hean Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har brukt CSS til å definere ett område som er større enn høyden på skjermen. Problemet er at det ikke vises og da skal vel nettleseren automatisk opprette en scrollbar, skal den ikke? Har drevet en god del med webdesign før men ikke støtt på ett slikt problem. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har støtt på liknende problemer jeg og, men husker ikke akkurat hvordan man fikser det... Det pleier å være noen motsetninger i css'n... har du forresten prøvd <body style="overflow:scroll"> ? Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Har støtt på liknende problemer jeg og, men husker ikke akkurat hvordan man fikser det... Det pleier å være noen motsetninger i css'n... har du forresten prøvd <body style="overflow:scroll"> ? Prøvde det nå... selve scrollefeltet kom opp men ikke noe scrollbar (den som går opp og ned). Scrollefeltet vises også som "inaktivt"... Edit: eller "faded" Endret 1. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 hm... problematisk... post koden, så ser jeg/vi kanskje hva som er årsaken Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 hm... problematisk... post koden, så ser jeg/vi kanskje hva som er årsaken Har uthevet det mest relevante... A:link, A:visited, A:active, A:hover{ text-decoration:none; color:#000000; } p.meny { height:400px; width:150px; padding:10px; border:2px solid black; margin:10px; position:fixed; top:200px; left:150px; color:red; text-align:left; font-size:20px; } p.innhold { height:600px; width:700px; padding:10px; border:2px solid black; margin:10px; position:fixed; top:200px; left:335px; color:red; text-align:left; font-size:20px; } echo "<html>";echo "<head>"; echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"minstil.css\" />"; echo "</head>"; echo "<body style=\"overflow:scroll\">"; $meny = "null"; if (isset($_GET['meny'])) { } else { $_GET['meny'] = $meny; } echo "<p class=\"meny\">"; echo "<a href=\"index.php?meny=aboot\">About</a>"; echo "</p>"; echo "<p class=\"innhold\">"; echo "</p>"; if ($_GET["meny"]=="aboot") { echo " " . "meny = aboot" . " "; } echo "</body>"; echo "</html>"; Er kun i startfasen for å komme opp på det nivået jeg hadde en gang men når det dukker slik "unødvendige" problemer opp blir jeg oppgitt. Bruker Opera, prøvde også å åpne i Explorer men virket ikke der heller. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Nå skjønner jeg enda mindre... la til litt tekst på siden for å teste scrollingen men de la jeg ikke i noe CSS element. Resultatet var at teksten scrollet men ikke resten... se på bildet. Ser dere på scrollbaren helt til høyre ser dere at jeg har scrollet helt ned. Den lille teksten til venstre scrollet villig med mens firkantene og de store bokstavene stod helt stille. UTROLIG merkelig synes jeg.... PS! Noen som vet forskjell på P og DIV i CSS? Lenke til kommentar
masb Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå skjønner jeg enda mindre... la til litt tekst på siden for å teste scrollingen men de la jeg ikke i noe CSS element. Resultatet var at teksten scrollet men ikke resten... se på bildet. Ser dere på scrollbaren helt til høyre ser dere at jeg har scrollet helt ned. Den lille teksten til venstre scrollet villig med mens firkantene og de store bokstavene stod helt stille. UTROLIG merkelig synes jeg.... PS! Noen som vet forskjell på P og DIV i CSS? selvfølgelig. p definerer en paragraf med tekst, mens div bare er å se på som en boks hvor du kan putte andre tagger og elementer inni. skjønner ikke helt hva du mener med forskjellen i css. om du bare skriver p {color: red;} vil alle paragrafene bli røde. div p {color: blue;} her vil bare paragrafene som er innenfor en div bli blå. håper du allerede vet dette men Lenke til kommentar
masb Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 tror ikke scrolling skal være noe problem. går ut ifra at du har en definert høyde siden du vil ha en scrollbar. bare sette overflow: auto; i cssen på det elementet som det skal kunne scrolles i Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) tror ikke scrolling skal være noe problem. går ut ifra at du har en definert høyde siden du vil ha en scrollbar. bare sette overflow: auto; i cssen på det elementet som det skal kunne scrolles i Takker for svar... skjønte bedre forskjell på div og p, har brukt de litt om hverandre tidligere. Når det gjelder scrolling har jeg prøvd overflow:auto men det skjer ingenting. Det er ingen spesiell tagg men det er hovedsiden og der skal scrollbaren komme automatisk. På bildet ser du 2 diver med svart ramme, ene rammen er så stor at ikke hele vises på siden. De store bokstavene er tekst jeg har gjort veldig stor fordi at de skal gå utover sidekantene men tydeligvis vil ikke CSS godta at de elementene er for store. Det er kun tekst og elementer i div-ene som ikke vises i full størrelse, alt jeg plasserer utenom som er for strort kan scrolles. Endret 1. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
masb Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 skal den store teksten fungere som bakgrunn? i så fall kan du jo løse det med et bilde Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 skal den store teksten fungere som bakgrunn? i så fall kan du jo løse det med et bilde Nei, den store teksten er en link. Den ble kun gjort stor for å sjekke scrollingen. Lenke til kommentar
masb Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 kan hende scrollingen har noe med position: fixed; å gjøre..? Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 kan hende scrollingen har noe med position: fixed; å gjøre..? LOL Var det som skulle til ja... tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå