Gå til innhold

Karaktersystemer: diskuter dem her!

Cuneax

Anbefalte innlegg

Skal jeg vurdere en film på en skala blir det:

Dårlig

Middelmådig

God

Rangering av filmer synes jeg er veldig vanskelig og egentlig litt tåpelig (kanskje med mindre en er en filmkritiker). Jeg trenger ikke å rangere filmer for å huske om jeg likte dem eller ikke.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker best 1-10 skalaen, den differensierer mer men ikke for mye og er lett å regne om til prosent.

Det jeg synes er viktigere er holdningen til de som dømmer filmer, spesielt i media. Synes faktisk at man burde ansette en person per kategori... først da kan det bli litt rettferdighet!

Lenke til kommentar

Problemet mitt med tierskalaen er at den nedre halvdelen gir for mange alternativer. For meg er det en forskjell mellom 7 og 8 (god og svært god), men hva er forskjellen mellom 2 og 3, 3 og 4 eller 4 og 5? Alle er dårlige i min bok.

Mer eller mindre...

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Problemet med mitt tierskalaen er at den nedre halvdelen gir for mange alternativer. For meg er det en forskjell mellom 7 og 8 (god og svært god), men hva er forskjellen mellom 2 og 3, 3 og 4 eller 4 og 5? Alle er dårlige i min bok.

Mer eller mindre...

10 - What the.......

9 - Mesterverk

8 - Meget bra

7 - Bra

6 - Potensiale, men fail

5-1: Ikke se disse filmene.

Lenke til kommentar
Problemet mitt med tierskalaen er at den nedre halvdelen gir for mange alternativer. For meg er det en forskjell mellom 7 og 8 (god og svært god), men hva er forskjellen mellom 2 og 3, 3 og 4 eller 4 og 5? Alle er dårlige i min bok.

Nettopp derfor 5'er skalaen er så fin. 3 er middels, 2 stjerner er svak, 1 er ræva. Takk Empire. Nå håper jeg noen starter en underskriftsaksjon for å få IMDB til å skifte karaktersystem.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 1-10 pga imdb. Men jeg er enig i mye av det som skrives her og jeg tror nok en 1-5 kanskje ville ha passet med ennå bedre. Selv om veldig mange filmer da sannsynligvis ville havnet på karakteren 4. Men nå har jeg et problem med at mye havner på 7-9.

Lenke til kommentar
Nettopp derfor 5'er skalaen er så fin. 3 er middels, 2 stjerner er svak, 1 er ræva. Takk Empire. Nå håper jeg noen starter en underskriftsaksjon for å få IMDB til å skifte karaktersystem.

Skiftet til 5'er-skalaen etter nyttår, og så langt er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...