Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt Renaissance


Anbefalte innlegg

Folket har talt. Da blir det blandings.

Men for å ta et eksempel.. Jeg renser GPU-blokka for gammelt vann og sånt. Er dette noe dere vil se, selv om det ikke har noe direkte med bygginga* å gjøre? Kan jo legge ut små updates som "montering av vannblokker" og sånt, men orker ikke om folk ikke har interesse av å lese det :)

 

Samtidig så gjør små updater at man ofte går mer i detalj på alt som skjer, og det kan jo være kjekt(?).

 

* Altså, det er ikke essensielt å ha i en egen update

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, store og hyppige updates ja :p Da blir det isåfall mye stoff og mye bilder som går på ett emne osv. Hvis det ønskes så er det jo ikke noe i veien for det.

 

Skal prøve å få til noen store fine feite regelmessige updates, men hvor interessante de blir gjenstår å se :p

 

Er helt enig med deg, Hans. Interessen for prosjektene er laber. HW burde tatt mer tak i det, og kjørt konkurranser og kjørt på med artikkler for å få interessen opp.

 

Selv når man kun bygger en heftig rig, kan det gjøres til et godt og pent prosjekt. Casemodding er noe man skulle fått flere til å starte med.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Takk for det :)

 

Jeg gleder meg virkelig til å komme skikkelig igang med dette. Kommer til å sette sammen platene til filserveren til helga. Desverre får ikke sjappene inn hovedkortbrett før i starten av februar, så det blir satt litt på vent til det er i hus.

 

Imens blir det sleeving av PSU'er, montering av blokker, bygging av HDD-racks, sammensetning av vannkjøling osv. Det er nok å gjøre :)

Lenke til kommentar

Takk takk Konge og Bad ip. Betyr mye at folk følger med og kommenterer :)

 

Har bestemt meg for å beholde OCZ-SSD'en, og spe på med en ekstra. Disse setter jeg i RAID0, så blir det nok plass og litt fart :cool:

 

Har satt opp en liten liste på hva som må til før ting kan ferdigstilles.

https://prisguiden.no/profil/lister/110802

 

Skal sette opp ting i helga, og teste for å se om ting funker. I samme slengen installerer jeg masse shait på en HDD, Raptoren, en SSD for å sammenligne. Blir video og hele pakka, bare for gøy :wee:

Lenke til kommentar

DB-leser til HTPC ja. Snurredisken er også til HTPC'en. Her kan det være greit å ha litt lagringsplass, som en slags buffer. 2,5" funker bra her fordi det omtrent ikke gir fra seg en lyd :)

 

Serverens OS setter jeg på en random HDD.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
DB-leser til HTPC ja. Snurredisken er også til HTPC'en. Her kan det være greit å ha litt lagringsplass, som en slags buffer. 2,5" funker bra her fordi det omtrent ikke gir fra seg en lyd :)

 

Serverens OS setter jeg på en random HDD.

 

Jeg la ikke merke til at det var en 2,5 tommers disk før jeg spurte. Det ville vært unødvendig med en 2,5 tommer i serveren ;)

 

Gleder meg til å se fortsettelsen på serveren! Jeg har akkurat tegnet en skisse i SketchUp for å vise hvordan jeg har tenkt å ha min... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...