WarpX Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Klarte det nesten... bare lurer på hva grunnen var. Brukte litt lengre tid enn vanlig. Måtte styrte ut av dusjen og badet. Symptomer: - prikker foran øynene - svimmelhet - sterk svakhetsfølelse, nesten helt tappet for energi - hørselen ble dempet og "ullete" Kan være: - for lite oksygen. Badet er lite med bare en avtrekksvifte. - for lavt blodtrykk eller plutselig fall i trykket. Hadde en time før tatt blodtrykksmedisiner mot høyt blodtrykk. Blodårene utvider seg jo når man dusjer. Så grunnen er en av disse to tingene. Noen som har erfaringer og/eller vet hva det kunne vært? Kanskje jeg kan unngå det neste gang. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har vært borti det samme selv, antar det ikke er noe å være redd for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Høres ut som en vasogal reaksjon, altså at Nervus Vaugus har blitt overstimulert av en eller annen grunn. Eller at du har av en eller annen grunn hyperventilert i dusjen. Jeg er ingen lege. Blir litt vill gjetting dette men jeg holder en knapp på at du har hyperventilert i dette tilfellet. Noe som er helt ufarlig.. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Kan ikke huske noe om hyperventilering. Sto og vasket meg som normalt da jeg følte meg gradvis dårligere, til slutt tok det bare helt av. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) kanskje lavt blodsukker, har kjent selv at jeg har vært ør og nesten vært tappet for energi når jeg får lavt blodsukker Endret 1. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Ja kanskje nok en årsak, har ikke spist frokost eller lunch i dag. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 alle symptomene du har nevnt bruker jeg å få når jeg har lavt blodsukker Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg stemmer også for lavt blodsukker, eller eventuelt fall i blodtrykket. Jeg opplevde nesten akkurat det samme da jeg dusja en morgen for noen måneder siden, og da måtte jeg bare legge meg ned på gulvet for å ikke ramle. Ble også veldig kvalm, i tillegg til alt det du beskriver. Nå kan jeg ikke si for sikkert hva som skjedde, men jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer i ettertid, og det er flere som mener det var blodtrykket som falt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Med mindre det kommer flere ganger i løpet av kort tid er det ingenting å bry seg om, bare prøv å spis noe eller ta en teskje sukker. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det hende jeg må sette meg i dusjen om morran, rett og slett fordi det er en god stund siden jeg spiste sist. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg stemmer også for lavt blodsukker, eller eventuelt fall i blodtrykket. Jeg opplevde nesten akkurat det samme da jeg dusja en morgen for noen måneder siden, og da måtte jeg bare legge meg ned på gulvet for å ikke ramle. Ble også veldig kvalm, i tillegg til alt det du beskriver. Nå kan jeg ikke si for sikkert hva som skjedde, men jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer i ettertid, og det er flere som mener det var blodtrykket som falt. Hvis du blir kvalm er det ganske stor sannsynlighet for at det er lavt blodsukker. Det er et ganske typisk symptom sammen med det andre du nevnte. Angående trådstarter sitt spørsmål så kan det jo liksågodt være lavt blodtrykk. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Du hadde nok ikke spist, og hadde derfor lavt blodsukker. Skjedde med meg i sommer. Svømmte 1000 meter rett etter at jeg hadde stått opp, uten å ha spist noe på forhånd. Fikk dotter i øra, prikker foran øya, kvalm, svimmel osv. Er nok lavt blodsukker. Lenke til kommentar
Sapid Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Heisann, Sliter veldig med dette selv. Og det var spesiellt ille før. Har besvimt mange ganger i dusjen, og jeg tror det har noe med varme å gjøre. Dusjer jeg f.eks med samboeren i hans normale dusjtempratur er det dømt til å gå galt. Jeg merker med en gang at jeg såvidt klarer å stå. Før så besvimte jeg kanskje, om jeg var heldig klarte jeg meg gjennom 10 minutters dusjing men måtte krype til vinduet i utmattelse og prøve å bli iskald. Det jeg gjør nå er å bruke en dusjkrakk som jeg kan sitte på mens jeg dusjer og jeg dusjer i kaldt vann, noe som jeg oplever som behagelig. dette går ganske greit:) Ellers har jeg fortsatt problemer i fellesdusjer der vanntemp. er skyhøy. lykke til! Lenke til kommentar
kinevass Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Rart at alle tror dette har noe med BT å gjøre. Det er mest sannsynlig for mye damp og varme, for lenge i dusjen, dermed får du for lite O2 og begynner å skulle besvime. Det er helt normalt ved litt for lite O2, kroppen bruker en forsvarsmekanisme:P Jeg har opplevd dette flere ganger når jeg er i dusjen litt lenge uten noe slags avtrekk eller åpent vindu ol:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå