Gå til innhold

Kjøp av harddiskkabinett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planlagt å gå til innkjøp av en ny lagringsplass, nå som min gamle harddisk straks er fylt opp. Ettersom jeg er på jakt etter en lagringsenhet med mye plass, ble jeg anbefalt å kjøpe et harddiskkabinett der jeg kan sette sammen flere interne harddisker. Dette tror jeg ville vært en mer langsiktig løsning, enn å måtte kjøpe flere eksterne harddisker i fremtiden. Vurderer derfor å gå til innkjøp av en Lian Li EX-30 som har fått gode brukeromtaler og har tilstrekkelig med plass.

Siden kjøp av kabinetter er ganske kostabart lurte jeg på om noen av dere har hatt noen opplevelser med disse kabinettløsningene? Hvilke modeller anbefaler dere? Hvor sikre er disse kabinettene?

Setter pris på all hjelp jeg kan få :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har planlagt å gå til innkjøp av en ny lagringsplass, nå som min gamle harddisk straks er fylt opp. Ettersom jeg er på jakt etter en lagringsenhet med mye plass, ble jeg anbefalt å kjøpe et harddiskkabinett der jeg kan sette sammen flere interne harddisker. Dette tror jeg ville vært en mer langsiktig løsning, enn å måtte kjøpe flere eksterne harddisker i fremtiden. Vurderer derfor å gå til innkjøp av en Lian Li EX-30 som har fått gode brukeromtaler og har tilstrekkelig med plass.

Siden kjøp av kabinetter er ganske kostabart lurte jeg på om noen av dere har hatt noen opplevelser med disse kabinettløsningene? Hvilke modeller anbefaler dere? Hvor sikre er disse kabinettene?

Setter pris på all hjelp jeg kan få :!:

Kabinettet du ser på bruker en spesiell kontroller. Pass på at den har skikkelige drivere og at den passer i HK ditt, du må ha en ledig PCIe slot.

Lenke til kommentar

Ike helt det som OP spør om, men da jeg skulle sette oppe en ny filserver i heimen, så brukte jeg et gammelt PC-kabinett jeg hadde, hvor jeg satte inn en slik: MB-455SPF-B. Den tar opp 3 stk 5,25 tommers plasser (kabinettet jeg brukte hadde interne "hyller" i disse, så jeg måtte leke litt blikkenslager og bøye disse unna) og gir deg plass til 5 stk 3,5 tommers disker.Du må bare ha et hovedkort med nok SATA porter. Vifta på den bråker heller ikke så mye. Veldig fornøyd så langt.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...