Gå til innhold

Grub4dos.. Boote Win7 x64 setup fra minnepenn, mulig?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Var usikker på om denne har blitt posta feil, så om den skal et annet sted får dere bare flytte den.

 

Problemet mitt er at jeg har fått en 16GB minnepenn i bursdagsgave, og ville bruke denne som en multiboot penn.

Har tidligere leika litt med grub4dos på en 4gb minnepenn.. så har lært litt, men minimalt..

Det jeg vil er å kunne boote Windows 7 32 og 64 bit, UBCD, OPHCrack og evt noen andre windows versjoner etterhvert.

 

Jeg har satt opp ei menu.lst fil, og denne ser ut til å fungere.

Hittil har jeg bare fått lagt inn Windows 7 32 og 64bit på den, da jeg har resten av filene hjemme, og jeg er borte nå.

Testa å boote 32bit, dette gikk fint til rett før jeg skulle velge harddisk, da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe cd-rom driver lasta inn, og at den ikke fant plata eller noe sånt.

Dette kan være for at jeg har en netbook uten cd-rom kanskje?

 

Når jeg prøvde å starte 64bit så fikk jeg opp ei melding jeg ikke husker hva det sto på, og når jeg trykka på en tast så blei bare grub4dos lasta inn på nytt.

 

menu.lst fila ser sånn ut:

title Windows 7 32-Bit
map (hd0,0)/images/Win7x32.iso (hd32)
map --hook
chainloader (hd32)

title Windows 7 64-Bit
map (hd0,0)/images/win7x64.iso (hd32)
map --hook
chainloader (hd32)

title Ophcrack
kernel /bootoph/bzImage rw root=/dev/null vga=normal lang=C kmap=us screen=1024x768x16 autologin
initrd /bootoph/rootfs.gz

title UBCD 5.0RC1
ls /images/ubcd50RC1.isofind --set-root /images/ubcd50RC1.iso
map /images/ubcd50RC1.iso (0xff)
map --hook
root (0xff)
configfile /ubcd/menus/grub4dos/main.lst

 

PS, ser det mangler noen linjeskift i codebox'en her.. men dem er med i menu.lst fila mi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå funnet ut hvorfor jeg ikke fikk boota 64bit versjonen.. det var pga at fila var fragmentert.. noe som var lett å løse.. men endte da med at jeg ikke fikk starta installasjons programmet, men kom litt lengre enn sist.. men fant fort ut grunnen.. jeg hadde ikke 64bit cpu i maskinen jeg testet med ;)

 

Testet igjen nå, når jeg kom hjem.. og kommer inn på begge installasjons programmene.. men etter at jeg har valgt språk, og trykker neste, der hvor den skal vise harddisk info og partisjons muligheter osv (tror jeg det er), så stopper den opp og jeg får denne beskjeden (har valgt engelsk, for den er det kanskje lettere å søke opp noe løsning på):

a required cd/dvd drive device driver is missing. If you have a floppy disk, cd, dvd, or usb flash drive, please insert it now.

 

Note: If the windows installation media is in the cd/dvd drive, you can safely remove it for this step.

 

 

Så, noen som kan hjelpe med dette da?

Har også forandret noe på menu.lst.. men ikke på for windows 7 imagene.. så dette har ikke noe å si for denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...