Gå til innhold

Lav skrive ytelse(vertex m/TRIM)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt ser det lovende ut, jeg har imidlertid ikke utsatt den for de store oppgavene enda. Det som utløste ytelsesraset på 1.4x var for meg i forbindelse med kopiering av store filer.

Jeg har forsåvidt kopiert inn 100GB+ men det var rett etter installering av OS og det var ikke noe problem med 1.4x heller.

Nå har jeg med vilje valgt å ikke ha den for full, det var noen på OCZ forum som hadde opplevd at ytelsen falt betraktelig hvis den var for full. (<20% ledig)

Jeg kan ikke gå god for denne infoen men noen rapporterte dette som et problem. Jeg prøver uansett å holde meg til 15-20% ledig eller mer og slik var det med HDD også så jeg ser ikke det som noen ulempe.

Jeg skal prøve å kopiere litt inn i dag så kan jeg komme med tilbakemelding.

Når det er sagt så er det nesten garantert at ytelsen er bedre på 1.5 så langt. Spørsmålet er egentlig om man velger 1.3 eller 1.5. 1.4x må man bort fra uansett.

Legger ut en benchmark her om noen minutter med dagens status

(ca 1 ukes bruk) så kan du se selv.

Lenke til kommentar

Hmmm,

Det som er sikkert er at det ble kjørt HDDerase.

Spørsmålet er egentlig om jeg kjørte HDDerase rett før eller rett etter FW oppdateringen og det kan jeg ikke svare på :)

Begge deler vil virke, er du i tvil kjører du det både før og etter, det skader ikke.

edit:

Husk nå at 120/250GB yter bedre enn 30/60 så hvis du har en av de mindre kan du regne med litt dårligere tall i benchmarks.

edit2:

HDDerase fjerner absolutt alt innhold på SSD'en.

De andre hjelpeverktøyene på OCZ skal heller ikke brukes ved 1.5.

Hvis TRIM fungerer som det skal så er den per definisjon nesten 100% vedlikeholdsfri.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ok, men jeg har nettopp slått meg ned på denne pcen. Må jeg formatere den(eller erase) for å få tilbake noenlunde god ytelse. (har 70/10 MB/s nå, på sammenhengende overføringer).

Legger til: Har 60 GB versjonen.

Oppdaterte til 1.5:

post-73113-1264688846_thumb.png

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...