Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: '99 Hyundai Coupè [Update 31.03.11! Nye felger, soting og lakk!]

Anbefalte innlegg

***Stengt etter trådstarters ønske***

Kristian

Moderator

2010-12-29101312-1.jpg

Heiheeeei :)

SE SIST I TRÅDEN FOR NYESTE BILDER! BILDENE HER ER UTDATERTE ;)

Førsteposten vil bli oppdatert snarest :)

Her kommer en liten worklog og showcase fra min side :)

Kan starte med og komme med litt diverse info:

● Merke/Modell: Hyundai Coupè

● Årsmodell: 1999

● Motor: 1.6 med 115 hissige esel :)

● Km. Stand: 57.000

Har vært veldig frem og tilbake om jeg skal gidde gjøre så mye med den. Har surret litt frem og tilbake om jeg skal selge, eller beholde og gjøre noe med den. Når jeg lager denne worklog'en har jeg utgangspunkt i at jeg skal beholde bilen :)

Og når jeg beholder den, har jeg selvfølgelig planer for bilen!:

- Utvendig -

Xenon over alt /m matchende parklys.

Fjerne emblem

Sote rutene hele veien, 35%.

Lakkere dørhåndtak og speilhus.

Ny frontfanger.

- Interiør -

Ny spiller.

Sub.

Nytt frontsett og 6x9" baki.

- Motor og drivverk -

Senke. Vil at den skal stuke litt, så har tenkt 40 fremme og 30 bake. Hva tror dere?

Sportsfilter.

Ny eksos for finere lyd.

= Gjort.

= Ikke gjort.

= Under vurdering.

Ellers, her kommer litt bilder:

CIMG0167.jpg

CIMG0158.jpg

CIMG0169.jpg

CIMG0159.jpg

CIMG0166.jpg

CIMG0165.jpg

Prøvde LED-parklys, men syntes det så dumt ut når jeg ikke har xenon i sprederne..

Foto006_001.jpg

.. så jeg bytta til vanlig blue-vision pærer :)

27022010309.jpg

Foto204.jpg

Suben jeg har baki :) Liten sak, hadde ikke store forhåpningene, men var faktisk helt greit trøkk! ;)

Foto167.jpg

Hadde til og begynne med en pioneer-spiller..

CIMG0185.jpg

.. Men den streika, så bytta til en Alpine sak :)

20022010240.jpg

20022010248.jpg

Prøver og få en litt gjennomført look, med grønt :)

27022010313.jpg

Kurvelys/Spredere/Tåkelys; Kjært barn har mange navn! Hva skulle man gjort uten? :love:

20022010262.jpg

På tide å fylle, kanskje..? ;)

20022010254.jpg

Noen av bildene ble tatt med ett dårlig kamera, så beklager kvaliteten! ;)

Skal prøøøøve og oppdatere førsteposten underveis, men for de siste oppdateringene, se siste siden! ;)

Tips til forbedringer?

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan bli bra dette :)

det åpenbare er jo senkesett 17" felger, sportsluftfilter(hp, lyd), og muligens effektanlegg for grommere lyd & mer gamp (Selv om det blir litt dyrere da)

billige felger/dekk kan du se etter på steder som www.sharif.no www.byttdekk.no ebay osv.

andre ting du kan gjøre selv/billig er jo og bytte ut rattet/rattnav med ett lettere/mindre racingratt/nav, bøtteseter forran osv.

Lenke til kommentar

Det er ikke lovlig å bytte ut rattet om det er originalt med Airbag, til et ratt uten airbag. Det er jævla tøft, men kjipt når du først trenger Airbagen.

Finnes dog ratt med Airbag også, men disse er jo ikke såå fete da. Og heller ikke billige.

Ang. dette neonrøret. Hvor kjøpte du dette, og har du eventuelt en link? Er ute etter et som kan lyse oransj, og justere styrken på det.

Lenke til kommentar

Håndtakene der funket jo, men vil tro at med frakt og 20% moms så blir det ganske dyrt likevel

vet ikke om jeg syntes det rattet til 200 var like fint som det originale

edit: kom på hva dollaren er, blir nok ikke dyrt likevel med de håndtakene (underkant av 450?)

Endret av kristus?
Lenke til kommentar
kan bli bra dette :)

det åpenbare er jo senkesett 17" felger, sportsluftfilter(hp, lyd), og muligens effektanlegg for grommere lyd & mer gamp (Selv om det blir litt dyrere da)

billige felger/dekk kan du se etter på steder som www.sharif.no www.byttdekk.no ebay osv.

andre ting du kan gjøre selv/billig er jo og bytte ut rattet/rattnav med ett lettere/mindre racingratt/nav, bøtteseter forran osv.

Senkesett er under vurdering, men blir ikke i første omgang;) Er jo dyrt, og usikker på hvor mye jeg vil legge i bilen da jeg bare skal ha den frem til jeg er ferdig med utdanningen min.. :)

Felger kommer, og muligens eff. annlegg.

Rattet blir værende, tror jeg.. Bøtteseter gidder jeg heller ikke! ;)

Takk for råd og linker! :)

Det er ikke lovlig å bytte ut rattet om det er originalt med Airbag, til et ratt uten airbag. Det er jævla tøft, men kjipt når du først trenger Airbagen.

Finnes dog ratt med Airbag også, men disse er jo ikke såå fete da. Og heller ikke billige.

Ang. dette neonrøret. Hvor kjøpte du dette, og har du eventuelt en link? Er ute etter et som kan lyse oransj, og justere styrken på det.

Agreed..

Neonrøret ble som tidligere nevnt kjøpt på bsbildeler ja, nærmere bestemt her! Dog er det ikke oransj, og kan ikke justere styrken :( Sjekk ut resten av siden, da.. Kanskje du finner noe! ;)

Neonlys var vel fra bsbildeler tror jeg. De har masse tilbud nå. Og her er foresten et ratt med airbag til Coupen på tilbud. :)

Btw, angående lakk på dørhåndtak. Dette er en billigere løsning. Om du liker det er en smakssak da. :) Sjekk den butikken for flere deler til bilen. :)

Rattet var ikke heeelt min smak ;o

Men dørhåndtakene der var seriøst under vurdering! :)

Takker for link! :)

Blir nok en del billigere med en slik løsning vil jeg tro. Lakk koster vel fort over 1000,- (tatt ut fra hue/ingenting). Jeg vurderte rattet selv, men jeg velger å ikke kjøpe det. Men det er vel som alt annet en smakssak. :)

Lakkere tenkte jeg og gjøre selv, og da blir det ikke såå dyrt.. Men resultatet blir vel deretter? ;p

Lenke til kommentar

Enda en update..

Kobla opp sub'en idag, men fikk ikke lyd. Koblet strøm fra batteriet, jording fra karroseriet, styrestrøm/remote fra spilleren og phono kabler fra spilleren.. Alt skal være rett koblet, hva kan da være feil annet enn at suben/forsterkeren rett og slett er dau?

Skal også ha forstillings-, og EU-kontroll i morra.. Er egentlig litt skeptisk, for tror det kommer til og dukke opp litt av hvert..

Er forresten ikke så flink til og ta bilder, men kan prøve og ta noen i morra.. ;)

Lenke til kommentar

Gode nyheter! :D

Bilen gikk gjennom EU-kontrollen med NULL feil, og jeg fikk lyd i subben! :)

Så nå slipper jeg bruker penger på og få den EU-OK! ;)

Har også fått nye matter i dørken, og fjerna emblemene bak. Ble bra, bortsett fra at det ble igjen to store hull etter hyundai-logoen. Hvordan kan jeg få disse tettet igjen med best mulig resultat? :( Vil at dette skal se best mulig ut selvfølgelig! :)

Planene fremover nå, blir og bestille xenon til sprederne + hovedlys, sote rutene 35%, og få liv i spilleren som døde i går.. Får ikke tenningsstrøm lengre :(

Ellers tips til hva jeg bør gjøre fremover, som ikke koster skjorta? :)

Skal ha nye felger og dekk på både sommer og vinter, men tar dette til neste sesong :)

Ligger med influensa, så har ikke fått tatt noen bilder.. Satser på og få tatt noen på Mandag! ;)

Lenke til kommentar

Du må vel sparkle/pusse og lakke bak tenker jeg. Ikke så mange andre alternativer. :|

skaffe en slik kort antenne ala noe det jeg har. Og deretter ordentlig hvit lys i instrumentpanel (eventuelt indiglo). Skilter av nyeste type gjør seg også godt

Men så må du kanskje fikse reg.reim og fortilling/servoreim først, kanskje. :)

Lenke til kommentar
Hmm, høres tungvint ut :(

Hvordan får jeg av antenna? Har prøvd, men ikke lykktes :o

Forstillingen blir sjekka på Mandag! Er mest sannynlig den det er noe tull med.. Men får se ;)

Lyst på instrumentpanel likt det du har også, ja.. Men trur det blir for tungvint for meg :p

Antenna er lett. Det er bare å sku i samme retning som en vanlig skrue. Bare ta en tang om den sitter for hardt. Eller det vil si; jeg har en "statisk" antenne. Men du for også elektrisk (tar ned antenne med en knapp inni bilen) og manuell (dytter antenna ned med henda). De to siste er litt mer jobb en slik jeg har. Om du ser på tråden med linker i bilforumet av nesquick og ser på service- hefte der så står det hvordan man kan få den ut.

Instrumentpanel er faktisk ganske enkelt. Er vel rundt 10 skruer eller noe. Om du ser på denne, så hjelper det litt. :) Og vist du foresten ser de indiglo- skivene de har på kspec så syntes jeg egentlig de var finere enn de jeg har.

PS: Sjekk den tråden på bilforumet. ;)

Lenke til kommentar

Har nok statisk jeg også ;) Prøvde og skru, men satt som faen så trodde ikke det var måten og få den av.. Får bare ta fram en tang og ta i neste gang! ;p

HELE dashen må av ja? Faen, lett og få av men sliter bestandig med og få alt ordentlig på igjen ;p

Tråden på bilforumet var genial! Mye bra info der! Takk! ;)

Lenke til kommentar

Right, da har jeg planer klar for Mandagen:

- Få liv i spilleren igjen; tenningstrømmen døde, så må koble over til konstant strøm.

- Bytte til kortere antenne.. Regner med det er en dum idè og fjerne den helt? Jeg bruker ikke radioen, har ikke engang koblet antenna til spilleren, men tenker på at om jeg fjerner den, etterlater den vel ett stort hull? :p

- Prøve og finne en løsning på hullene i bagasjelukket; Gidder ikke sparkle nå, da jeg må lakkere hele bagasjelukket og det blir for dyrt for meg nå. Må vel prøve og få tak i nytt emblem kanskje :p

- Forstillingskontroll.

Vurderer også og fjerne neonrøret jeg har under dashen.. Syntes det ser stilig ut, men har fått masse kritikk, og syntes det kanskje er litt kjedelig og ha kun på den ene siden.. :p Hva syntes dere, fjerne, eller beholde? Opprettet en poll.. :)

Endret av Piniz
Lenke til kommentar

Om du fjerner antenna så har du noen valg. Kun antenna - da står foten igjen, ikke så fint pluss at vann/snø kan lekke inn tror jeg. Fjerne antenna og fot - Da må du sveise/sparkle for å ikke ha et hull på 1cm i radius. Eller så setter du en ny antenne på foten - pent. Er jo snakk om 100,- ca. :)

Når det gjelder avstemninga så vet jeg ikke hva jeg skal stemme. Det jeg mener er at slik det er nå så er det ikke så fint. Men om du gjenomfører så kan det bli bra. La oss si at du vil ha det blå lyset. Om du får samme lys på passasjerside og blå detaljer på andre deler av bilen. Jeg syntes neonlys inne i en bil sjeldent er fint om det ikke er gjenomført.

Lenke til kommentar

Det jeg også tenkte; så går nok for en slik en antenne som du har! :)

Enig i at det ikke ser fint ut slik som det står nå, derfor jeg vurderte og fjerne..

Har jo to rør; Ett til hver side.

Men har bare 1 12v uttak.. Kjøpte ett slik et dobbeltstøpsel, men det passa ikke nedi.. Så tror det blir til at jeg fjerner.. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...