Wackamole Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Kjørte reboot på serveren i går, når jeg skulle starte opp igjen var det noe som gikk galt, etter flere oppstarter så gikk jeg inn i recovery mode, og valgte "clean". - Noe jeg absolutt ikke skulle gjort. Når jeg nå starter opp så kommer det kun opp /dev/sda1: clean xx/xx blocks,... Jeg har søkt og søkt, har kjørt servern opp på en ubuntu live plate og kjørt sudo fsck -y /dev/sda1 - Noe jeg fort fant ut at det ikke ble noe endring av. Serveren kjører ubuntu server 9.10. Er det noen som kanskje kan hjelpe meg og fjerne/slå av denne clean prosessen? - Hva den i hele tatt gjør, og hvorfor jeg trykte på den må dere ikke spørre meg om. - Fredrik Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ingen som vet om noe jeg kan gjøre for og skippe den clean prossesen som starter? - Har stått nå i nesten to dager uten forandringer... - har ytterst lite kommandoer jeg kan kjøre, og jeg har egentlig ikke peiling på hvilke kommandoer jeg skal kjøre i grub-commando linjen. Hvis det er noen som vet noe som kan hjelpe, uansett. vær så snill og skriv det her Bare et forslag til hva jeg kan gjøre - Fredrik Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Sorry for bump, men trenger virkelig et svar på problemet. - Er det ingen som har erfaring eller hatt lignende problem stillinger? - Jeg har sett på nettet etter løsninger på dette men har ikke funnet noe, har nærmest søkt meg blind.. - Fredrik Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har du prøvd Debian eller Archlinux kanelene på freenode? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 prøv med option -c eller -p gjennom en livecd. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 @del_diablo: Nei, har ikke gjort dette før, hvordan er fremgangsmåten? - evt. noen guide på det? @kpolberg: du mener vell da, fsck -c/-p? skal prøve dette når jeg kommer hjem Tusen hjertelig takk før hjelpen! - Fredrik Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 @del_diablo: Nei, har ikke gjort dette før, hvordan er fremgangsmåten? - evt. noen guide på det? Ah, IRC, det som er kjekt og kunne For Firefox finnes det en plugin for IRC, Opera har det innebygd, Chrome har sikkert ikke en plugin, det brukes fra nettlessern. IRC = Internet Relay Chat Altså chatterom, blah blah blah *teknisk*. Vis du har støtte for IRC i browsern trykker du her: >D Vis du bare vil bruke en i Java direkte i nettlesern, trykker du her; >D (husk at du skal i "#archlinux", eller noe annet. F.eks #debian) Archlinux har låst kanalen sin så bare registrerte kan snakke, Debian kanalen har ikke det(mener jeg). Husker ikke helt hvordan, var noe aka /msg nickserv registre user password Du finner det vis du drar dit. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 aah, tenkte ikke på chatte kanaler - takker, skal høre med dem dær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå