blured Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Hei. For noen dager siden sluttet min eksterne harddisk å fungere (WD Passport). Den lyser som vanlig, lager ingen ulyder og harddisken dukker opp i oversikten på "Min datamaskin". Men hver gang jeg prøver å gå inn på disken, høyreklikke, låser alt seg (Vista). Noen tips til hva jeg kan gjøre? Leste litt rundt og testet ut disk diagnose programmet MBRLister (statusliste vedlagt, ønsker den gjerne analysert). BPB1list.txt Endret 1. januar 2010 av macros. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Der er en ting jeg ikke har sett før. Bootsektor og backup er litt forskjellig. Men forskjellen ligger bare i "Volume serial number". Hva dette betyr aner jeg ikke. Heller litt til at det ikke har noen betydning, og at det er andre ting som er problemet. Men det er jo litt merkelig at slikt kan skje. Hva kan man så gjøre? Det enkleste er å formatere. Men hvis du må ha tak i filer som ligger på disken (det er i såfall en tabbe å ikke ha backup), så bør du forsøke program som GetDataBack eller Recuva. En annen ting som kan prøves er chkdsk for å reparere problemet, hvis mulig. Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Mister endel bildet fra 2009, men resten har jeg backup på. Uten noen form for suksess med å hente frem bildene har jeg kommet fremt til at jeg like så godt bare kan formatere hele disken på nytt. Problemet er bare at disken ikke synes... Edit: Joda, disken dukket opp på diskbehandlingsprogrammet til slutt, måtte bare vente en 40 min først... Endret 2. januar 2010 av macros. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå