Jonsors Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Hei! For rundt 2 uker siden fryste pcn menst jeg spilte WoW så ble skjermen svart. Sånn var den i noen sekunder før jeg fikk nvlddmkm.sys bsod. Etter det ville ikke windows starte, men kom inn i safemode. Har reformatert, oppdatert drivers, prøvd gamle drivers, googlet problemet å har prøvd forskjellige ting. Når jeg sletter nvlddmkm fila å kjører uten driver starter windows altid igjen, når jeg laster ned å installerer driver å rebooter starter ikke windows. Endret 5. januar 2010 av Jonsors To tråder av samme bruker ble slått sammen - TSP Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Who Crashed , er et gratisprogram som kan hjelpe deg med å finne ut hvilke drivere som krasjer pc'en din. Du må finne fram de krasj-filene til Windows (husker ikke hvor du finner dem nå, google it). Åpne dem / dra dem inn i programmet og det forteller deg hva og hvor ting gikk galt. Lenke til kommentar
Jonsors Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Hei For rundt 2 uker siden fryste pcn menst jeg spilte WoW så ble skjermen svart. Sånn var den i noen sekunder før jeg fikk nvlddmkm.sys bsod. Etter det ville ikke windows starte, men kom inn i safemode. Har reformatert, oppdatert drivers, prøvd gamle drivers, googlet problemet å har prøvd forskjellige ting. Når jeg sletter nvlddmkm fila å kjører uten driver starter windows altid igjen, når jeg laster ned å installerer driver å rebooter starter ikke windows. Leverte maskina inn til elkjøp fordi jeg har garanti der, men fikk den tilbake 3 dager senere med regning på 1500kr å alt de hadde gjort var å reformatere den igjen å fjerne ett pinglevirus som ikke var grunna til problemet, å de visste at jeg hadde fått bsod. Scannet maskina med Kaspersky 2010 & Malwarebyte før jeg leverte den inn ofc. Anyways, help? Endret 1. januar 2010 av Jonsors Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 .. Leverte maskina inn til elkjøp fordi jeg har garanti der, men fikk den tilbake 3 dager senere med regning på 1500kr å alt de hadde gjort var å reformatere den igjen å fjerne ett pinglevirus som ikke var grunna til problemet, å de visste at jeg hadde fått bsod. Scannet maskina med Kaspersky 2010 & Malwarebyte før jeg leverte den inn ofc. Hvilket "pinglevirus"? Ettersom du hade skannet med både Malvarebyte g Kaspersky tyder på at "pingleviruset" ikke var så pinglete allikevel. Men for å kunne hjelpe trenger vi mer info om maskinen. Øverst i forumet finner du en sticky (tråd) om hva du må oppgi for å kunne få brukbare svar. Lenke til kommentar
Jonsors Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Hvilket "pinglevirus"? Ettersom du hade skannet med både Malvarebyte g Kaspersky tyder på at "pingleviruset" ikke var så pinglete allikevel.Men for å kunne hjelpe trenger vi mer info om maskinen. Øverst i forumet finner du en sticky (tråd) om hva du må oppgi for å kunne få brukbare svar. Viruset var jo ikke grunnen til at pcn ble som den ble, å jeg merker ikke noe forskjell på hvordan maskina kjører nå. * Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem. 8500 GT & Windows Vista Home Premium 32 bit * Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før?Rundt 2 uker siden. Installerte ingenting nytt før det skjedde. * Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram? Ja, det har jeg. * Har du nyeste drivere til all maskinvaren din? Har drivern til skjermkortet mitt. * Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows? Har lastet ned alle de viktige oppdateringene. * Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm. Er mulig hardisken holder på å dø, den bråker noe veldig når jeg slår på pcn etter noen timer av. Du har allerede en tråd om tydligvis "samme" problem:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1185470&hl= Har du forsøkt løsningen i den tråden? Fant ut at det ikke var problemet likavell. Prøvde WhoCrash nå: Crash dump directory: C:\Windows\Minidump Crash dumps are enabled on your computer. On Fri 01.01.2010 01:36:55 your computer crashed This was likely caused by the following module: nvlddmkm.sys Bugcheck code: 0x116 (0x80DC4510, 0x8E6E1A30, 0x0, 0x2) Error: VIDEO_TDR_ERROR Dump file: C:\Windows\Minidump\Mini010110-01.dmp file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys product: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 162.40 company: NVIDIA Corporation description: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 162.40 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 * Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem. 8500 GT & Windows Vista Home Premium 32 bit Du har allerede en tråd om tydligvis "samme" problem:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1185470&hl= Har du forsøkt løsningen i den tråden? Fant ut at det ikke var problemet likavell. Prøvde WhoCrash nå: Crash dump directory: C:\Windows\Minidump Crash dumps are enabled on your computer. On Fri 01.01.2010 01:36:55 your computer crashed This was likely caused by the following module: nvlddmkm.sys Bugcheck code: 0x116 (0x80DC4510, 0x8E6E1A30, 0x0, 0x2) Error: VIDEO_TDR_ERROR Dump file: C:\Windows\Minidump\Mini010110-01.dmp file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys product: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 162.40 company: NVIDIA Corporation description: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 162.40 Skal du oppgi hardware må du oppgi all hardware, også hovedkort etc etc etc. Er det først nå du forsøker løsningen du skulle prøvd for lenge siden? Sjekk skjermkortet ditt. Er det riktig plassert (og har god kontakt)? Støv? Sjekk maskinen forøvrigt. Har du riktige hovedkortsdrivere? Har du (noe du burde gjort allerede) søkt på google med: nvlddmkm.sys? Gir noen av de mange treffene deg hjelp? Og fortsatt. En tråd holder! Lenke til kommentar
Jonsors Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Skal du oppgi hardware må du oppgi all hardware, også hovedkort etc etc etc. AMD Phenom 8400 3 core 2.10ghz, 3gb ram. Hvor kan jeg se hvilket hovedkort jeg har? Er først nå som ting går galt å elkjøp suger at jeg har begynt å intresere meg å vil lære. Sjekk skjermkortet ditt. Er det riktig plassert (og har god kontakt)? Støv?Sjekk maskinen forøvrigt. Har du riktige hovedkortsdrivere? Alt ser greit ut. Støvsuger maskina å renser viftene ofte. Har drivern jeg fikk når jeg kjøpte maskina, hvor oppdaterer jeg den? Er det først nå du forsøker løsningen du skulle prøvd for lenge siden? Hvilken løsning? Har du (noe du burde gjort allerede) søkt på google med: nvlddmkm.sys?Gir noen av de mange treffene deg hjelp? Har googlet det mange ganger å har prøvd det meste tror jeg. Fix: Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys tonvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_ and copy it to windows/system32. Using the cmd window (DOS box) type EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer. Når jeg skriver EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys i CMD får jeg "Kan ikke åpne inndatafilen: nvlddmkm.sy_" Endret 1. januar 2010 av Jonsors Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har slått sammen to emner fra trådstarter som dreide seg om det samme. Oppfordrer trådstarter til å e sin førstepost slik at det innlegget han ønsker skal være først er det. Moderering skal ikke kommenteres her i tråden, reaksjoner kan sendes ved en PM. Lenke til kommentar
Jonsors Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ingen som kan hjelpe? Den feilmeldingen er nvidia driveren. Prøv dette: Husk å endre instillinger for Windows Update til å ikke identifisere drivere automatisk. Kan trykke pause|brak+WinKnappen på tastaturet.. Last ned driversweeper fra www.guru3d.com Avinstaller Nvidiadriveren i vanlig modus, så kjørere du driversweeper og velger at du skal søke og slette nvidia driver ofc.. Gå i sikkerhetsmodus, og kjør driversweeper der også, du vill antakelig finne flere filer fra driveren der.. og etter som du har valgt at Windows Update ikke skal søke etter drivere så starter du på blanke ark så legger du inn den nyste driveren.. Prøv dette du Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Fungerte det Instanz sa for det TS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå