12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei! Siden mitt z5500 har sluttet å fungere skal jeg kjøpe meg nye høytalere. Men denne gang tenkte jeg på å gå litt vekk fra pc høytalere til hjemmekino bruk. Tenkte meg fronthøytalere og forsterker til rundt 10k (Ikke over, helst under) Jeg ønsker også en hjemmekino forsterker (5.1 eller 7.2) Hva tror dere om denne pakken? Noen komentarer? Jamo 607 Onkyo SR707 Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei! Siden mitt z5500 har sluttet å fungere skal jeg kjøpe meg nye høytalere. Men denne gang tenkte jeg på å gå litt vekk fra pc høytalere til hjemmekino bruk. Tenkte meg fronthøytalere og forsterker til rundt 10k (Ikke over, helst under) Jeg ønsker også en hjemmekino forsterker (5.1 eller 7.2) Hva tror dere om denne pakken? Noen komentarer? Jamo 607 Onkyo SR707 Skal du bare bruke dette til PC:n ? Hva er vitsen med en surround forsterker om du bare skal bruke den i stereo? Som du sikkert vet må du jo fylle rommet for og få den effekten du sikkert ønsker. Eller har du tenkt og bygge videre seinere? Her har du noe forskal på "greie" pakker i din prisklasse: Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Harman/Kardon AVR155 og HKTS7 Her går det jo også ann å se på div. bruktmarked på forumene rundt omkring, er mye bra der til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Planen er å starte med et par fronthøytalere og bygge ut senere. Men hvordan er Jamo 607 høytalerene sammenlignet med de fronthøytalerene som er i de pakkene du fant? Anlegget kommer til å bli brukt til tv / film Men skal også bruke det mye til musikk via pc.. Så blir litt alt mulig egentlig Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Planen er å starte med et par fronthøytalere og bygge ut senere.Men hvordan er Jamo 607 høytalerene sammenlignet med de fronthøytalerene som er i de pakkene du fant? Anlegget kommer til å bli brukt til tv / film Men skal også bruke det mye til musikk via pc.. Så blir litt alt mulig egentlig Hele Høytaller pakken koster like mye som et par 607... Så flaut for JAMO dersom dem ikke er bedre Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Hehe, ja Men har fått noen gode priser på høyalerene så derfor jeg vurderer sterkt de høytalerene, har vært og hørt på dem også og de låter veldig bra. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hehe, ja Men har fått noen gode priser på høyalerene så derfor jeg vurderer sterkt de høytalerene, har vært og hørt på dem også og de låter veldig bra. Vet hva du mener... jeg har vært JAMO frelst tidligere... dem har mye bra. Men jeg har skjønt at det finnes mange andre merker også. Nå er jeg inne i Harman Kardon og DALI. Hva er bra pris på disse høytallerne da? Jeg personelig hadde vurdert kjøpet nøye... skal du seinere ha komponenter fra samme serie til resten av systemet kan det fort bli dyrt Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Hm, har ikke fått akkurat prisen enda, men kom på ca 5k. Er det egentlig en god pris? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hm, har ikke fått akkurat prisen enda, men kom på ca 5k. Er det egentlig en god pris? Er jo "bare" 1000.- billigere enn utsalgsprisen da. Så er ikke noe KJEMPE tilbud... men helt greit sikkert. Men når det er snakk om såpass med penger så finnes det mye bra der ute... Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Fordelene er jo at jeg kan også få "gode" priser på resten av systemet også, når den tid kommer Men hva annet vil du ambefale av høytalere til ca 5k ? Edit: Eller om noen andre har noen ambefalinger av høytalere til ca 5k Endret 1. januar 2010 av Espen56 Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Dynavoice Definition DF-6 Låter veldig fint for prisen må jeg si!! Så har du en av mine favoritter opp emot pris, QLN Artech 8. Bruker dem selv nå å er meget fornøyd! Men jeg må bytte dem ut nå... trenger gulvplassen :S Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Har sett litt på det med forsterker, og det er jo to typer her. Den ene er 7.2 med 7x140w og selve forsterkeren bruker 550W Denne Den andre er 7.2 med 7x160W og bruker 600W Denne. Hvis jeg foreksempel velger Jamo c607, vil du høre stor forskjell på lyd på de to forsterkerene? eller blir det så likt at det er bedre og spare litt over 1000,- Lenke til kommentar
powersound Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har sett litt på det med forsterker, og det er jo to typer her. Den ene er 7.2 med 7x140w og selve forsterkeren bruker 550W Denne Den andre er 7.2 med 7x160W og bruker 600W Denne. Hvis jeg foreksempel velger Jamo c607, vil du høre stor forskjell på lyd på de to forsterkerene? eller blir det så likt at det er bedre og spare litt over 1000,- Her vill jeg vel si at amperen spiller inn... men finner ikke hvor mange amp. dem ligger på. Skal man drive store høytallere så hjelper det ikke bare med Watt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Har selv jamo e850, og de er mindre, men lignende konstruksjon (c 607 er mer eller mindre identisk med 875, som er en 850 med et ekstra basselement) Uansett, jeg har sammenlignet e850ene med flere b&w, dali, energy og klipsch, og selv om de er minst av de jeg har testet, så har de klart mest og dypest bass, så om du liker bass er dette virkelig noe å satse på, mellomtonen var noe bedre på b&w, og diskanten var noe bedre på klipsch, men totalt sett synes jeg disse var best (jeg valgte tross alt dem, og så er jeg glad i litt ekstra bass). De krever dog litt forsterkerkraft for å få det meste ut av dem, kjører nå bi-amping med to sony-forsterkere, og det gir voldsomme mengder godlyd. Jeg har ikke hørt onkyo, men kan si at marantz ikke var noen god kombo med disse høytalerne, derimot sony og technics ble veldig bra, h/k tror jeg blir litt for mørkt. Etter hva jeg har lest så skal onkyo være noe lysere enn h/k, så det er nok en god match. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har sett litt på det med forsterker, og det er jo to typer her. Den ene er 7.2 med 7x140w og selve forsterkeren bruker 550W Denne Den andre er 7.2 med 7x160W og bruker 600W Denne. Hvis jeg foreksempel velger Jamo c607, vil du høre stor forskjell på lyd på de to forsterkerene? eller blir det så likt at det er bedre og spare litt over 1000,- Her vill jeg vel si at amperen spiller inn... men finner ikke hvor mange amp. dem ligger på. Skal man drive store høytallere så hjelper det ikke bare med Watt Ampere (strøm) er gitt av Watt + motstand... P = U*I U = R*I som gir: P = R*I*I = R*I^2 P/R = I^2 I = sqrt(P/R) Sett inn: (100W, 8ohm) I = sqrt(100/8) = 3.53A Altså bruker man 3.53A for å levere 100W i 8ohm. Hvis kilden ikke kan levere 3.53A ved 8ohm (som blir 28.28V) er den heller ikke 100W. Nå blir det litt mer komplisert enn dette pga RMS, men poenget er det samme... Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hvordan er denne forsterkeren i forhold? DENNE Edit: Da blir det nok hvertfall Jamo 607. Men er fortsatt litt usikker på forsterkeren Endret 6. januar 2010 av Espen56 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg tror kanskje harman kardon blir litt i mørkeste laget naturlig instillt, men om du skrur opp diskant littegran, så skal det nok gå bra (mine ble drevet av harman kardon før, var +3 på diskant og -1 på bass, og det låt helt fantastisk). Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Okei, jeg hører mest på techno og noe rock. Selvom jeg også hører på alt mulig annet:) Men hva ville du valgt av den Onkyoen og Harman kardon? Hvis man ikke ser på prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå