Gå til innhold

BK: God nytt år, fra Oslo havn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flotte bilder. Hvordan klarer du å få den så klare og rene? Har du etterbehandlet dem i PhotoShop eller noe slikt? Jeg sliter med å få så klare og rene bilder.

 

All behandling er gjort på NEF-filene i Capture NX 2. Har brukt hvitbalanse: incandecent, slått av ADL, skrudd opp kontrasten ett hakk, landscape mode, samt brukt color-control point for å ta bort "røyken" i himmelen. Et særdels nyttig verktøy, selv om jeg ikke er så overdrevent fornøyd med disse bildene selv.

Lenke til kommentar
OK, skjønner at jeg må sette meg inn i og lære etterbehandling. Har Paint Shop pro, så jeg får vel starte med å studere manualen og drive litt selvstudium.

 

Det beste du kan gjøre, etter min mening, det er å kjøpe CNX 2. Litt tungvindt å bruke, men særdeles vel anvendte penger (1600,-).

Lenke til kommentar
Hvor stod dere egentlig?

 

Jeg prøvde meg litt her hjemme, men var ikke i form til å gå ut, så jeg stod inne i stua og tok bilder ut av vinduet. Fikk litt problemer med å få ting i fokus. Da autofokus ikke virket, og klarte ikke helt å se når jeg hadde fokus gjennom søkeren. Hvordan satt du fokus?

 

Jeg fokuserte på bygningene på Aker Brygge faktisk, deretter slo jeg av AF (tabbe, da jeg kom nær fokusringen halveis uti, så halvparten ble litt for uklart). Sto helt på bryggekanten vis a vis Aker Brygge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...