Gjest Usikkerjente94 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei. Det er en gutt som er 19 og jeg er en jente på 15. Vi har kanskje tenkt til å ha sex. Er det ulovelig uansett om begge er med på det eller ikke? Svar gjerne fort Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja, det er ulovlig. Nei, det er det ikkje. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774570 Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det er jo ulovlig, men dere er nok ikke de første som gir en god å lang fan i lover å regler.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) For meg virker det ut i fra den linken du henviser til, at forholdet er ulovlig, men ikke nødvendigvis straffbart. Det er altså snakk om hårfine nyanser. Endret 1. januar 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Les i denne tråden. For å svare på spørsmål: det er ulovlig, men det kommer sannsynligvis ikke til å være noen straff med i bildet. *Edit* noen kom før meg. Endret 1. januar 2010 av Eivolele Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om noen sier ifra til politiet vil du bli straffet for samleie med en under 16 år, og i tillegg kan jenten eller hennes foreldre anmelde deg for voldtekt om de skulle ønske det.. Med et lite show kan de fint vinne den saken ;P Om dere er glad i hverandre og ingen kommer til å anmelde noe til politiet er det bare å kjøre på. Vær 100% sikker på at hun er med på å ha sex. Dette gjelder generelt. Men om hun skulle angre etterpå og/eller få det for seg at du tvang henne til noe hun ikke ville kan det gå under voldtekt og du sitter i klisteret. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om noen sier ifra til politiet vil du bli straffet for samleie med en under 16 år, og i tillegg kan jenten eller hennes foreldre anmelde deg for voldtekt om de skulle ønske det.. Med et lite show kan de fint vinne den saken ;P Om dere er glad i hverandre og ingen kommer til å anmelde noe til politiet er det bare å kjøre på. Vær 100% sikker på at hun er med på å ha sex. Dette gjelder generelt. Men om hun skulle angre etterpå og/eller få det for seg at du tvang henne til noe hun ikke ville kan det gå under voldtekt og du sitter i klisteret. Du vet at det er en jente og ikke en gutt som spurte? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Auch.. Er samme regler som gjelder da. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Uten å kunne si det 100% sikkert siden jeg ikke kjenner deg, vil jeg påstå at du er kapabel nok til å ta dine egne valg her i livet med tanke på alderen din. Jeg debuterte da jeg var 15. Greit nok at jevnaldrede vanligvis ikke er mer enn 3 år fra hverandre når de er ung (jeg vil påstå fra rundt 14 år og opp). Alder er kun ett tall. Han er 19, du er 15. La oss si han er født 31. desember. Du er født 1. januar. Da er det plutselig ikke 4 år som skiller dere lenger, men 3 år og 1 dag. Har du lyst har du lov. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Griseri kalles det! Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Griseri kalles det! Sex? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Griseri kalles det! Sex? Med en over og en under den seksuelle lavalder kalles det griseri ja. Det burde ikke utføres. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Griseri kalles det! Sex? Med en over og en under den seksuelle lavalder kalles det griseri ja. Det burde ikke utføres. Er du 15 og jeg 16, er det fortsatt griseri da, eller er det DRITKULT fordi du har deg med en eldre dame? Jeg er tross alt over, og du er faktisk under i dette eksempelet. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 veeeel. Da hadde selvfølgelig ikke jeg hatt noe å tape og smelt på! Men hvis jeg var deg hadde jeg ikke gjort det i en slik situasjon Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 veeeel. Da hadde selvfølgelig ikke jeg hatt noe å tape og smelt på! Men hvis jeg var deg hadde jeg ikke gjort det i en slik situasjon Om det hadde vært omvendt da? Du var 16 og jeg var 15. Ville du fremdeles gjort det, eller hadde det vært griseri? * Hvis en 17 år gammel jente har seksuell omgang med en 13 år gammel gutt så kan jenta straffes for dette.* Hvis enn 15 år gammel jente har seksuell omgang med sin 17 år gamle kjæreste vil sannsynligvis straff for 17 åringen falle bort etter en vurdering av lovens passus om «lik modning og alder». * Dersom to 15-åringer har et seksualliv sammen, vil man trolig ikke bli straffet Fra kapittel 19, §196 om seksualforbrytelser: Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hvis jenta er den yngste er det griseri, ekkelt og pedo. Hvis gutten er den yngste er han en helt. Fint vi har stereotyper Endret 2. januar 2010 av Thomas_H 2 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 mortania stiller så vanskelig spm. Tror jeg hadde gjort det, for ved nærmere lesing så ville vi blitt ansett som like modne Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 mortania stiller så vanskelig spm. Tror jeg hadde gjort det, for ved nærmere lesing så ville vi blitt ansett som like modne Jeg bruker kunnskapen min til det den er ment. Alltid ha rett på diskusjon.no sitt seksualitetsforum Det er ikke vanskelig spørsmål om du selv ser på hvilke meninger du kommer med. Det er rett og slett spørsmål som viser deg at det ikke ligger noe særlig med argument bak meningene dine annet enn "jammen". 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er dårlig gjort å knuse folk på forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg