Gå til innhold

Komme i bedre form.

Anbefalte innlegg

Jeg er en 15 år gammel gutt som har lyst å komme i bedre form. Jeg er ca. 181 cm høy og veier 60 kilo.

Jeg har aldri vært en spesielt aktiv person, men jeg har aldri lagt på meg noe særlig likevel. Så jeg enten spiser jeg altså mindre enn jeg tror, eller så har jeg en god forbrenning.

Men jeg har heller aldri vært i spesielt god form og er en av de svakeste guttene i klassen min. Men jeg har fortsatt litt kondis og greier fint å gjennomføre 3km jogging osv. Men aldri med spesielt godt resultat. Jeg er likevel flink til å gjøre en innsats når det gjelder, f.eks. i gymmen på skolen.

Så hva kan jeg begynne med for å komme i form? Tenker først å bare få meg litt bedre kondis, men også etterhvert å få litt muskler og sånn. Aller helst uten å måtte kjøpe veldig mange ting.

Og jeg må nok helst få tingene litt inn med teskje. Når på dagen bør jeg trene, hvor ofte bør jeg trene, bør jeg spise noe spesielt, hva bør jeg trene, hvordan bør jeg trene osv osv?

Håper på gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg enten spiser jeg altså mindre enn jeg tror, eller så har jeg en god forbrenning.

Ingen av de, du spiser like mye som du bruker.

Med din høyde burde 85kg vøre minimum og da er man ca løfte 100kg sterk.

Hvor stor er muligheten for et medlemskap på et gym?

Lenke til kommentar

Kan man egentlig ha god forbrenning uten å ha stort mye muskler? Hører mange sånne skinny folks som sier "Jeg kan spise hva som helst. Legger ikke på meg fordi jeg har så god forbrenning". Men after all er jo sannheten at de ikke spiser nok, ikke i nærheten. Hvileforbrenning kommer av hvor mye muskler du har. (korrekt meg hvis det er feil)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Mer masse bruker mer energi ja, men det vil hele tiden være hva man putter inn VS hva man bruker.

Legger ikke på meg fordi jeg har så god forbrenning er det ingenting som heter.

Det de gjør er å spise like mye som de bruker.

Samme med feite folk, de har ikke lav forbrenning, de spiser bare mye.

Lenke til kommentar

Så enig. Kom i heftig diskusjon med en fyr i klassen før vinterferien. Han var så sikker på at han hadde ekstrem høy forbrenning og at han ikke la på seg vekt. (Kan nenves at han er en maraton løper)

Så jeg spurte hva han spiste om dagen, husker ikke akkurat hvor mye det var men det var hvertfall ikke mye, sånn classic 3 måltider om dagen.

Lenke til kommentar

Hmm...

Jeg har til opplysning vært oppe i 64 kilo og da var jeg lavere enn jeg er nå.

Jeg pleier stort sett å spise havregrøt til frokost og så 4-5 skiver fordelt på lunsj og kvelds. I tillegg kommer middag som egentlig kan være hva som helst. I helgene spiser jeg når jeg er sulten, men det er stort sett havregrøt/2-3 skiver til frokost, middag og masse usunne greier jeg finner :/

Men uansett - Jeg skal komme i bedre form. Hva må jeg gjøre? :p

Lenke til kommentar

Melde deg inn på ditt lokale gym og følge dette er en av tingene som vil gi de beste resultatene.

Kan du ikke trene på et gym så blir utholdenhetstrening det beste valget.

For eks finne en hobby hvor du bruker kroppen om ren trening er kjedelig.

Lenke til kommentar

Det er mange meninger om hvordan komme i bedre form, er du overvektig så er nok kvitte seg med fett den gode "komme i bedre form". Styrke hjerte og lunge er også en god "komme i bedre form". Jeg tror du mener "komme i bedre form" er å bli sterkere, kom deg ut, finn en lekeplass og begynn forskjellige øvelser som pull ups (mange varianter av denne), push ups, holde deg fast lenge. Spør om de får lov å låne de små kidsa, begynn å ta de opp på ryggen og ta knebøy, løft de over hode og ned igjen. Når det er sånn 50 unger, og alle vil prøve ut så tror jeg nok du får god trening for uken.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...