Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: '99 Hyundai Coupè [Update 31.03.11! Nye felger, soting og lakk!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan garantere deg at det er et helvette å sote selv! Om du ikke har gjort det før, er det 99% sjanse for at du får bobler noen steder og ikke blir fornøyd. Det kan hende du er awesome og klarer det uten problemer, dog! :)

Bruk ihvertfall såpe og vann når du skal prøve å feste de, du har ikke sjans til å unngå bobler uten dette...

Om man velger en mild soting på sidevinduene, slik at det ikke er særlig synlig er det mindre sjanse for at du blir tatt.. :) Frontruta bør du derimot IKKE sote!

Lykke tæl! :)

Lenke til kommentar

Såpe og vann på ruta før du legger filmen ja! Da får du muligheten til å justere på filmen etter at du har lagt den, samt få vekk bobler og lignende.

Anbefales å finne noe veldig mykt og veldig rett noe, for å stryke vekk boblene og gjøre det helt strøkent. F.eks et gummivater, om noe slikt finnes. Linjal og slikt funker sikkert det også, men da må du være forsiktig slik at du ikke ødelegger filmen med riper o.l.

Det er verdt et forsøk ja! Litt moro om man faktisk får det til også! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har skjedd veldig lite nytt her i det siste..

Har ikke gidda gjort noe med bilen, da jeg faktisk vurderer å selge.

Trenger/vil ha noe større.. Coupèen er jo veldig veldig liten, og jeg som er godt over 180 klarer bare ikke trives i den..

I tillegg er jeg mer fan av Tyske biler, såå tenker det blir litt nyere Audi av noe slag om ikke så alt for lenge.. ;)

Men vi får se! Stresser ikke, i og med at jeg ikke får lappen før i November, og bruker min far sin A6 til å øvelseskjøre! :thumbup:

Hvor mye bør jeg legge bilen ut til salgs for? Har sett litt på "markedsprisen", men min har gått lite og vet ikke hvor mye det forandrer prisen?

Legger ved et (dårlig) bilde av sånn soting jeg tenkte på; 35% all the way baby! :cool:

Dette er forresten A6'en til far min :p

05_553906103.jpg

Endret av Piniz
Lenke til kommentar

Allright, ganske kjedelig å bare la bilen stå uten og gjøre noe, såå..

Skal ta bilen på skola i morra (Går VG2 Kjøretøy), så skal jeg få unna litt ting jeg har planlagt i lengre tid..

● Sote rutene hele veien.

● Lakkere speilhus og dørhåndtak da lakken er flakket av.

● Lydisolere og finne ut hva som høres ut som skal dette fra hverandre når jeg spiller musikk.

● GRUNDIG vask av bilen, både innvendig, utvendig og i motorrom.

● Xenon-kit x3.

Ellers har jeg vurdert i det siste og heller bedre på det jeg ikke liker med bilen.. Har derfor vurdert å storhandle:

● Senk! Syntes bilen virker nesten høyere fremme enn bake slik som den er idag. Liker at det stuker litt, så vil ha den lavere fremme. Og når jeg først senker fremme, må jeg vel senke litt bake også! Har vurdert 40-30.. Hva tror dere om det?

● Nye dekk og felger; http://www.byttdekk.com/?page=129&tyre=13079&wheel=17621&carId=2561

På 185/55/15 piggdekk for 6400,-

● Ny frontfanger. Vet virkelig ikke hvordan, vet bare jeg ikke vil ha UFO-look. Hvis dette blir gjort, skal jeg ha litt mer anonyme spredere/kurvelys, àla VAG-Look.

● Fikse eksos for grommere lyd :)

Meeen i første omgang blir det som er lista opp først fullført, så tar vi det deretter..

Førsteposten blir redigert og fiksa nå! :)

Edit: PUH, der var førsteposten redigert! ;)

Endret av Piniz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bilen ligger ute på autodb til salgs, fikk en henvendelse idag:

hei . er du intr å bytte i Vectra b 96 mod?2.0 liter 16 v , km 129000,reg reima skifta på 122000, full styling men ikkje srøken i lakken, 18" crome felger med gode dekk, piggfri vinterdekk på alu, anlegg 2'12" Jbl subber, bilen er sort metallic, godkjendt senka,proff sota ruter og effanl., tøff bil som er billig i drift og å forsikre!bilder kan sendes om ønskelig

Hva tror dere? Har bedt om bilder, å spurt om rust.. Frister egentlig litt, er ingen opel-fyr men syntes vectra b ser bra ut når dem er styla.. I tilleg er det jo helt grei motor, å ikke gått så allverdens..

Lenke til kommentar

Tja, ville egentlig satsa på noe nyere personlig enn det du allerede har. Virka også litt urettferdig da dyreste vectra fra 96 på finn ligger til 40 000,-. Noe som hadde vært fett er Coupe GK (2002 +). Men du skal kanskje ikke ha noe dyrere.

Det viktigste er at du liker den, og at den ikke har noe særlig rust.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...