MilKman' Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Prototype : D knallspill Prototype er ikke et RPG spill.. Man spiller en rolle i et spill. Role Playing game. http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game Prototype er bare et sandbox action game. aldri ehwa Jeg meiner nå fortsatt at det er et RPG-spill Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Man spiller en rolle i et spill. Role Playing game. Ved å følge den tanke gangen er nesten alle spill RPG's da. Er enig med Dyneslott her. Det er ikke et RPG. Mer et action spill enn RPG. Men som han nevner faller det nok under sandbox sjangeren. Greit nok vi kan si at Oblivion også er sandbox og så kalle begge RPG, men nå er jo Prototype mye mer action orientert. Vil nesten gå så langt å si at det kan sammenlignes med et hack 'n slash spill. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Noen andre tips: Torchlight -> Som Diablo, men... vel... som Diablo. Er på usle 400MB og koster bare litt over hundrelappen, men det er kvalitet i hver krone. Størrelsen gjør at du bare har tre karakterer å velge mellom, små, like brett osv, men det glemmer du lett. Divinity 2 -> Bare spilt demoen, og personlig falt den ikke i smak. Men mange liker det, så det skader jo ikke å prøve en demo? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Prototype : D knallspill Prototype er ikke et RPG spill.. Man spiller en rolle i et spill. Role Playing game. http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game Prototype er bare et sandbox action game. aldri ehwa Jeg meiner nå fortsatt at det er et RPG-spill Du har med andre ord aldri spilt et RPG spill siden du ikke kan se forskjell på de 2 sjangerne. Og forøvrig: http://en.wikipedia.org/wiki/Prototype_%28video_game%29 Det har jeg da virkelig gjort. Men jeg meiner at alle spill hvor man fortsetter på en karakter er et RPG spill. Altså ikke spm CoD etc, men Fallout, Prototype, Bioshock blablalb Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det har jeg da virkelig gjort. Men jeg meiner at alle spill hvor man fortsetter på en karakter er et RPG spill. Altså ikke spm CoD etc, men Fallout, Prototype, Bioshock blablalb Alle spill hvor man er en character og kan gå fritt rundt i verden på...? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det har jeg da virkelig gjort. Men jeg meiner at alle spill hvor man fortsetter på en karakter er et RPG spill. Altså ikke spm CoD etc, men Fallout, Prototype, Bioshock blablalb Alle spill hvor man er en character og kan gå fritt rundt i verden på...? Ja no sånn Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Grand Theft Auto er et rollespill? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det har jeg da virkelig gjort. Men jeg meiner at alle spill hvor man fortsetter på en karakter er et RPG spill. Altså ikke spm CoD etc, men Fallout, Prototype, Bioshock blablalb Alle spill hvor man er en character og kan gå fritt rundt i verden på...? Ja no sånn Du er klar over at slike spill kalles SANDBOX spill ikke sant? og ikke RPG Nåp: ) Endret 8. januar 2010 av Ch1337 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg ler like mye når jeg ser innlegget mitt ettertid... wat an idiot. Kan du da gi meg et eksempel pa et blod-ekte rpg-spill? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fable 2 og 3. Magicka Og jeg ville aldri ha klasifisert Prototype som RPG. Lenke til kommentar
Nycoplus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Prototype og Bioshock går ikke under spillsjangeren RPG. Det er heller ikke et sandbox spill. Vel jeg har ikke spilt hverken prototype eller bioshock men er ikke bioshock en slags 3d shooter(eller first person shooter) og prototype et action adventure spill? Mulig prototype er mer fritt(sandbox) men bioshock er jeg rimelig sikker på at er ganske linært. Man kan godt argumentere med at så lenge man styrer en person i et universe så er det et rpg, men det går likevel ikke under sjangeren rpg i denne sammenheng. Endret 26. januar 2011 av Nycoplus 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ta f. eks Dark Messiah of Might and Magic, som først og fremst er FPS, vil dette ansés som et RPG-spill? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Spores det ikke litt av her nå, dette er vel ikke en tråd om å diskutere hva som går under RPG. Folk får vel bare komme med forslag så får heller TS dømme selv hva han synes går under RPG. Endret 26. januar 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå