Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: '99 Hyundai Coupè [Update 31.03.11! Nye felger, soting og lakk!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hei!

Wow, lenge siden siste update..! Jeg lever enda, å har gjort litt med bilen. Ikke mye, men litt! ;p

Har fjerna ALLE emblemer, fremme og bake. Ny sub, JBL 12".

Så sota jeg rutene, hele veien rundt.. Men ble for mørkt, såå måtte fjerne det like fort :p

Skal sote på nytt, med litt lysere farge.. Tenker 35% ca :)

Men kanskje viktigst av alt, så har jeg bestilt nye dekk og felger.. Regner med at de kommer i neste uke :)

Dekkene er av typen Nokian Hakkapelita 7, størrelse badering! 185/55-15.. Gidder ikke noe større felger, eller mindre profil med tanke på at det er vinterdekk.. ;)

Men felgene var faktisk veldig stilig, bilde kommer når jeg får de :)

Neste på lista blir 3x Xenon! Fjern, nær og kurvelys!

Også tenker jeg på ny spiller. Vil ha noe med mulighet for å bla gjennom mapper og sanger, bra equalizer å gjerne også en som ser litt bra ut! Har en billig Alpine idag, som jeg syntes er et mareritt å bla gjennom mapper og sanger på, siden man kun ser halve artistnavnet å ikke resten + hva sangen heter :p Gjerne 1-din, men gidder ikke bruke 10 000,- bare på spiller :p

Når disse to er i boks, skal jeg få sota på nytt.. Fikk det ganske bra sist (kan poste bilde), men vurderer å få den proffsota alikavel :)

Å beklager for veeeldig dårlige updates, skal bli bedring nå fremover! ;p

Er forresten under en mndt igjen til jeg blir 18, å har oppkjøring! :new_woot:

Lenke til kommentar

Sharifs er billigst på Hakka7 i Norge ifølge Naf sin nylige test, så da var det jo ikke vanskelig å velge! :)

Jeg kjøpte meg 195/55/15 Hakka7 med pigg. Fikk det til 4200kr bare for dekka. Var 4t kø der idag på å få bytta det om, så valgte å drite i det å ta det på mitt lokale verksted. Sesong hos Sharifs nå gitt!

Men blir rått med Hakka7 under bilen, det er faktisk disse som holder kontakt med veien, så er jo ganske viktig..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe særlig sans for Hyundai Coupe (eller Hyundai i det hele tatt for den saks skyld)

men det jeg mener du kunne gjort for å øke helhetsbildet betraktelig er litt større felger (18"?) med passende dekk. (jeg går nå utfra bildene jeg ser i din første post)

Thats it!

Jeg mener at du ikke bør ødelegge utseendet på denne bilen ytterligere så lenge den har gått så lite som den har gjort og tilsynelatende befinner seg i en flott tilstand.

Ville også gjort ett eller annet for å fjerne antennen bak på bilen. Sotede ruter ville jeg droppet da det er veldig fort gjort og gå fra en hel og pen bil til å bli stemplet som Harry. Liker du det stemplet, så er det jo bare å kjøre på med det som kan kjøpes av dilldall. Men fint blir det definitift ikke etter MIN smak :)

Ønsker deg vertfalll lykke til med prosjektet...

Lenke til kommentar

Gode nyheter!

Sharif hadde dekkene alikavel, så dekk og felg er på vei! Tok lang tid, meen er jo sesong der nå så ;)

Ellers har jeg ikke gjort noe mer enda nei, da jeg rett og slett spekulerer i hva jeg kan gjøre. Vil ha en clean look, så blir neppe noe mer enn xenon i alt og lys soting:)

Større felger kommer til våren, samt senk muligens.. Men blir 17 tror jeg, da passformen til 18 kan defineres som ikke tilstedeværende :p

TO uker igjen til oppkjøring nå! Blir å oppdatere:)

Som alltid har jeg også noen spørsmål og ønsker om tips!

Hvordan spiller vil dere anbefale i en overkommelig prisklasse? Ikke billigsjit, men ikke dyreste man får tak i mener jeg da :p

Å ellers tips til ting jeg bør gjøre, store som småå greier? ;)

Lenke til kommentar

Er vel ikke så lett å finne brukt?

Har en dårlig nyhet.. Sharif hadde ikke inne felgene :(

Syntes dette er dårlig av sharif.. Først bruker dem to uker på å finne ut at dem ikke har dekkene inne.. Plutselig har de dekkene inne, men en uke etter det igjen har dem plutselig ikke felgene! Greit nok at det er storsesong der, men herregud så trege dem er :(

Lenke til kommentar

Update!

En uke til oppkjøring, og vinterdekkene er fortsatt ikke sendt.. Hvis jeg ikke får dem i løpet av uka blir jeg sur! :(

Når jeg får lappen skal jeg og en kompis kjøre bilene våre over grensen å få sota rutene, som jeg har planlagt lenge! Prøvde å sote selv, men ble ikke såå bra :( Eller, det ble bra men over tid løsna det i kantene, så rev det av..

Ellers, blir det ny spiller. Har sett litt på denne!

Hva tror dere?

Så skal jeg få fingern ut av ræva å få gjort småting som har vært planlagt lenge;

Ny antenne, nytypen skilt, bestilt XENON til ALT! ++ :)

Kommer en bildeupdate FORHÅPENTLIGVIS i løpet av uka, hvis dekkene kommer!:)

Lenke til kommentar

Et lite personlig tips. Når du kjøper ny spiller, så bør du vurdere sterkt en med fjernkontroll eller mulighet for det. I og med at du ikke har kontroller på rattet så blir det veldig tungt å strekke fram hånda bort til dashbord når du skal skifte sang. Kanskje Pioneer 6200BT eller 8200BT. Fjernkontroll er ekstra på begge. Vet at pixmania kjører billige Pioneer-spillere. Fikk 4100SD til nesten halv pris av hva norske butikker kjører.

Ellers; godt å se at du fortsatt lever. ;)

Lenke til kommentar

Gikk bort ifra Kenwood spilleren, vil ha Pioneer..

Ringte også sharif idag, dekkene blir sendt i løpet av uka! :)

Ett spørsmål bare.. Hvordan pæresort er det i de forskjellige lysene? Vet det er H3 i grøftelys, men hva er det i nær og fjern? ;p

Tenkte å bestille xenonkit:)

Endret av Piniz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...