Gå til innhold

[Løst]Defekt fyrverkeri (penger tilbake, hvordan håndtere?)

Anbefalte innlegg

Kan man få tilbake penger på defekte batteri? Jeg gikk til innkjøp av en såkalt "bandit" batteri (500 kr) som skulle gi 104 skudd med 70 sekunders glede, men gav meg bare 20 skudd i ca 10 sekunder. Det ligger sikkert kilovis med krutt igjen i boksen som da er ubrukt. Her kommer mitt andre spørsmål, er det noen som har erfaring med å behandle defekte fyrverkeribokser? Den har vært nå ute i snøvær i over 10 timer ++.. Kan denne tas i bilen og fraktes til plassen hvor den ble kjøpt eller må den andre plasser? Er det sikkert? min mentalitet har alltid vært safety først, og ikke gjør noe som helst før du er helt sikker på at ingenting kommer til og skje.

Bor i Øst - Finnmark, så her er det sannsynligvis ingen firmaer som behandler slikt spesielt..

Noen erfaringer?

Til Mod: Bare flytt denne posten hvor den passer best, var usikker på hvor denne kunne startes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke kreve pengene tilbake, men du har krav på at den blir "reparert". I dette tilfellet vil det mest sannssynlige utfallet bli at du får et tilsvarende nytt produkt, eller pengene igjen.

I et slikt tilfelle har jeg tro på at de som står i butikken har nok vett i hodet til ikke å gi et tilsvarende produkt i erstatning, men pengene igjen i stedet.

Ikke bare er det utilrådelig å ha flere kilo med sprengstoff stående i boligen i ett år til neste nyttårsaften, men de må også ta med i betraktningen at det er en sesongvare til en meget begrenset sesong (som i praksis varer en times tid).

Lenke til kommentar

Leverte den idag, han va ikke inne han som e "ekspert" på området, men de fikk tlf nummeret i tilfelle de finner ut at det kan gis penger tilbake.. Va nu bare glad for å bringe den dit, så dem kan destruere den på en sikker måte.. penger tilbake eller ei.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Du kan ikke kreve pengene tilbake, men du har krav på at den blir "reparert". I dette tilfellet vil det mest sannssynlige utfallet bli at du får et tilsvarende nytt produkt, eller pengene igjen.

Men så spørs det om et nytt produkt er tilstrekkelig avhjelp for kunden. Tross alt så er fyrverkeri ferskvare, og samtidig ikke lov å benytte utenom et spesifisert tidsrom med ett års mellomrom, som det er litt under ett år til. Med andre ord vil kunden i praksis sitte igjen med et ubrukelig produkt dersom det repareres eller omleveres.

Lenke til kommentar

Joda - mangelen er ikke uvesentlig, og heving kan fint skje her. Hvordan skal avhjelp hjelpe han - det vil jo være til vesentlig ulempe uansett.

Lenke til kommentar

Oppdatering: De ringte og sa at jeg kunne få igjen pengene dersom jeg møtte opp. Spurte om hva de la til grunn for det, men de ville ikke gå noe mer innpå det..Bare at de hadde funnet noe unormalt med fyrverkeriet.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...