Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt Renaissance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så trist det så ut når det var nedstrippet. :p

 

Det gjør litt vondt. Endringene blir ikke store, men jeg får frigjort litt plass, bytta farge og kommet opp med noen nye løsninger :wee:

 

Ønsker deg stort lykke til med maskinene, blir kanon, sitter og venter i spenning på bilder og logg etter starten! :thumbs:

 

Hjertelig takk for det :) Har fått på plass litt tegninger osv, som jeg forøvrig ble ganske så fornøyde med, som blir posta om ikke så lenge. Vil også takke stort for bidraget! :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

skal bli spennende å se på prosjektet ditt. He, he, du er like rastløs som meg. Syntest ikke det var lenge siden du ble ferdig med prosjektet før du begynner å herpe kabinettet igjen.

 

jeg har løst problemet med tapping ved å ha en fillport montert i bunn av kabinettet. Ble lei av alt sølet. Så åpner jeg tanken til påfyll for å slippe inn luft slik at all kjølevesken renner ut. Null klin..

 

Lykke til vidre :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva mener du med det øverste Kongen?

Vifte i toppen er ikke dumt! Skal tenke på det. Takker for tips.

 

Som sagt, det viktigste er at det er god plass ;)

 

Hva sidedør angår, så tenker jeg å ta en glassplate med magneter på, og feste dem i de rosa klossene dere ser på sidene. Legger på en svart film eller noe slikt på baksiden av plata, så ser det skikkelig shiny og fint ut :)

Lenke til kommentar

Tegningene så fine ut de! :) Hvor mange harddisker får du plass til (nei, gidder ikke å telle :tease: ) Jeg ville nok ha prøvd å delt opp litt mere, satt plate mellom hk og PSU, kanskje adskilt harddisken fra resten også. Ser også at du har satt inn en 80mm vifte, mulig det er pga plass. Men jeg ville heller kjørt en 120mm (eller to) i top.. Har du et kjøle tower på CPU så er det bare å sette viften til å blåse oppover ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Burde kanskje ha spurt om lov til å bruke tegningene på forhånd..
Lenke til kommentar
Siden du har brukt et bilde av meg uten tillatelse så ble jeg litt paff..

Men går fint, bare en ting, du kan linke til loggen min for og gjøre det godt igjen :)

 

Ellers var det rått med så mange harddisk plasser da!

Men hva med dvd rom? veldig kjekt å ha!

 

Ja, selvfølgelig skal jeg gjøre det. Saken er at det er bilder jeg har bokmerket, og klarte ikke lete opp hvor jeg hadde hentet dem fra. Kan godt fjerne dem om du vil det!

 

Beklager. Hvor vil du jeg skal linke? :)

 

DVD rom setter jeg et annet sted, evt kobler til ved behov. I utgangspunktet trengs det ikke, da maskinen blir stående oppe 24/7 uten skjerm :)

 

Tegningene så fine ut de! :) Hvor mange harddisker får du plass til (nei, gidder ikke å telle :tease: ) Jeg ville nok ha prøvd å delt opp litt mere, satt plate mellom hk og PSU, kanskje adskilt harddisken fra resten også. Ser også at du har satt inn en 80mm vifte, mulig det er pga plass. Men jeg ville heller kjørt en 120mm (eller to) i top.. Har du et kjøle tower på CPU så er det bare å sette viften til å blåse oppover ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Burde kanskje ha spurt om lov til å bruke tegningene på forhånd..

 

Får vel plass til mellom 8 og 14 disker, alt etter hvordan jeg gjør det :) Plate mellom hovedkomponentene er jeg usikker på om jeg gikkder å bruke tid på, da det begrenser plassen, og gjør kabelryddig vanskeligere.

 

Jeg skal uansett vurdere det. Gevinsten er jo at man får skilt varmekildene fra hverandre, og dermed bedre temperaturer på hovedkort og cpu (da det står øverst). Et par vifter i toppen blir det helt klart! Kan se bra ut med en radiatorgrill på toppen også :wee:

 

Som jeg sa, grunnen til at jeg ikke spurte om å få bruke bildene var at jeg ikke klarte å finne tilbake til hvor de kom fra. Bare bokmerker ettehvert som jeg ser noe nyttig, så da går det fort i glemmeboka. Jeg beklager dette, og fjerner ummiddelbart ved ønske.

Lenke til kommentar

Akkuratt i dette tilfellet, er det vel ikke så ekstremt mye å spare på å skille PSU fra HK, men hvis du setter harddisker der nede, ville jeg absolutt sett på muligheten. Det er jo ikke noe problem å lage hull til kabler der de skal gå. Bruker du plexiglass, så vil det ikke se så forstyrrende ut heller. Noe spesielt plass vil det ikke kreve heller.

 

Men igjen, med tanke på at dette er en server, spørs det hvor mye varme det faktisk kkommer fra HK og CPU (evt GPU) Men et skille mellom harddisk rekka og resten burde du absolutt se på muligheten for! Der tror jeg det er en del å spare!

Lenke til kommentar
Hva sidedør angår, så tenker jeg å ta en glassplate med magneter på, og feste dem i de rosa klossene dere ser på sidene. Legger på en svart film eller noe slikt på baksiden av plata, så ser det skikkelig shiny og fint ut :)

 

Hørtes litt skummelt ut å blande inn noen magneter i nærheten av alle de harddiskene... Uansett om de ikke er kratige nok til å skade harddiskene mens de er i kabinettet, så er det lett at harddiskene kan komme nært nok under f.eks. montering/ demontering som gjør at det som er av data ryker.

Kanskje du har "baller av stål", men jeg hadde ikke tatt den kjansen:)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...