Gå til innhold

Hvilke spill håper vi på neste 5-10 årene?

Anbefalte innlegg

... pluss det at våpna gikk istykker var også fett ...

Det er ikke fett at en AK som er kjent for å være et våpen som er utrolig pålitelig og aldri låser seg, skal gjøre nettopp dette hvert 5. min i FC2.

Skal jeg si meg helt enig i. Måtte jo ha Golden AK bare for å føle at du hadde en AK. Det er litt kjipt.. Men det er deler av spillet som er kjekt/bra f.eks når du er ute på savvanen, brenne ned ALT :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg sinnsykt til neste episode av Half life 2. Kanskje kommer det Half life 3 om noen år og.

Portal 2 og 3?

Crysis 3

Må si meg enig i FC2 diskusjonen, det ble liksom altfor ensformig, få et oppdrag, hente medisin, ta over vaktposter og hente diamanter rundt omkring.

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

Håper på flere sandbox spill som fallout 3 og GTA IV med stor frihet som virkelig pusher grensen på hva som er mulig i spill.

Edit: Kan jo legge med at MMOer som wow, lineage, warhammer osv. er veldig imponerende. Gode skyte spill som Cod, half life, cs osv. er også veldig gøy og jeg håper vi får flere av gode spill av denne typen, men jeg føler ikke at det kommer til å komme noe veldig revolusjonerende i den sjangeren.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Et nytt need for speed underground spill. Bare ikke av EA games for de ødelegger bare spillseriene sine.

Men jeg likte veldig godt det første underground spillet der man kunne ordne på bilen sin utseendemessig. Også at det er mer realistisk, ikke så arcade aktig.

Skikkelig drift ikke minst, simulatordrift?

Lenke til kommentar
Far Cry 3:D

Etter at FC2 sugde så hardt? :p

Dessverre er nok mange enige i deg der, noe som er et stort problem med veldig mange serier. Far Cry 2 sugde kanskje (har ikke spilt det), men har du allerede glemt Far Cry 1? Jeg er en av de få som faktisk likte Deus Ex 2, men bare fordi det var dårlig betyr det ikke at ingen vil ha Deus Ex 3. Faktisk tvert imot, folk krever en oppfølger som "erstatning" for det andre. Selv hatet jeg Mercenaries 2 av mange grunner, men det første er den dag i dag et av favorittspillene mine. Jeg ville ikke ha en ny Mercs 2, men jeg vil mer enn gjerne ha en ny Mercs 1. ;)

Men on-topic nå. Som tittelen sier er dette spill jeg håper på de neste 5 - 10 årene, og ikke noe som er bekreftet. Jeg gleder meg jo villt til Diablo 3 og StarCraft 2, men begge to er bekreftet for lenge siden. Blir jo litt feil å håpe på spill vi vet kommer. :p

Mercenaries 2

Drit i det "andre" Mercs 2. Jeg vil ha en forbedret versjon av det første!

Spider-man 4

Det tredje hadde så mange bugs at det ikke var spillbart. Bokstavelig talt, en boss satte seg fast i broen og kunne ikke gjøre noe. Jeg dyttet ham ut i elven for å prøve å drukne ham, men selv da var han i live. Etter å ha restartet spill fem, seks ganger og blitt nødt til å avslutte enda en gang pga bugs gav jeg opp. Og dette på xbox, av alle grunner. De kan ikke skylde på "men alle har jo så mange typer hardware". Pisspreik. Alle har det samme på konsoll. Menn år det er sagt gikk jeg gjennom Spider-man 2 i strekk, fikk et bonusoppdrag (på en million spenn eller noe sånt), gjorde det også i samme runde og koste meg enda en stund med å slenge meg rundt i byen. Bare synd det var så lite å gjøre. Tenk Spider-man 2, men med dagens grafikk (og da tenker jeg dagen det kommer ut, ikke dagen i dag), en levende by og enormt mye å gjøre. *sikle*

DC Universe: Ultimate Alliance

Vi har hatt X-Men Legends, Fantastic Bore og Marvel: Ultimate Alliance, pluss X-Men Origins: Wolverine, en drøss Spider-man spill og fuglene vet hva, men DC har bare gitt oss Batman: Arkham Asylum som er verdt å spille? Hvor blir det av DC-bølgen?

Tenk deg følgende: Vi har hele Metropolis, Gotham City og Central City (byen til The Flash og Elongated Man), alt åpent som i GTA. Historien kan være basert på serien 52, dvs Superman, Batman og Wonder Woman er forsvunnet. Uten dem begynner skurkene å herje villt, så en rekke andre superhelter prøver å ta kontrollen. Vi kan styre en gruppe med fire, fem forskjellige helter som Booster Gold, Kid Flash, Hawkgirl og Steel mens vi prøver å holde kaoset under kontroll og samtidig etterforske hva som egentlig er skjedd. Vi styrer bare en om gangen, men kan når som helst dra tilbake til hovedkvarteret for å bytte helt. Steel er for eksempel svært sterk, har en stor hammer og tåler mye, så han er naturligvis bra i nærkamp. Hawkgirl tåler lite, men kan til gjengjeld fly. Kid Flash tåler også lite og kan ikke fly, men er til gjengjeld svært rask. Det gjør at alle heltene har sine fordeler og ulemper, og er bra i forskjellige situasjoner. Spillet vil derfor aldri bli kjedelig, og mange ting som f.eks bosskamper blir mer utfordrende og varierte. Å denge løs på en boss som Steel er jo fullt mulig, men hvordan takler du den samme kampen som Hawkgirl? ;) Og tenk hvordan multiplayer ivlle blitt. :p

Sacred 3

Selv om Ascaron gikk konkurs lever franchinen videre, så en Sacred 3 og/eller Sacred Online er mer eller mindre bekreftet. Men jeg vil gjerne ha det offisielt. :)

Freedom Force 3

Litt mye å håpe på, kanskje. Men vi vet jo aldri.

Et nytt Indiana Jones pek-og-klikk eventyr alá Fate of Atlantis.

Infernal Machine, Emperor's Tomb og The staff of Kings er jo bra, men jeg vil gjerne ha et nytt Fate of Atlantis. Og nei, ikke episode-basert. :p

Lenke til kommentar

Nå er mine håp mer enn en smule urealistisk, men legger de nå ut likevel :p

Kunne gjerne tenkt meg å se reboot av Indiana Jones, Freespace, X-Wing Alliance og Tie Figther spillene..

Samt ønsker jeg at Fallout 3 blir hvisket ut fra historien og at noen gir oss et spill som ikke er rundet av i kantene slik at de kan få en lavere aldersgrensa. Humoren i Fallout 1 og 2 var betydelig mørkere og tingene man kunne gjøre var villere.

Fallout 3 var ikke dårlig bortsett fra det over, men det ga meg overhodet ikke følelsen av at det var en verdig oppfølger.

Full Throttle 2 hadde også vært kos

Lenke til kommentar
Samt ønsker jeg at Fallout 3 blir hvisket ut fra historien og at noen gir oss et spill som ikke er rundet av i kantene slik at de kan få en lavere aldersgrensa. Humoren i Fallout 1 og 2 var betydelig mørkere og tingene man kunne gjøre var villere.

Nå fikk jeg lyst til å teste Fallout 1 og 2 :) Syns personlig at Fallout 3 er verdig et voksent publikum only, men har ingen av forgjengerne og sammenligne med. Jeg er forsovidt enig med at man kunne godt gjordt noen ting litt villere med tank på sex,drugs and rock`n`roll da, he he :)

Bland Fallout 3 og Age of Conan = Fallout Online i 2011 kanskje ;)

Lenke til kommentar
Nå er mine håp mer enn en smule urealistisk, men legger de nå ut likevel :p

Kunne gjerne tenkt meg å se reboot av Indiana Jones, Freespace, X-Wing Alliance og Tie Figther spillene..

Fallout 3 var ikke dårlig bortsett fra det over, men det ga meg overhodet ikke følelsen av at det var en verdig oppfølger.

Full Throttle 2 hadde også vært kos

For lav aldersgrense i Fallout 3? På coveret mitt står det da tydelig 18+? Er ikke det så høyt som det er mulig å komme?

Edit: Jeg har PC versjonen. Allerede i Megaton kan jeg ha sex med en dame om jeg betaler for rommet, og jeg møtte en fyr ute i ødemarka som lar to damer bo hos ham mot at han får ha sex med dem når han vil. De gidder ikke engang kle på seg noe særlig fordi de må ta det av seg snart uansett. Er ikke dette med i konsollversjonen?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Håper vi får se et dugelig sniper-spill de neste årene. Da mener jeg et spill med stor frihet og noenlunde grei realisme og story.

Selv om det sikkert er lenge til samt at man må ha et underverk av en maskin i dagens skala så ønsker jeg meg et spill ala GTA, men med tilnærmet ubegrenset bevegelsesfrihet og ditto muligheter. F.eks svippe innom f.eks John Lennon International for så å ta fly til f.eks Japan for å knerte en eller annen mafioso :D

Ellers:

Mafia2, Postal 2 og Heavy Rain :)

Edit: Og en rom-simulator selvfølgelig!

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...