Meh. Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hva med å ha vifta ned sånn som du har den på bildet? Da trekker den jo frisk (kald?) luft fra undersiden av kabinettet. Bare husk støvfilter så strømforsyninga ikke blir bolig for hybelkaninene dine, med mindre det var det som var planen din EDIT: Når jeg ser nærmere etter ser det ut som om det allerede sitter et viftefilter på undersiden av kabinettet Endret 26. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes den bør stå nedover. Da henter den inn kjølig luft fra undersiden av kabinettet. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes den bør stå nedover. Da henter den inn kjølig luft fra undersiden av kabinettet. +1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg ser den, men samtidig så vil jeg jo få enda mer av den varme lufta inni kabinettet ut. Dersom jeg skal prøve på 'passiv' kjøling på prosessoren vil jo det bli en enorm fordel(?). Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Går det ikke an å gjøre noe lignende som er gjort med xbox? Sorry dårlig bilde og alt det.. Skrev med mousepad, og brukte bare Windows utklippsverktøy.. Men håper du fårstår hva jeg mener? Link: 7:16 Daniel Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Ser ikke hva det er som er gjort Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Det er et deksel/rør som gjør at luften trekkes gjennom kjøleribba ved hjelp av viftene som blåser ut Endret 26. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Som en vanlig vifte-sjakt altså? Prøver som planlagt først. Ser fort om ting går til he1v€ⱶe Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Som en vanlig vifte-sjakt altså? Ja Eneste problemet ved det er at resten av lufta som skal ut av kabinettet også antageligvis må ut gjennom CPU-kjøleren, om det ikke er andre vifter som blåser ut Endret 26. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg tenker å kjøre 1 innvifte, som blåser rett mot CPU-kjøleren. Så blir det også 1 utvifte, i motsatt side. I tillegg drar PSU ut noe luft, dersom jeg velger å ha vifta opp. Da tror jeg egentlig det skal holde. Mulig jeg peiser en liten ubetydelig 40mm på cpu-kjøleren dersom det viser seg å ha fin effekt (positiv erfaring med det tidligere). Må se litt på lengden på kablene også. Er forskjell på 10cm ca ved å snu på strømforsyninga. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva er nå dette fornoe? Var ikke den gamle pcen din god nok, kanskje? Du kunne jo bare gjort som meg, og lagd ekstra lufting Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Det er lidenskap Jethrotulling. Endret 30. januar 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Hva er nå dette fornoe? Var ikke den gamle pcen din god nok, kanskje? Du kunne jo bare gjort som meg, og lagd ekstra lufting Pft.. Ekstra lufting.. alle vet jo at luft er for nabbiser. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Vært bortreist et par dager nå, så det har stått stille. Har gjort noen bestillinger, og skal få satt sammen platene snart. Kommer tilbake med sleeving av PSU'er. Mulig update idag. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Et par vifter (samler opp til en større vifte-test), grafikkort, 2,5" HDD og SATA-kabler på 1 meter Skal få bestillt SSD, hovedkortbrett og BD-drev idag, så satser på å ha det klart til helga Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Har fått skrudd sammen endel av platene nå. Men litt usikker på om jeg skal feste siste bakplata. Det er kanskje lettere å kutte hull til hovedkort-brettet dersom den ikke festes med en gang? Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det blir jo mye lettere Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det blir jo mye lettere +1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå