eh Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei,noen som kan si meg enkelt og greit hvordan jeg innstallerer lydkortet på freebsd.Ja,jeg har lest denne:http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.html Men får et syntax error når jeg adder options PNPBIOS i kernelen. Har et såkallt "built-in motherboard sound devices" Noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg litt på vei. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei,noen som kan si meg enkelt og greit hvordan jeg innstallerer lydkortet på freebsd.Ja,jeg har lest denne:http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.htmlMen får et syntax error når jeg adder options PNPBIOS i kernelen. Har et såkallt "built-in motherboard sound devices" Noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg litt på vei. ac97? ja bare legg til noe i kerneln det. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei,noen som kan si meg enkelt og greit hvordan jeg innstallerer lydkortet på freebsd.Ja,jeg har lest denne:http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.htmlMen får et syntax error når jeg adder options PNPBIOS i kernelen. Har et såkallt "built-in motherboard sound devices" Noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg litt på vei. ac97? ja bare legg til noe i kerneln det. Har du ikke peil, så heller droppe å svar på poster.... Vel, manualen er egentlig ikke laget for freebsd 5.x, men heller 4.x.. PNPBIOS har blitt droppet i 5.x serien, hvis du er ny på freebsd, så kanskje du burde teste ut 4.x i steden for Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Det kan være manualen ikke er oppdatert siden 5.0 kom ut. Uansett kan du prøve å styre dette via /boot/loader.conf istedet for å lage ny kernel. Les lyd-seksjonen i /boot/defaults/loader.conf. Den fungerer på samme måte som /etc/defaults/rc.conf. Du endrer fila under defaults direkte, men legger inn endringer i /boot/loader.conf. Plukk ut de modulene du vil ha lasta inn ved oppstart og legg inn linja med NO bytta ut med YES i /boot/loader.conf. Lyd-modulene kan kansje lastes inn etter oppstart også, men /boot/loader.conf er på en måte det 'offisielle' stedet å styre dette fra. Sjekk man-sidene til kldload og kldstat. Andre ting som er greit å legge inn i /boot/loader.conf er autoboot_delay="10" med et annet tall enn 10, fx. 3, slik at oppstartlasteren ikke venter i 10 sekunder på at du skal trykke enter. Om dette ikke virker eller du på død og liv vil ha lyd innkompilert i kjerna - prøv å bare ha med 'device pcm' uten pnpbios-valget. Lenke til kommentar
eh Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 oki,thanx.prøver dette å ser hvordan det går. Lenke til kommentar
drall Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hmm.. la bare til dette i kernel confen min jeg: device pcm device midi device seq Funket uten videre med et CMI8738 lydkort. Dette var på 5.1beta2 vel og merke. Lenke til kommentar
eh Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 YEAH! nå funker det takk for hjelpen :] Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 <offtopic> Litt stor avatar? </offtopic> Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 til eh : vennligst forminsk avateren din , den skal ikke være større enn 50*50 pixler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå