Eirik Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jobber med update atm. Tømt gamle kassa for vann, og tatt ut alt av HW. Har også fått en pakke, og tenker jeg får med meg frøken hovedkort på en liten glamour-shoot Med det blir i egne updater. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Fixr snart. Endret 11. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Mye støv der O_o Spørsmål: Det at du har fått sponsorer, har det noe med det prosjektet du hadde for en stund siden? ettersom du ja.. fikk et VELDIG fint slutt resultat? Hvis du ikke vil svare på det, så Greit. Da kan du la vær. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ja, det samler seg litt i løpet av et år Blåser det vekk før jeg bygger om igjen. Det hjelper såklart Endret 4. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Så trist det så ut når det var nedstrippet. Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei, Ønsker deg stort lykke til med maskinene, blir kanon, sitter og venter i spenning på bilder og logg etter starten! //HB Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Så trist det så ut når det var nedstrippet. Det gjør litt vondt. Endringene blir ikke store, men jeg får frigjort litt plass, bytta farge og kommet opp med noen nye løsninger Ønsker deg stort lykke til med maskinene, blir kanon, sitter og venter i spenning på bilder og logg etter starten! Hjertelig takk for det Har fått på plass litt tegninger osv, som jeg forøvrig ble ganske så fornøyde med, som blir posta om ikke så lenge. Vil også takke stort for bidraget! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei. skal bli spennende å se på prosjektet ditt. He, he, du er like rastløs som meg. Syntest ikke det var lenge siden du ble ferdig med prosjektet før du begynner å herpe kabinettet igjen. jeg har løst problemet med tapping ved å ha en fillport montert i bunn av kabinettet. Ble lei av alt sølet. Så åpner jeg tanken til påfyll for å slippe inn luft slik at all kjølevesken renner ut. Null klin.. Lykke til vidre Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Klør litt i fingrene ja. Men som du ser, det var på tide med litt vedklikehold Ja, det er en fin løsning. Jeg har funnet en litt annen løsning, men det tar jeg når den tid kommer. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Oppdatering #2 Tegninger til filserver Tegningene er ferdige. Legg gjerne igjen en kommentar. Alle forslag til forbedring settes pris på Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det ser jo greit ut det der! Men burde du ikke ha noen vifter som lar det komme frisk luft inn til hk (fra toppen e.l.) så du kan kjøle ned det litt bedre? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hva harddiskbur ved siden av PSU angår, så ville jeg valgt det øverste. Men må si at kabinettskissene ser bra ut. En filserver skal jo ikke se så heftig ut. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Hva mener du med det øverste Kongen? Vifte i toppen er ikke dumt! Skal tenke på det. Takker for tips. Som sagt, det viktigste er at det er god plass Hva sidedør angår, så tenker jeg å ta en glassplate med magneter på, og feste dem i de rosa klossene dere ser på sidene. Legger på en svart film eller noe slikt på baksiden av plata, så ser det skikkelig shiny og fint ut Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Mener det at jeg synes du burde gå for dette harddiskburet om du skal lage et til å ha ved siden av PSU-en. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Ah, sånn sett! Det kan være en mulighet. Men burene fra Lian Li ser jo sinnsykt flotte ut da. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Siden du har brukt et bilde av meg uten tillatelse så ble jeg litt paff.. Men går fint, bare en ting, du kan linke til loggen min for og gjøre det godt igjen Ellers var det rått med så mange harddisk plasser da! Men hva med dvd rom? veldig kjekt å ha! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tegningene så fine ut de! Hvor mange harddisker får du plass til (nei, gidder ikke å telle ) Jeg ville nok ha prøvd å delt opp litt mere, satt plate mellom hk og PSU, kanskje adskilt harddisken fra resten også. Ser også at du har satt inn en 80mm vifte, mulig det er pga plass. Men jeg ville heller kjørt en 120mm (eller to) i top.. Har du et kjøle tower på CPU så er det bare å sette viften til å blåse oppover Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Burde kanskje ha spurt om lov til å bruke tegningene på forhånd.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Siden du har brukt et bilde av meg uten tillatelse så ble jeg litt paff..Men går fint, bare en ting, du kan linke til loggen min for og gjøre det godt igjen Ellers var det rått med så mange harddisk plasser da! Men hva med dvd rom? veldig kjekt å ha! Ja, selvfølgelig skal jeg gjøre det. Saken er at det er bilder jeg har bokmerket, og klarte ikke lete opp hvor jeg hadde hentet dem fra. Kan godt fjerne dem om du vil det! Beklager. Hvor vil du jeg skal linke? DVD rom setter jeg et annet sted, evt kobler til ved behov. I utgangspunktet trengs det ikke, da maskinen blir stående oppe 24/7 uten skjerm Tegningene så fine ut de! Hvor mange harddisker får du plass til (nei, gidder ikke å telle ) Jeg ville nok ha prøvd å delt opp litt mere, satt plate mellom hk og PSU, kanskje adskilt harddisken fra resten også. Ser også at du har satt inn en 80mm vifte, mulig det er pga plass. Men jeg ville heller kjørt en 120mm (eller to) i top.. Har du et kjøle tower på CPU så er det bare å sette viften til å blåse oppover Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Burde kanskje ha spurt om lov til å bruke tegningene på forhånd.. Får vel plass til mellom 8 og 14 disker, alt etter hvordan jeg gjør det Plate mellom hovedkomponentene er jeg usikker på om jeg gikkder å bruke tid på, da det begrenser plassen, og gjør kabelryddig vanskeligere. Jeg skal uansett vurdere det. Gevinsten er jo at man får skilt varmekildene fra hverandre, og dermed bedre temperaturer på hovedkort og cpu (da det står øverst). Et par vifter i toppen blir det helt klart! Kan se bra ut med en radiatorgrill på toppen også Som jeg sa, grunnen til at jeg ikke spurte om å få bruke bildene var at jeg ikke klarte å finne tilbake til hvor de kom fra. Bare bokmerker ettehvert som jeg ser noe nyttig, så da går det fort i glemmeboka. Jeg beklager dette, og fjerner ummiddelbart ved ønske. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Akkuratt i dette tilfellet, er det vel ikke så ekstremt mye å spare på å skille PSU fra HK, men hvis du setter harddisker der nede, ville jeg absolutt sett på muligheten. Det er jo ikke noe problem å lage hull til kabler der de skal gå. Bruker du plexiglass, så vil det ikke se så forstyrrende ut heller. Noe spesielt plass vil det ikke kreve heller. Men igjen, med tanke på at dette er en server, spørs det hvor mye varme det faktisk kkommer fra HK og CPU (evt GPU) Men et skille mellom harddisk rekka og resten burde du absolutt se på muligheten for! Der tror jeg det er en del å spare! Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hva sidedør angår, så tenker jeg å ta en glassplate med magneter på, og feste dem i de rosa klossene dere ser på sidene. Legger på en svart film eller noe slikt på baksiden av plata, så ser det skikkelig shiny og fint ut Hørtes litt skummelt ut å blande inn noen magneter i nærheten av alle de harddiskene... Uansett om de ikke er kratige nok til å skade harddiskene mens de er i kabinettet, så er det lett at harddiskene kan komme nært nok under f.eks. montering/ demontering som gjør at det som er av data ryker. Kanskje du har "baller av stål", men jeg hadde ikke tatt den kjansen:) Endret 8. januar 2010 av itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå