Gå til innhold

Klarer min cpu Windows 7 64 bit?

Baini

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg hjem Windows 7 snart, men vil gå for 64 av flere grunner.

Men det jeg lurer på er om cpuen min klarer dra det. Det er en AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2Ghz.

Evt kan jeg oppgradere til en som er socket AM3, da jeg egentlig trenger en cpu til et litt eldre hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg hjem Windows 7 snart, men vil gå for 64 av flere grunner.

Men det jeg lurer på er om cpuen min klarer dra det. Det er en AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2Ghz.

Evt kan jeg oppgradere til en som er socket AM3, da jeg egentlig trenger en cpu til et litt eldre hovedkort.

har samme processor som deg, uklokket med 2Gb RAM og kjører Win7 Ultimate 64bit og det går som hakka møkk!

Lenke til kommentar

Hvis noen synes at en 8.3MB nedlasting er for mye for å få svar på et så enkelt spørsmål (- just kidding -), så kan kanskje Securable på 115kB være et alternativ. I tillegg gir det svar på om CPU'en er DEP-kompatibel og om den har HW-støtte for virtualisering. (Alt dette står forklart på siden det er linket til.)

edit: Feilknotting ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Har en AMD Athlon X2 Dual Core Processor BE-2350. På CPU-Z står det på instructions: MMX(+), 3DNow!(+),SSE, SSE2, SSE3, x86-64. Kan denne kjøre Windows 7 64 bit, og vil det være noen forskjell på ytelsen. Kjører idag XP-proff, 32 bit og Windows 7 advisor sier jeg bare kan oppgradere til 32 bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...