Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er BMW uaktuelt fordi det er dyrt å eie? Jeg betalte bare litt over halvparten for storservice ift. hva modern gjorde med sin Golf V. Ingen av bilene hadde feil/mangler utover rutineservice. Forsikring kan være litt dyrere, men ikke mye hvis du velger f.eks en 116d. 116d/118d er eneste bilen i klassen som har 2-liters motor. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20343121 Merk at den er helt ny, defor litt dyr. (men har nybilgaranti etc) Når det gjelder trygghet på vinterføre så er det ikke noe du trenger å frykte. Det er bedre med en bil med bakhjulsdrift og gode kjøreegenskaper enn en med forhjulsdrift og dårlige. F.eks Civic har torsjonsfjæring bak... Og skulle du få en skrens har alle nye biler (iallfall BMW) antiskrens som redder dagen. Jeg ville ikke kjøpte en bil uten (uansett for/bak/firehjulsdrift). Skulle du velge Toyota Auris (forsåvidt en grei bil) så velg for all del manuell kasse! Den MMT kassa er alt for treg, pluss at den har høy feilprosent. Den sprengte budsjettet hans med omtrent 230 000kr Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Han svarte nok i feil tråd. Her er riktig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1186622 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 min første bil var en vw golf 2 1986 mod 1.6 75 hk. synes den gikk bra. har nå en saab 9000 cs 1992 mod og er fornøyd med det. sitter behagelig. og bilen er behagelig. hadde jeg skulle anbefalt en bil ville jeg foreslått saab da. men anbefaler og prøvekjøre forskjellige bil før du kjøper en bil. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 min første bil var en vw golf 2 1986 mod 1.6 75 hk. synes den gikk bra. har nå en saab 9000 cs 1992 mod og er fornøyd med det. sitter behagelig. og bilen er behagelig. hadde jeg skulle anbefalt en bil ville jeg foreslått saab da. men anbefaler og prøvekjøre forskjellige bil før du kjøper en bil. Ja, hvis TS ikke har kjørt så mange forskjellige biler vil det være et godt utgangspunkt å prøve flere. Burde også tenke litt over hvordan kjørestilen er og kjøpe bil deretter, det er ikke noe kjekt å kjøre en bil du føler du ikke har kontroll over Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 og man trenger heller ikke kjøpe større/mindre bil man har bruk for heller. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg lurer på hva slags erfaring dere skriver utifra, kan dere utdype? Jeg har selv hatt en 323 i den aktuelle prisklassen, og to bekjente av meg kjører Civic. Alle tre biler har vokst opp ved kysten, samt at veiene bades i salt her på vintertid, og ingen av oss har vært plaget med rust. Og skal man klassifisere Civic som en harry rånebil, så er det lett å putte nesten samtlige andre biler i denne tråden i samme bås. Kjenner flere med civic, samt att jeg jobber på et Honda verksted. så jeg har sett att værtfall civic kan ruste godt. 323 skal jeg ikke uttale meg om. sier ikke att civic er dårlige biler, jeg sier bare att de ruster. selv om dere sier bilene deres ikke har rust, er det ofte der dere IKKE ser rusta er. en bil kan se helt fin ut, idet du begynner å gå nærmere etter. og jeg har som mekaniker sett mange slike tilfeller. og japsebiler er som kjent værst når det kommer til rust. Endret 2. januar 2010 av Ovechk1n Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg lurer på hva slags erfaring dere skriver utifra, kan dere utdype? Jeg har selv hatt en 323 i den aktuelle prisklassen, og to bekjente av meg kjører Civic. Alle tre biler har vokst opp ved kysten, samt at veiene bades i salt her på vintertid, og ingen av oss har vært plaget med rust. Og skal man klassifisere Civic som en harry rånebil, så er det lett å putte nesten samtlige andre biler i denne tråden i samme bås. Kjenner flere med civic, samt att jeg jobber på et Honda verksted. så jeg har sett att værtfall civic kan ruste godt. 323 skal jeg ikke uttale meg om. sier ikke att civic er dårlige biler, jeg sier bare att de ruster. selv om dere sier bilene deres ikke har rust, er det ofte der dere IKKE ser rusta er. en bil kan se helt fin ut, idet du begynner å gå nærmere etter. og jeg har som mekaniker sett mange slike tilfeller. og japsebiler er som kjent værst når det kommer til rust. Skal ikke nekte på at japsebiler ruster, gjerne mer enn tyske biler. Min 323f er dog tatt godt vare på og tectylert et par ganger. 220.000 på salte bergensveier, og ingen rust. Jeg jobber på bilverksted som mekaniker, så jeg vet hvor rusten setter seg. Så lenge man finner en bil som er tatt godt vare på, så trenger ikke den å være rustet ihjel "fordi det er japsebil". Det finnes noen som tar godt vare på bilene sine og. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 japsebiler er som oftest verst på rust ja. Galanten min døde av rust i bærende konstruksjon. Den hadde gått 240 000. Alt annet var helt fint! Har nå en bmw 5serie fra 1990 som har rullet 412 000, og det er minimalt med rust. Et lite hull i gulvet på passasjersiden, og litt smårust på ene kanalen. ikke vært tectylert noe spesielt såvidt jeg vet, iallefall ikke på en god god stund. etter mine erfaringer ruster ikke tyskere like mye som japser, men jeg har jo ikke akkurat sjekket alle biler i hele norge Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 ikke tenk på BMW, Audi, Merc eller Lexus. Det er veldig dyrt å repare bilen. Tenk heller på japanske merker. De kan du bruke lenge og hvis du skal selge dem så kan du selge dem enkelt. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 når sluttet Lexus å være japansk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 når sluttet Lexus å være japansk? Idag, klokka 22:13, tydeligvis :!: Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 japsebiler er som oftest verst på rust ja. Galanten min døde av rust i bærende konstruksjon. Den hadde gått 240 000. Alt annet var helt fint! Har nå en bmw 5serie fra 1990 som har rullet 412 000, og det er minimalt med rust. Et lite hull i gulvet på passasjersiden, og litt smårust på ene kanalen. ikke vært tectylert noe spesielt såvidt jeg vet, iallefall ikke på en god god stund. etter mine erfaringer ruster ikke tyskere like mye som japser, men jeg har jo ikke akkurat sjekket alle biler i hele norge Nå er Galant'en, hvertfall eldre modeller, kjent for å ruste da. Er ikke alle som er like ille, f.eks. Carisma Men uansett da, er du nøye med vedlikehold og vask + tectylbehandler en del aå skal ikke dette bli et veldig stort problem, mener jeg Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå er det jo skummelt få som tectylbehandler da Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 JA rett det wanker Men hvorfor er bmw så dyrt å reparere da? Er da strengt talt billigere med uorginale deler til bmw en til mitsubishi for eksempel. Og snapdrive feks tar jo like mye for jobben ca om det skulle være noe, enten det er mercedes eller mazda.. så forstår ikke helt hva alle maser om at bmw og tyske biler generelt er dyrere. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 De fleste Bmw'er bruker vel en del mer bensin enn f.eks. Mitsubishi og Honda? Og jeg har hvertfall hatt veldig lite trøbbel med min. Langkjørte tur/retur Kristiansand i jula, brukte gjennomsnittelig 0,6l. per mil Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 jeg vet japanske biler er billigere stort sett... Men er er det ingen som har noen erfaring med peugeot?? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 tja 318 bruker nok ikke så mye tror jeg men såklart. har man en stor rekkesekser så bruker det mye væske:) Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) tja 318 bruker nok ikke så mye tror jeg men såklart. har man en stor rekkesekser så bruker det mye væske:) Trenger ikke så svær motor på førstebilen da. Selv bruker jeg 1.6l med 105 hk Kurrant! Endret 3. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg begynte med 2liter galant og det var helt passe. Nå er det bmw med 192 det begynner å nærme seg noe nå Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Men helt seriøst.... har sett på peugeot 306. noen ide om den??:O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå