artiis Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har fått en ny viasat parabol nå, tok å installerte alt av kabler osv, har nå 80% på signalstyrke og signalkvalitet. Problemet er at jeg får inn kun 10 kanaler, og de er av utlandske kanaler. Tusen takk for all hjelp jeg får! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Sikker på at parabolen peker mot rett satelitt? Lenke til kommentar
artiis Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Er sikker på at det er rett, for når jeg velger thor så kommer det ingen signal. Jeg ringte inn og aktiverte kortet Men de sa og at jeg skulle ta på tv3, men jeg får jo ikke søkt inn noen kanaler :S. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Er sikker på at det er rett, for når jeg velger thor så kommer det ingen signal. Skjønner ikke logikken der. Kjenner ikke detaljene på Viasat tuner, men vanlig prosedyre er at man velger en kjent frekvens på den satelitten man skal til (Sirius for deg), og vrir antennen til forventet kanal dukker opp. Hvis den peker mot feil satelitt så er det jo en annen kanal som vises. Lenke til kommentar
artiis Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Er sikker på at det er rett, for når jeg velger thor så kommer det ingen signal. Skjønner ikke logikken der. Kjenner ikke detaljene på Viasat tuner, men vanlig prosedyre er at man velger en kjent frekvens på den satelitten man skal til (Sirius for deg), og vrir antennen til forventet kanal dukker opp. Hvis den peker mot feil satelitt så er det jo en annen kanal som vises. Jeg skjønner hva du mener Men problemet her er faktisk at jeg ikke får søke opp noen kanaler :S Så jeg får ikke opp feks tv3 som jeg skal. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er tuner software så lobotomert at det ikke er manuell styring av søk? Viasat tror kanskje at redusert funksjonalitet er veien å gå for å gjøre parabol tilgjengelig for 'folk flest'. Men du får jo inn noen kanaler. Kan du få fram frekvens etc? I såfall kan det være mulig å se på Lyngsat hvilken satelitt du har ved å matche frekvens og kanal. http://www.lyngsat.com/ Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg skriver for ''artiis'' nå, Jo det går an å søke manuelt Skal jeg da forandre på frekvensen? Var på manuelt søk jeg fikk inn de 10 kanalene som er nå Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Sjekket frekvensen nå på den siden du sendte, den passer akkurat med Viasat sin, 12054. Hva kan problemet være da? :S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Og hvilke(n) kanal(er) får du inn på denne frekvensen? Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Får inn kun Østerriske kanaler :S Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Får inn kun Østerriske kanaler :S Da stemmer Håreks første svar (selvfølgelig).... Tipper du får inn Astra og isåfall er løsningen å dreie skåla ca 15 grader vestover. Lenke til kommentar
xchrisx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Får inn kun Østerriske kanaler :S Da stemmer Håreks første svar (selvfølgelig).... Tipper du får inn Astra og isåfall er løsningen å dreie skåla ca 15 grader vestover. Men hvordan kan jeg få signal med sirius da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Drei parabolen 15 grader vestover... Fulgte det ikkje med ein veiledning du skal bruke for å stille inn parabolen? Du treng ikkje kompass for å justere inn. Du må finne riktig satellitt å peile inn parabolen på, så kan du finjustere ved å snu litt og litt på parabolen og overvåke signalnivået og styrken. Endret 3. januar 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå