sandalH Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei! Jeg og 2 kamerater er blitt bedt om å holde noen alternative treninger for 12-15 treningsvillige ungdommer i fotballklubben. Vi skal sette opp en alternativ trening til fotballen, og da skal det gjelde om fart, styrke og kondisjon. Treningen skal holdes i utgangspunket innendørs, men vi har også løpebane til rådighet. Vi har flere øvelser vi kan ta, men med tips og forslag hadde vi blitt svært takknemlige da vi sitter litt fast. Treninga skal vare i ca 1,5 time. Håper dere spytter ut med tanker og gode idèer til oss:) Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg vet at Olympiatoppen har lagt ut et treningsprogram for hurtighet som sikkert kan søkes opp, vil tro at det kan være av nytte. Lenke til kommentar
Fuzzpedal Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvor gamle er de og hvordan er treningsmengden/fokuset ellers? Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Fant en del på olympia toppen. Takk for det:) De er 13-15 år. 15 timer trening pr/uke pluss minus er ikke uvanlig så de tåler en del. Jeg har fått beskjed om å kjøre de hardt, og har tenkt til å gjøre det. De skal kjenne det i kroppen dagen etter. Eneste at jeg sitter litt fast.. Og nå har vi kun en time på oss, så alt må gå veldig effektivt. Treningen er nå på Søndag, så må snart komme opp med noe. Altså jeg har jo "noe", men jeg må vite hvordan og hva jeg bør ha med. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ta med noe intervalltrening som 15-15. Doggis (løpe fra kjegle til kjegle) på slutten av økta er bra hvis man skal få spillerne til å ta ut alt som er igjen av energi. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Det skal jeg faktisk ta med! Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) ta med farts økning. fra kjegle til kjegle. 50% , 75%, 100% 2min pause så på ann igjen 5-10reps er bra Eventuelt hallen på tvers Endret 10. januar 2010 av EX-adrin Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Kjørte dette på en time: Hard oppvarming. Først noen ronder rondt hallen, så etter hvert med benker til å forskjellige øvelser og kjegler til å sprte opp mot og rygge ned. Sirkeløkt med forskjellige øvelser. Blant annet hopping i tribunen. Etter sirkeløkta hadde vi litt kondisjon og da: Tok rene sprinter på langsidene, veldig lavt temto(nesten gåtempo) på kortsidene, og så på an igjen. 10 Sprinter. Konkurranse til slutt. Guttene var slitne og fornøyde! (tror jeg:)) Lenke til kommentar
Fuzzpedal Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hinderløype kan jo være både morsomt og slitsomt. Eks. over/under bukker, løping på tjukkas osv. Bruk fantasien! Ellers fins det jo tusenvis av forskjellige stafetter man kan kjøre (ikke bare vanlig løp fram og tilbake liksom). I styrketrening kan kanskje bryting være en idé? Stimulerer hele kroppen, stabilisatorer og balanse. Hurtighetstrening har jeg ikke så mye peil på, men hør med noen som kan mye om det/les på nett og kjør teknikktreninger. De fleste fotballspillere har mye å hente på løpsteknikken og dermed mye hurtighet inne som man ikke får ut. Ellers sier jeg bare konkurranse, konkurranse, konkurranse. Konkurrerer man med andre tar man gjerne ut mer enn man ellers gidder. Annonser straff til taperne/taperlaget eller belønning til vinnerne/vinnerlaget (eks. Taperlaget eller de 5 dårligste samler utstyr). Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Ikke noe med ball? Jo 3 minutter til slutt, stafett. Desse guttene, 15 og 16åringer (jeg trodde de var yngre) trener fotball 5 dager i uken, og skal ha denne økten som handler om fart, styrke og kondisjon. Ja hurtighet har vi i form av forskjellige øvelser. "Stigen", der det ligger en lignende stige på gulvet som de tripper over i forskjellige mønster, og diverse med kjegler. Rygging etc. Bryting blir det nok ikke, men takk for svar:) Ellers så blir det en fast økt hver uke, så bare til å hive innpå med tips så vi kan variere det litt:) Lenke til kommentar
landisize Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 For all del, tren hurtighet med ball, løpsteg med å uten ball er to forskjellige verdener Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Klart det er det. Men du springer ikke fort med ball om du ikke har fart i kroppen. Til oppdatering så har vi hatt økter hver søndag, og guttene er like kjørt hver gang. Tunge økter, men de liker det. På søndag blir det siste gang, og da skal de gjennom pip-testen så det blir spennende. Ellers, takk for meg:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå