Gå til innhold

Hvilke spill håper vi på neste 5-10 årene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne godt tenkt meg et Si-fi MMO som virkelig var godt gjennomført. Nå spekuleres det om at Blizzard har planer om å lage noe slikt. Det skal være et mmo som ikke er basert på noen av de tidligre spillene Blizzard har laget. Alt de lager blir jo til gull, og de har jo ganske store resusser, så jeg gleder meg til å se hva som er i vente.

Ellers kunne jeg tenkt meg flere spill som Brutal Legend, som var et stort friskt pust i mine øyne. En kan fort bli overmett på mange spill disse dagene, men jeg syntes dette var et spill som blandet mange elementer i en god pakke. Det skinner virkelig gjennom at en skal ha det morsomt når en spiller, noe som jeg mener mange glemer når man prøver å lage spill. Realisme, bra fysikk, grafikk er ikke altid det viktigste. Flere slike spill vil jeg ha mer av.

Ellers ser jeg frem til Mass Effect 2.

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg et Si-fi MMO som virkelig var godt gjennomført. Nå spekuleres det om at Blizzard har planer om å lage noe slikt. Det skal være et mmo som ikke er basert på noen av de tidligre spillene Blizzard har laget. Alt de lager blir jo til gull, og de har jo ganske store resusser, så jeg gleder meg til å se hva som er i vente.

Jeg kunne gjerne tenkt meg et sci-fi MMO, men det må være bra gjennomført. Et StarCraft Online vil vi neppe se med det første, fordi det da ville vært nærmest umulig å lage StarCraft 3. Det er nettopp derfor vi ennå ikke har fått WarCraft 4 og neppe kommer til å gjøre det med det første.

Selv kunne jeg tenkt meg et Star Wars MMO. Galaxies hadde mange bra ting på gang, og å la oss spille som jedi eller sith helt fra starten kunne fint ha fungert om de hadde gjort det mer gjennomtenkt. Vi kan for eksempel spille flere jedi- og sith-klasser i The Old Republic. Jeg gleder meg selvsagt til det spillet, men det foregår i samme tid som Knights of the Old Republic og har en helt annen stil. Det er for eksempel null x-wing'er, TIE fightere, Star Destroyere og alt det der. Jeg ville foretrukket å starte historien rett etter Episode 6 og latt oss starte som lærling hos Luke Skywalker i et Jedi Academy om man vil. Eller velge en helt annen klasse, selvsagt. Når det er sagt måtte de også la oss gjøre noe annet enn den evige slossingen. Er jeg en smuggler (som Han Solo) burde jeg fått belønning for å levere varene raskt og effetivt uten å drepe noen som helst. Selvsagt måtte jeg ha sjanse i kamp, men "belønningen" for å leke Rambo ville vært en mye større sjanse for å bli drept og et dårlig rykte. Et dårlig rykte ville på mange måter ikke ha gjort noe særlig da jeg ville fått andre kunder.

Ellers kunne jeg tenkt meg flere spill som Brutal Legend, som var et stort friskt pust i mine øyne. En kan fort bli overmett på mange spill disse dagene, men jeg syntes dette var et spill som blandet mange elementer i en god pakke. Det skinner virkelig gjennom at en skal ha det morsomt når en spiller, noe som jeg mener mange glemer når man prøver å lage spill. Realisme, bra fysikk, grafikk er ikke altid det viktigste. Flere slike spill vil jeg ha mer av.

Ellers ser jeg frem til Mass Effect 2.

Jeg vil gjerne ha Brutal Legend 2, men de må våge å virkelig satse på det og ta sjanser. BL1 var greit nok, men jeg syntes det ble skuffende og kjedelig. Her har vi blitt lovet å "bli sugt inn i et heavy metal cover", og det første området har et berg av hodeskaller, demoner og fuglene vet hva. Ti minutter senere er du i et tradisjonelt middelalder-område med svært få hint til heavy metal biten? En høytaler her, en statue der, men det er alt. Selve gameplayet ble også fort kjedelig siden alt du gjør er å 1) Gå rundt omkring og denge løs på ting, 2) kjøre rundt og denge løs på ting og 3) sende folkene dine rundt for å denge løs på ting.

BL2 burde vært utelukkende basert på det første området og virkelig tørre å satse. Eddie (eller hvem som nå ender opp som hovedperson) burde ikke vært en kriger, men en Bard som motiverer troppene sine med å spille. Han kan selvsagt sloss, men soloene for å motivere folk burde vært fullstendige sanger i stedet for fem, seks knapper. Tenk deg å stå midt i en krigssone med hæren din i full kamp med en annen, og du står midt oppi og spiller en sang som i Rock Band eller Gitar Hero? Med gitar, selvsagt. (om du har muligheten for det). Effekten har heller ikke en bestemt lengde, men varer så lenge du spiller. Spiller du feil mister du all effekten med en gang. For å gjøre det mulig måtte du være udødelig når du spiller, men kun så lenge du spiller rett. I stedet for vanskelighetsgrad og omboer på alle sangene vil du øke vanskelighetsgraden om du fller en star power kombo, men tilgjengjeld vil effekten bli bedre. Da hadde vi snakket. :D

Lenke til kommentar

Ja det er mye en kan pirke på i Brutal Legend, men det var ikke dirkete en oppfølger jeg tenkte på. Det var heller at det var et friskt pust at de prøvde å fokusere det rundt et uvanlig tema og lage spill av det. Har sett meg litt lei på krigsspill, fanasyspill ol. og syntes det å vinkle det rundt noe som hevy metal var et frikst pust. En kan dog diskutere hvor bra gjennomført det var, men jeg mener de skal ha et stort pluss for å prøve på noe uvanlig. Det er det jeg vil se i flere spill, variasjon!

Den ideen med at en faktisk skulle brukt guitar hero gitar (eller tilsvarende) var ikke dum :)

Endret av DeeCoo
Lenke til kommentar
Final Fantasy VII remake

Ill second that! det hadde vært sykt bra!

Noen andre enn meg som har mer lyst på FFVI remake? Vi har allerede 3D av FFVII, det hadde vært mye mer interessant å se sekseren i 3D og remade soundtrack.

Men alle med litt vett vet at Squeenix ville ødelagt remakes av begge spillene ved å gjøre dem Advent Children-emo og alt ville sugd.

Sånn ellers har jeg lyst på et faktisk bra Elder Scrolls V, med valg og et skikkelig levelsystem. Og jeg skulle ønske de kunne basere spillet på Cryengine, tenk hvor atmosfæriske skogene ville vært.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Final Fantasy VII remake

Noen andre enn meg som har mer lyst på FFVI remake? Vi har allerede 3D av FFVII, det hadde vært mye mer interessant å se sekseren i 3D og remade soundtrack.

Men alle med litt vett vet at Squeenix ville ødelagt remakes av begge spillene ved å gjøre dem Advent Children-emo og alt ville sugd.

Ja er slik de liker det i Japan det vettu.. In Emo-land...

Litt bedre grafikk i 7ern hadde vært herlig, trenger ikke å redesigne det ;)

Forrøverig håper jeg Blizzards neste MMO kommer innen 5 år :) Det skal spilles uansett hva det blir :)

Lenke til kommentar
Ja det er mye en kan pirke på i Brutal Legend, men det var ikke dirkete en oppfølger jeg tenkte på. Det var heller at det var et friskt pust at de prøvde å fokusere det rundt et uvanlig tema og lage spill av det. Har sett meg litt lei på krigsspill, fanasyspill ol. og syntes det å vinkle det rundt noe som hevy metal var et frikst pust. En kan dog diskutere hvor bra gjennomført det var, men jeg mener de skal ha et stort pluss for å prøve på noe uvanlig. Det er det jeg vil se i flere spill, variasjon!

Den ideen med at en faktisk skulle brukt guitar hero gitar (eller tilsvarende) var ikke dum :)

Tenk deg om de lagde Brutal Legend 2 og lærte av feilene sine:

* I stedet for en generisk middelalderverden får vi en verden basert kun på heavy metal. Alt er i nåtid eller nær fremtid, så det blir langt mer Mad Max enn Ringenes Herre. Vi har fortsatt sverd, økser og så videre, men også pistoler, gevær og sånt.

* Bilen er en større sak denne gangen og kan herjes med ganske mye. Vi kan sette på flere våpen, oppgradere skjold og annen beskyttelse, eller til og med sette på kanontårn som krever at vi har en annen spiller (eller AI-styrte folk) for å bruke. Dette trengs for øvrig da mange oppdrag som krever bilen er basert på Carmangeddon.

* Vi har fortsatt stage-battles, men denne gangen er scenen faktisk viktig. Kampene er stort sett som før, men vi har i tillegg et helt band som står på scenen og spiller. Bandet gjør krigerne sterkere og lar dem tåle mer, men kun så lenge det faktisk spiller. Før kampen begynner kan vi velge å hvor vi vil være. Er vi på bakkenivå vil bandet spille i bakgrunnen automatisk, og alt vi trenger å gjøre er å beskytte scenen og ødelegge den andre. Folkene på laget styrer seg selv, så vi slipper RTS-biten. Om vi derimot vil være med i bandet er det ikke noe problem, og vi får da spille som i Guitar Hero eller Rock Band. Spiller vi gitar vil vi gjøre det gjennom hele kampen (ny sang byttes automatisk om nødvendig), så vi slipper å skifte kontroller hele tiden. Bare ta gitaren og ha det moro. I multiplayer kan selvsagt fire folk spille sammen om de vil, eller en hvilken som helst kombinasjon. En vokalist, en på trommer og to på bakken er ikke noe problem.

* sangene må selvsagt kunne spilles utenom selve historien ved å velge den fra hovedmenyen. For å få flere sanger kan vi for eksempel importere dem fra GH og RB. Da slipper de å stresse med å lage alle notene selv. :)

* Flere folk vil ha cameo's, men det viktigste er at de faktisk gjør en innsats. Kanskje det bare var meg, men jeg syntes det hørtes ut som om Ozzy kjedet seg. Et forslag er å få en låt-liste som bonus ved å fullføre en rekke achivements eller noe lignende. Denne låt-listen har en rekke sanger fra ett enkelt band (Iron Maiden, Metallica, AC/DC osv), og gjør vi det bra der kommer det faktiske bandet og hjelper til i kampen som unike enheter eller helter. :D Dette igjen kunne blitt enda bedre om de hadde gått litt lengre og latt heltene være svært unike. Tenk deg en femten meter høy King Diamond i kamp mot en like høy James Hetfield, mens dusinvis av vanlige metall-fans sloss rundt dem og prøver å unngå å bli tråkket på. og du står på scenen i et Guitar Hero-lignende spill... :D

Men jeg drømmer nok bare... :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Nytt 24 spill! Eventuelt en remake av Star Wars: Jedi knight jedi outcast :D genialt spill.

Flere spill:

Battlefield 3

Medal of Honor

Call of Duty MED dedicated servers

Og sist, men langt i fra minst.

HALF-LIFE 3

Endret av andi_c
Lenke til kommentar
Final Fantasy VII remake

Ja er slik de liker det i Japan det vettu.. In Emo-land...

Litt bedre grafikk i 7ern hadde vært herlig, trenger ikke å redesigne det ;)

Jeg synes den "stygge" grafikken er en del av sjarmen. Å gjøre det superrealistisk ville nok gjort at spillet hadde mistet mye av den gode atmosfæren. Det virkelige problemet med spillet er oversettelsen, noen setninger er helt tullete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...