Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt Renaissance


Anbefalte innlegg

Hva sidedør angår, så tenker jeg å ta en glassplate med magneter på, og feste dem i de rosa klossene dere ser på sidene. Legger på en svart film eller noe slikt på baksiden av plata, så ser det skikkelig shiny og fint ut :)

 

Hørtes litt skummelt ut å blande inn noen magneter i nærheten av alle de harddiskene... Uansett om de ikke er kratige nok til å skade harddiskene mens de er i kabinettet, så er det lett at harddiskene kan komme nært nok under f.eks. montering/ demontering som gjør at det som er av data ryker.

Kanskje du har "baller av stål", men jeg hadde ikke tatt den kjansen:)

 

Kan jo ha magnetene på døra, da vil du iallefall eleminere problemet ved montering... =) Synes forsovet det var et interesangt valg og blir spennende å se hvordan det gjøres! Kan jo vurdere å bare ha magneter i bakkant.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo ha magnetene på døra, da vil du iallefall eleminere problemet ved montering... =) Synes forsovet det var et interesangt valg og blir spennende å se hvordan det gjøres! Kan jo vurdere å bare ha magneter i bakkant.. :hmm:

 

Interessangt er det, men jeg for min del holder alt av magneter langt borte fra datamaskinen.

Er du uheldig å legge en harddisk på eller for nært kabinett døra ved montering eller demontering så vil jeg tro at den vil bli relativt kaputt.

Det jeg vil frem til er vel at har du magneter i/på kabinettet kan uhell lett skje.

Jeg er en førsteklasses kløne med 20 tommeltotter og er nok et spesial tilfelle når det kommer til uhell :)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Det er et viktig poeng itspersonal! Jeg hadde ikke tenkt å bruke fryktelig kraftige saker, men det skal tenkes på det også. Jeg kommer nok uansett til å feste magnetene på selve ramma, og ikke på klosser som det står på tegningen nå :)

 

Jeg tror ikke det blir et stort problem, men magneter og disker har aldri vært bestevenner. Når det er sagt, så er det stor forskjell på å ha en magnet i direkte kontakt med en disk, og det å ha den 10-15 cm bortfor, spesielt når det ikke er kraftige saker ;)

 

Skal få på plass en ny versjon av tegningene snart. Forslag til design/ typ dekor? :)

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært lurt med link til arbeidsloggen i førstepost? ;)

 

Bildet linker til arbeidsloggen.

 

;)

:blush:

 

Da må jeg ha trykket på den øverste svarte linja ved en feiltagelse eller noe, da jeg prøvde for å se om linken i bildet funka...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Hvordan tenker du målene blir på serveren? Jeg vurderer å bygge en selv, men er ikke helt sikker på hvor stort jeg vil ha det...

 

Kanskje dette kan være passende:

Høyde: 70cm

Bredde: 25cm

Dybde: 55cm

 

Da kunne jeg hatt en trillende server ved hjelp av denne :ninja: (trykk på handlevogna for bilde)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...