hean Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Har lyst å legge til noen feathringeffekter på bakgrunnen, enklest hadde det jo vært om det kunne blitt gjort med CSS. Noen som vet om det er mulig eller ikke? Edit: Google-søket her forteller det meste... http://images.google.no/images?hl=no&c...oq=&start=0 Endret 1. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 featheringeffekt? Jepp, der bakgrunnen får gradvise overganger... Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 eh? Som en "gradient"? Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 eh? Som en "gradient"? Jepp, kanskje det er ett mer rett navn... Hvis jeg har en annen farge på menyen enn bakgrunnen vil jeg gjerne at ikke overgangen mellom fargene skal være brå men gå gradvis. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Kunne vært fint med et bilde for å forklare hva du mener Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Kunne vært fint med et bilde for å forklare hva du mener Hvis du googler gradient finner du masssssse bilder... da får du nok en relativ god pekepinn. PS! Du vet ikke svar på scrollproblemet mitt i en annen tråd? Edit: Oppdaterte overskriften... og la til en googlesøklink i 1. post. Endret 1. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det var litt lite informasjon syntes jeg... Mye som kunne være feil. Poste koden? Om det er en gradient du skal ha, er det nok like greit å bruke bilder... Tror ikke det er mulig å skape en gradient via css.. ikke som jeg vet, ihvertfall Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Det var litt lite informasjon syntes jeg... Mye som kunne være feil. Poste koden? Om det er en gradient du skal ha, er det nok like greit å bruke bilder... Tror ikke det er mulig å skape en gradient via css.. ikke som jeg vet, ihvertfall Takker for svar... må nok bruke bilder da ja. Hadde jo vært praktisk om man kunne skrive slik for eksempel. Border:Gradient; Så gikk den automatisk fra fargen i innholdet til margen... Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Bare bruk et bilde som er Xpx x 2px, sett det som bakgrunnsbilde og sett det på repeat. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har hørt rykter om at det skal komme i CSS3. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Alternativet er å lage en gjennomsiktig .png-bilde som har den effekten en ønsker. Dette plasserer man så over det bildet en ønsker å "ramme inn". Søk på png overlay eller noe i den dur. I IE6 forutsetter dette en png-hack. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Man må fortsatt lage et bilde... Når er det css 3 skal komme? Lenke til kommentar
masb Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 css 3 kommer gradvis hele tiden. standarder vedtas osv. det er opptil mozilla, google etc. å gi støtte for css 3 i browserne. de støtter en god del allerede. f. eks. -moz-border-radius Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 aha... Ja, da gleder vi oss bare til gradient støtte kommer Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er nok kanskje mogleg no, med den nye CSS'en. Men eg hadde ikkje nytta det ennå iallefall. Eg tykkjer egentleg det er like greitt å berre bruke bileter eg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 aha... Ja, da gleder vi oss bare til gradient støtte kommer Jepp Ser også at dere er flere her som ønsker det så jeg tipper det kommer snart. Det er nok kanskje mogleg no, med den nye CSS'en. Men eg hadde ikkje nytta det ennå iallefall.Eg tykkjer egentleg det er like greitt å berre bruke bileter eg. Den tankegangen skjønner ikke jeg.... Må vel være mye lettere å lage det med 3-4 linjer tekst og kunne forandre gradienten ved å bare skrive inn nye tall enn å lage bilder. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Tja eg sa då berre at det var greitt. Ikkje optimalt! Det går greitt med bileter, eg meinte berre at det enno nok er betre å berre bruke bileter då dette ikkje er ein standard nett no, så vidt eg veit. Litt dårlig formulering, men du forstår vel betre no Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Tja eg sa då berre at det var greitt. Ikkje optimalt!Det går greitt med bileter, eg meinte berre at det enno nok er betre å berre bruke bileter då dette ikkje er ein standard nett no, så vidt eg veit. Litt dårlig formulering, men du forstår vel betre no Hehe, du sa ikke "greit", du sa "like greit" og det var etter du sa at gradientfunksjonen trolig allerede var implementert i CSS. Det blir noe annet enn det du sier nå Uansett viser det seg til slutt at vi er ganske enige likevel... Endret 3. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hehe, du veit korleis det er. Alt for den gode diskusjonen, fleire innlegg, og ikkje minst god norsk. Då slenger eg lett på nokre ord! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå