valgerd Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ser at Dustinhome.no selger LG'en til 4643,- Selv med 500 kr i frakt så ser dette ut som et kanon kjøp. Alternativet er Samsung LE40B535 som selges nå på Elkjøp for 4995, men LG'en er vel bedre? Jeg skal bruke den til konsoll, digital TV, pc og dvd/blueray. Lenke til kommentar
Martingutten Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Lurer på det samme. Tenkte jeg skulle bruke 5000kr på nytt TV etter at jeg så at elkjø solgte Samsung til 4995. Dette LG-TVen ser jo veldig bra ut, men jeg har ikke noe kjennskap med LG, og jeg vet heller ikke om Dustinhome er en nettbutikk man kan stole på. At LG'en er 42 er jo ikke en negativ ting heller ^^ Håper noen kan hjelpe meg i valget =) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hører at det kommer nye modeller i feb/mars. og da regner jeg med at de forskjellige modellene vil gå ned i pris, men vil dette også gjelde for LCD. f.eks denne? Anyoone? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nye modeller blir lansert i februar og mars, men det er sjelden de er på markedet før i mai. Prisfall på dagens modeller skjer nok, men det er oftest slik at de dyreste modellene faller i pris, mens de rimeligste bare forsvinner fra markedet. Lenke til kommentar
Martingutten Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Så, ingen merkbar forskjell på disse to? Merket at på Datakjeden står det at TV'en har Contrast Ratio på 80,000:1, mens at det på dustin og prisguiden står det 50,000:1. Er dette bare en feil på datakjeden sin side? Samsungen har vel også usb-inngang, men ser ikke helt hva jeg skal med det, har en PS3 koblet opp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kontrastratio har ingenting å si. Neste år tenker jeg vi ikke snakker om kontrastforholdet på tver engang.. Lenke til kommentar
valgerd Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Var innom Elkjøp på Skøyen i dag og så på begge to. Der står de utstilt side ved side. Etter å ha studert begge i detalj så er jeg ikke i tvil. LG'en er en vesentlig bedre TV. Spesielt på kontrast. Samsungen var grå å blass i sammenligning. 5 sek etter at jeg kom hjem så var LG'en bestilt. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Har sett litt på disse to selv, og så for meg at Samsung'en var bedre før jeg fant denne tråden. Ser du skriver at LG'en er vesentlig bedre, men så også i DinSides test av Samsung'en at den krever en del justering for optimalt bilde. Kan det være at de på Elkjøp ikke hadde justert den godt nok, eller er LG'en et mye bedre valg uansett? Lenke til kommentar
valgerd Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Det blir vel mest synsing når det kommer til stykket men jeg har vært på et par butikker å sett på denne LG'en og den ser knakende god ut hver gang. Salgsprat skal man ta med en stor klype salt da en god selger er mest interessert i å pushe de modellene de har størst margin på, men de jeg har snakket med sier også at LG'en har et bedre panel enn Samsungen. Jeg kan gi en oppdatering når jeg har fått den i hus. Desverre var jeg ikke hjemme i dag da de kom for å levere den. Lenke til kommentar
simson Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har sett litt på LH4000 og B550. Ikke helt de samme TVene, men mye likt. Det som jeg har fått inntrykk av fra ulike reviews og forum, er at LH gir en bedre spill (og allround)-skjerm, mens Samsung kanskje er bedre på film. Lenke til kommentar
MBKnut Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei! Jeg er ny på dette forumet og står overfor samme valget som valgerd gjorde: LG42LH3000 til kr 4643,- på Dustinhome (Koster 7995,- på Elkjøp). LG42LF2500 til kr 5995,- på Elkjøp. Samsung LE40B535XXE til kr 4995,- på Elkjøp. Jeg er ingen freak, og ønsker heller ikke å legge altfor mye penger i ny TV nå. Er valgerd fornøyd med LH3000 fra LG eller? Er Samsungen fra Elkjøp et kupp sammenlignet med de fra LG? Jeg har aldri handlet på Dustinhome før. Hvilke erfaringer har dere derfra? Er takknemlig for raske svar, da jeg må handle/bestille i dag, siden Elkjøp tilbudene går ut i morgen (lørdag 9/1). Håper på gode råd og deres erfaringer! Mvh Knut Lenke til kommentar
MBKnut Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tilleggsspørsmål: MÅ man velge 100HZ, eller er 50 HZ helt brukbart til vanlig bruk? Lenke til kommentar
simson Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tilleggsspørsmål: MÅ man velge 100HZ, eller er 50 HZ helt brukbart til vanlig bruk? Jeg har lurt på det samme i min jakt på flatskjerm, og det ser ut til å være delte meninger om dette. Hvorfor skal man ikke betale ekstra for 100hz? - Flere hevder det ikke vil være nødvendig til spill (på skjermer med 100hz, er innstillingen ofte satt til 50hz på Game Mode, for å unngå lag) - Til filmer er det noen som mener det blir en merkelig ”videoeffekt”/”såpeoperaeffekt” av 100hz. Hvorfor betale ekstra for 100hz? - Sportssendinger - Film - Sendinger der det er panorering (kamera panorerer over et landskap, følger en løves flukt osv) Disse oppleves ofte bedre og skarpere, man slipper en hakking eller skyggeeffekt som kan irritere på 50hz. For min del går jeg nok for 100hz, siden fotballkamper blir bedre da. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Blir ikke mye rart i 100 Hz? Feks filmer ser nærmest dokumentariske ut. De får en sånn rar effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå