Stonescream Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Ja ja så lenge var adam i paradis... Etter å ha fått kortet på fredag og flatskjermen på lørdag har nå koretet takka for seg virker det som. Når jeg starter opp kommer det ikke noe frem på skjermen(e) bortsett fra noen merkelige streker hit og dit. Grønne og blå store firkanter og noe andre merkelige former. Etter en stund med winxp (uten at jeg ser en dritt av de) restarter maskina og samme opplegget om igjen. Jeg klarer ikke å få noe fornuftig ut av skjermene i det hele tatt. Har forsøkt å bruke både ene og begge skjermen om hverandre på ulik tilkobling og ulikekabler så jeg regner med at det er skjermkortet sin feil. Tok ut 8500 og satte i gamle skjermkortet og etter en automatisk installering kjører dette helt greit. Så: Kan det være drivere som liggger igjen og forandrer hele greia Er det xp sin feil (er ikke akkurat original) Andre som har sett lignende visjoner og kan hjelpe meg her? Please!! [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-01-27 15:05 ] Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hadde samme problem men d var med gf2 og d er jo ikke akkurat d samme nei men d var de nye driverene som gjorde d. Fant bare none eldre drivere så funka d fint i gjenn men radeon kortet er vel så nytt at d ikke er noen eldre drivere å finne. Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Nye drivere kan kanskje gjøre susen. Du finner oppdaterte drivere til Radeon8500 og WinXP på XP-erience.org. Får håpe det funker da :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 > Kan det være drivere som liggger igjen og forandrer hele greia? Det kan kanskje skape noe trøbbel. WinXP skal egentlig skjønne dette og bytte drivere automatisk, evt. kjøre i 640x480 og deretter spørre etter de nye driverene. Men som vi vet, så skjønner ikke alltid windows hva som skjer. > Er det xp sin feil? (er ikke akkurat original) Om den er orginal eller ikke, har absolutt 0 å si. Det er jo tross alt en eksakt kopi, og fungerer dermed eksakt på samme måte som orginalen. Hvis det derimot er en betatest-utgave, så vil nok Windows inneholde en god del mer bugs enn den endelige utgaven, og dermed skape mer trøbbel. En måte du kan prøve å fikse ting på er i BIOS'en. Sjekk at alle ting som har med AGP å gjøre er kompatibel med kortet. f.eks om Biosen er innstillt på AGP2x hvis 8500 kun støtter AGP4x. Det er sikkert flere ting du bør sjekke der også. Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Sørger med deg stonescream :sad: håper ikke jeg får et samme problemet, selv om jeg har win2k.(skal hente kortet på mandag) lykke til videre Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Lasta akkurat ned ei oppdatering på driverane (automatisk fra windows), men hjalp ikkje når eg forsøkte å bytte kort Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 I installasjonsmanualen står det at man er sterkt anbefalt å avinstallere drivere for deteskisterende grafikk-kortet og installere standard VGA driver før man installerer 8500. Har du passet på dette? Jeg skal selv nå installere 8500, og satt og så igjennom dokumentasjonen før operasjonen iverksettes. Mitt problem er at jeg ikke er klar over hvordan jeg gjør det?: Hvilke drivere er standard VGA drivere? Jeg kjører W98SE. Lenke til kommentar
jason Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Gjør det aller beste, for ikke å snakke om det lureste, gå over til Nvidia. En driver for enhver smak som faktisk virker. Tenk Dere en verden uten ATI, så hadde det ikke vært problemer å diskutere på dette forumet, he-he Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 20:33, jason skrev:Gjør det aller beste, for ikke å snakke om det lureste, gå over til Nvidia.En driver for enhver smak som faktisk virker.Tenk Dere en verden uten ATI, så hadde det ikke vært problemer å diskutere på dette forumet, he-he Vi trenger ikke slike usaklige innlegg her, Nvidia har driverproblemer de også, men dette hjelper ikke Stonescream i det hele tatt Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg orka ikke skru på maskina og fjerne gammel nvidia driver:p (fått mitt kort ifra multicom nå) MEN! dere som har dette kortet, har dere sjekket hva slags ramdac det er i winxp? hos meg står det 350mhz ? Skal det ikke være 400mhz?? Eller har jeg blitt svindla? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 21:35, iceraven skrev:Jeg orka ikke skru på maskina og fjerne gammel nvidia driver:p (fått mitt kort ifra multicom nå)MEN! dere som har dette kortet, har dere sjekket hva slags ramdac det er i winxp? hos meg står det 350mhz ? Skal det ikke være 400mhz??Eller har jeg blitt svindla? Hvordan sjekker du dette da? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Høyreklikka på desktop, kommer inn på skjerm egenskaper...velger advanced så velger du "adapter" der står det ihvertfall 350mhz ramdac :sad: Håper det bare er surr. ellers blir jeg grinete. Dette skal jo være retail kortet til ATI. Står tilogmed "Made inn Canada" eller.no jo. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Hei igjen. Har no fått testa kortet på ei anna maskin fri for alt som heiter både amd og ati og samme problem der. Einaste muligheit eg ser no til å redde kortet er om driverane fungerer slik at dei oppgraderer biosen inni kortet og denne har på en eller annan måte blitt ødelagt. Få oppgradert denne biosen på samme måte som en gjer me hovedkort. Ps. Dere som har fått kort fra multicom kan dere sjå om pakken har blitt opna? Mi retail eske var både tegna og teipa på over dei flikane som en åpnar eska med så det ser ut som om eska har blitt brukt på en eller annan måte. Kanskje kortet har blitt brukt også?? Regner ikkje med at noe en kjøper skal være opna fra før og det skal vel være forsegla ikkje sant? Har vært det andre ting eg har kjøpt. Pps. På mitt kort står det made in china [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-01-27 22:08 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 tror ikke min var åpna (sjekke engang til) Ser ikke sånn ut...men jeg blir sur hvis det er 350mhz ramdac. Skal sjekke hvordan det er klokka etterpå. Jeg betaler ikke 3k for noe som er JUKS! Ekte ati kort blir kun laget i Canada. det sier de jo selv. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 På min lille klisterlapp står det i alle fall made in china etter en lang rekke med tall. Ellers rundt om kring på kortet står det jo ati både her og der, men går ut ifra den klisterlappen er der for en grunn. I tillegg var eska ikke akkurat godt pakka inn når eg fikk den da. Var selve eska med kortet liggande å slenge rundt om kring i litt grått papir utanpå. Eska var både sammentrykka og temmelig havarert når eg pakka den ut. Kanskje kortet har vorte småskada i transporten og så har litt strøm og slikt gitt det dødsstøtet? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 mitt kort var pakka på akkurat samme måte! Lå og slang inni...men mitt ble sendt som Apost. Også pakka inn i litt gråpapir. Det står på esken min at: Kit componets manufactured in the Following Countries: China hmm..dette kortet skal være laget av ati. Deler på kortet kan være laget i kina. men kortet i Canada? Noen ide på hvilket program som må brukes for å overklokka ti kort? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har dere prøvd http://www.rage3d.com forumet? masse folk som har peil:) Men 350mhz ramdac, "made in china" og åpna esker.. det synes jeg hørtes litt mistenkelig ut Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 hmm...egentlig ja. Sjekka med powerstrip. Forbanna 275mhz på core og ram? svarte er galt her. Nå begynner jeg å bli sur. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Skal uansett ta en liten prat med multicom i morra. Får sjå ka som skjer da. gir beskjed her om hva som skjer så stay tuned Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 kjekt...slipper jeg å plage de...hehe tror kortet er riktig "klokka" blir vel 275x2 på memory tenker jeg og 275 på core. og det stemmer jo. Men at det er 350mhz RAMDAC gjør meg sur. (selv om bildet faktig er meget meget bra iforhold til gf2). Jeg gidder ikke ha fake Ati kort. Skal skru opp maskina imorra og sjekke ram osv. skal vel stå noe aka -3,6 eller.no på ram (hvis det er retail). Argh! dette irriterer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå