cheese om kvelden så er det problemmet fikset Endret 2. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Hurtivirkene protein bør egenlitg taes om morgen, og etter trening. Om kvelden kan du ta kassein. Men arrh, lucky me. Jeg har ikke det problemmet, får i meg alle proteine fra mat (rundt 200-300g bare fra mat), så spiser 6 egg om morgen og tar noen par skåler med cottage cheese om kvelden så er det problemmet fikset Hehe, ja da skal jeg prøve å ta om morgenen og etter trening Om du har mikser og blander det skikkelig godt, smaker det som oboy, så jeg har ialfall ikke noe problem med å drikke det visst det var det du tenkte på Lenke til kommentar
different Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Am J Clin Nutr. 2008 Dec 3. [Epub ahead of print] Ingested protein dose response of muscle and albumin protein synthesis after resistance exercise in young men. Moore DR, Robinson MJ, Fry JL, Tang JE, Glover EI, Wilkinson SB, Prior T, Tarnopolsky MA, Phillips SM. Exercise Metabolism Research Group, Department of Kinesiology, McMaster University, Hamilton, Canada. BACKGROUND: The anabolic effect of resistance exercise is enhanced by the provision of dietary protein. OBJECTIVES: We aimed to determine the ingested protein dose response of muscle (MPS) and albumin protein synthesis (APS) after resistance exercise. In addition, we measured the phosphorylation of candidate signaling proteins thought to regulate acute changes in MPS. DESIGN: Six healthy young men reported to the laboratory on 5 separate occasions to perform an intense bout of leg-based resistance exercise. After exercise, participants consumed, in a randomized order, drinks containing 0, 5, 10, 20, or 40 g of whole egg protein. Protein synthesis and whole-body leucine oxidation were measured over 4 h after exercise by a primed constant infusion of [1-(13)C]leucine. RESULTS: MPS displayed a dose response to dietary protein ingestion and was maximally stimulated at 20 g. The phosphorylation of ribosomal protein S6 kinase (Thr(389)), ribosomal protein S6 (Ser(240/244)), and the epsilon-subunit of eukaryotic initiation factor 2B (Ser(539)) were unaffected by protein ingestion. APS increased in a dose-dependent manner and also reached a plateau at 20 g of ingested protein. Leucine oxidation was significantly increased after 20 and 40 g of protein were ingested. CONCLUSIONS: Ingestion of 20 g of intact protein is sufficient to maximally stimulate MPS and APS after resistance exercise. Phosphorylation of candidate signaling proteins was not enhanced with any dose of protein ingested, which suggested that the stimulation of MPS after resistance exercise may be related to amino acid availability. Finally, dietary protein consumed after exercise in excess of the rate at which it can be incorporated into tissue protein stimulates irreversible oxidation. Endret 2. januar 2010 av different Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå