HTCthomas Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei! Jeg ser har sett litt på bil og lurer på hva jeg bør velge og hva jeg bør styre unna. Helst vil jeg ha en liten bil. Opel Corsa, Nissan Micra, VW Golf, Peugeot 1,2 eller 306. Jeg hater Volvo 240 og setter pris på om dere kan komme med henvendelser som ikke er stygge råne biler. Jeg har ca 30k og bruker men ser på alt i prisklassen 10-30k. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hvis det er hva du "bør" styre unna mtp. forsikring så er det typiske ungdomsbiler og biler som sparker litt. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hva med en Mitsubishi? Fornuftig bil, typisk ikke-råner Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Du kan legge Mazda 323 og Honda Civic til lista. Begge er kvalitetsbiler som er billig i drift og billig å forsikre. Ruster lite. Gode kjøreegenskaper har de også. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Civic og 323 ruster mer enn de fleste europeiske biler, Exiter. Jeg foreslår å se litt på Audi 80 og Mitsubishi Colt. Lenke til kommentar
Airman49 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Dersom "prestisjen" ikke betyr så mye kunne du kanskje vurdere denne: Accent Burde være problemfri i lang tid fremover. Vær også oppmerksom på at om bilen er nyere enn 12 år vil omregistreringsavgifta utgjøre en betydelig prosentandel av prisen. Endret 1. januar 2010 av Airman49 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hva med en Mitsubishi? Fornuftig bil, typisk ikke-råner Har du foreslått noe annet enn en Mitsubishi i en tråd? Lenke til kommentar
1vycanismajoris Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Dersom "prestisjen" ikke betyr så mye kunne du kanskje vurdere denne: Accent Burde være problemfri i lang tid fremover. Vær også oppmerksom på at om bilen er nyere enn 12 år vil omregistreringsavgifta utgjøre en betydelig prosentandel av prisen. accent`en var ganske billig.. lav km stand og ser fin ut... Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Den accenten er vel sånn type bil som jeg ville anbeflat som førstegangsbil. Du trenger ikke råere ytelse. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan legge Mazda 323 og Honda Civic til lista. Begge er kvalitetsbiler som er billig i drift og billig å forsikre. Ruster lite. Gode kjøreegenskaper har de også. Dagens! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Faen for noen forslag... Bare glemt alt som heter Honda Civic og Volvo rust førti. Og alt annet du ser på lokale bensin stasjoner ute på landet. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vel, de kom i hvert fall med forslag, Captn Jack. Jeg ville sett litt på Nissan Sunny 1,6 SR. DDenne kanskje. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan legge Mazda 323 og Honda Civic til lista. Begge er kvalitetsbiler som er billig i drift og billig å forsikre. Ruster lite. Gode kjøreegenskaper har de også. Dagens! Jeg har en 323f fra 96 som har kjørt 220.000km i Bergen. Ingen rust.. Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 ^^ takk for forslag ! MEN jeg lurte egentlig på hvordan bilene jeg nevnte var! MER spesifikt det jeg ser etter er: Driftssikkerthet Utseende(ikke så viktig, men helst coupe/sedan) Forsikring(Dyre/Billige og forsikre??) Rust Service(Blir servicer på bilen dyr?) Egne erfaringer av bilene Lenke til kommentar
chris Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Uansett hvilken bil du velger i den prisklassen du legger deg innenfor, må du påregne påløpende kostnader iform av slitedeler osv etterhvert. Det kommer man aldri unna. Så hvorfor ikke velge en bil med billige deler og som er lett å skru på. Så hvorfor ikke velge Opel. Mye bil for penga, men det ruster da Er du avhengig av å ha en personbil da? Hadde jeg hvert deg ville jeg vurdert en varebil. Uansett ville jeg også valgt diesel. Husk også på at vinteren i Norge kan fort bli veldig kald, ikke alle biler og merker er veldig tilpasset det. F. eks døra-låser som ikke er kapslet og fryser lett osv. Men et varmeapparat som fungerer optimalt settes pris på. Jeg ville også helt klart valgt en bil med ABS-bremser. Sånn jeg ser det er ABS et "must" om man skal kjøre med pigg-fritt, det lønner seg jo, da slipper man avgift. Endret 2. januar 2010 av chris Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan legge Mazda 323 og Honda Civic til lista. Begge er kvalitetsbiler som er billig i drift og billig å forsikre. Ruster lite. Gode kjøreegenskaper har de også. Dagens! Faen for noen forslag... Bare glemt alt som heter Honda Civic og Volvo rust førti. Og alt annet du ser på lokale bensin stasjoner ute på landet. Jeg lurer på hva slags erfaring dere skriver utifra, kan dere utdype? Jeg har selv hatt en 323 i den aktuelle prisklassen, og to bekjente av meg kjører Civic. Alle tre biler har vokst opp ved kysten, samt at veiene bades i salt her på vintertid, og ingen av oss har vært plaget med rust. Og skal man klassifisere Civic som en harry rånebil, så er det lett å putte nesten samtlige andre biler i denne tråden i samme bås. Om ikke dere kommer med noen feilfri forslag selv, da. Lenke til kommentar
chris Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Og skal man klassifisere Civic som en harry rånebil, så er det lett å putte nesten samtlige andre biler i denne tråden i samme bås. Er vel egentlig enig det det ja Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Er BMW uaktuelt fordi det er dyrt å eie? Jeg betalte bare litt over halvparten for storservice ift. hva modern gjorde med sin Golf V. Ingen av bilene hadde feil/mangler utover rutineservice. Forsikring kan være litt dyrere, men ikke mye hvis du velger f.eks en 116d. 116d/118d er eneste bilen i klassen som har 2-liters motor. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20343121 Merk at den er helt ny, defor litt dyr. (men har nybilgaranti etc) Når det gjelder trygghet på vinterføre så er det ikke noe du trenger å frykte. Det er bedre med en bil med bakhjulsdrift og gode kjøreegenskaper enn en med forhjulsdrift og dårlige. F.eks Civic har torsjonsfjæring bak... Og skulle du få en skrens har alle nye biler (iallfall BMW) antiskrens som redder dagen. Jeg ville ikke kjøpte en bil uten (uansett for/bak/firehjulsdrift). Skulle du velge Toyota Auris (forsåvidt en grei bil) så velg for all del manuell kasse! Den MMT kassa er alt for treg, pluss at den har høy feilprosent. Endret 2. januar 2010 av Stratos Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20343121Merk at den er helt ny, defor litt dyr. (men har nybilgaranti etc) Seriøst, 90 hk? Må gå som en dass den da. Lenke til kommentar
chris Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Les første post a folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå